Kontrollera Dead Island 2 med din röst

Robot
Kontrollera Dead Island 2 med din röst

Kan vi i framtiden säga: “Alexa, hugg av huvudet på den vidriga zombien”?

#Alexa, #dead-island-2, #röststyrning


Inaktiv

Kul implementering! Fanns något gammalt FPS-spel de snackade om på Reddit med den tekniken och det lät roligt att kunna kontrollera din squad genom det

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Kul implementering! Fanns något gammalt FPS-spel de snackade om på Reddit med den tekniken och det lät roligt att kunna kontrollera din squad genom det

Har för mig ett av Ghost Recon-spelen utnyttjade Kinect och röst för att styra dina truppmedlemar. Om jag inte minns fel kunde man till och med peka för att beordra.

Sen hade vi ju Alien Isolation som lyssnade efter ljud. Så var du inte knäpptyst framför TV:n kunde Xenomorphen hitta dig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alexa-avlyssningen var bitvis lite oklar så Amazon ber oss snällt att koppla in en mikrofon.

Medlem

Trodde aldrig att det skulle få släppdatum. 9 år senare sen E3 2014.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Smart glass, sixaxis och kinnect-trc/tcr gör sig påminda.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag har använt voiceattack i många år för just det, men även tidigare minns jag att jag "skrek" "Dive dive dive" i något ubåtsspel när man skulle dyka.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk

Svårt att se att detta kommer att tillföra något, alltid skeptisk till Amazon och att använda mikrofonen. Skulle noga studera avtalet innan någon trycker på godkänn. Det har gjorts bra dock! Alla Division-fans har nog hört talas om detta:

Kul grej för den som är intresserad av lore ocksåe


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Repair this weapon"

Medlem
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har för mig ett av Ghost Recon-spelen utnyttjade Kinect och röst för att styra dina truppmedlemar. Om jag inte minns fel kunde man till och med peka för att beordra.

Sen hade vi ju Alien Isolation som lyssnade efter ljud. Så var du inte knäpptyst framför TV:n kunde Xenomorphen hitta dig.

Socom hade en mic man fick till där man kunde ge enkla order till sina mannar. Funkade hyfsat minns jag.

Medlem
Skrivet av androsynth:

<Uppladdad bildlänk>

Tänkte också på denna och speciellt AVGN

1
Skriv svar