Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Frilansare
Skrivet av Decado:

Men blir det någon uppesittarkväll under Gamescom med den ständige Geoff Keighley ?

Inte någon regelrätt uppesittarkväll, men vi återsänder och snackar i forumet!

Frilansare
Skrivet av ZakAntreaz:

Återigen tack för allt!
Vågar man hoppas på Fräcka Fragzone Fredag det stora avskedet?

Det är Gamescom-vecka och halva staben är på resande fot, så nej. Vet att det blir lite trubbigt utan ett ordentligt live-avsked, men så ligger landet nu. Vi ska se om det kan bli något gästspel framöver. Om inte annat hoppas jag kunna delta på Moderskeppet i oktober. Ni har väl bokat era biljetter?

Medlem

Lycka till med bibliotekandet.

Medlem

Jäkligt tråkigt Jocke. Har hängt med på ett eller annat sett sedan Superplay och pcgamer. Har alltid sett fram emot fz fredag med dig och Calle vid rodret. Jobbig känsla att ni båda försvinner nu men livet är för evigt föränderligt och det går vidare.

Lycka till med utbildningen, lycka till med familjelivet, lycka till med din framtida karriär och jag hoppas att vi ändå får ta del av din expertis på fz även framöver. Simma lugnt


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Jag missade det här bombnedslaget när det föll och ser bara svallvågorna av det först nu. Som vanligt kommer jag in för sent och får nöja mig med reprisen.

Jag är inte en sådan som brukar skriva inlägg på onlineforum. Jag hör till den tysta majoriteten, som läser artiklar och ser på sändningar men som inte lämnar några spår efter mig förutom möjligtvis en upptumme då och då. Kanske är det min introverta ådra, kanske föredrar jag bara att läsa och lyssna på vad andra har att säga. Men jag har följt FZ, då framförallt genom Fragzone-fredag, i ett antal år nu och den här tråden berörde mig till att sätta penna mot papper (nå...).

Det var du Jocke som först fick mig att fastna för Fräcka Fredag för flera år sedan, och det har hela tiden varit du som fått mig att stanna. Jag tänker tillbaka på alla de gånger när du tackat oss som inte kunde vara med live men som tittade på reprisen. Det var jag. Det var mig du tackade. Och även om jag aldrig deltagit aktivt i chatten eller forumdiskussioner förut är det väl inte mer än rätt att jag nu bryter min tystnad för att rikta ett stort tack tillbaka till dig.

Du fick en vuxen man att fälla en liten tår ikväll Jocke, jag vill att du ska veta det. Men inget varar för evigt, och jag önskar alla chansen att följa sina drömmar. Så med allt det sagt: ett enormt lycka till i framtiden!

Lycka till med allt i framtiden, Jocke! Ett stort tapp för FZ, så klart, men det är aldrig för sent att testa på något nytt. Jag kommer aldrig glömma dina hysteriskt roliga krönikor under PCG-åren.

Medlem

Det här:

Skrivet av superlim:

https://i.imgur.com/EkrOWHD.png

Lycka till, häftigt att börja med något helt annat!

Det är på något sätt en väldigt talande bild. För en efter en försvinner de. Vilken dörr knackar döden på härnäst?

För mig personligen utgjorde ju Gurra, Calle och Jocke en väldigt stor del av att jag besökte FZ. Kanske 67%? Saknar även Victor Leijonhuvud och Christian Engström.

Jag som pånybliven småbarnsförälder har inte hängt med så mycket. Jag har inte hunnit kolla på Daniel, eller den nya streamer-satsingen med Wakkah och company.

Dock så uppskattar jag även communityt och alla nyheter som skrivs på svenska. Fast, jag kommer inte undan att känna mig vemodig.

Nåväl, inget varar för evigt.
Hoppas, du får det bättre i det nya Jocke!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det här:
https://i.imgur.com/EkrOWHD.png

Det är på något sätt en väldigt talande bild. För en efter en försvinner de. Vilken dörr knackar döden på härnäst?

För mig personligen utgjorde ju Gurra, Calle och Jocke en väldigt stor del av att jag besökte FZ. Kanske 67%? Saknar även Victor Leijonhuvud och Christian Engström.

Jag som pånybliven småbarnsförälder har inte hängt med så mycket. Jag har inte hunnit kolla på Daniel, eller den nya streamer-satsingen med Wakkah och company.

Dock så uppskattar jag även communityt och alla nyheter som skrivs på svenska. Fast, jag kommer inte undan att känna mig vemodig.

Nåväl, inget varar för evigt.
Hoppas, du får det bättre i det nya Jocke!

Tycker att de här inläggens sura smaksättning är enbart taskig mot övriga anställda. Inställningen är minst sagt egoistisk.

Livet och verksamheten rasar inte under för att gamla ikoner slutar. Ingen må kunna ta över de gamla ikonernas skor, för den delen går det inte ens att ersätta någon annan heller, rakt av i deras ställe. Människor är ett original av sig själva. Ett avtryck som tar lite tid för oss att lära känna.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Tycker att de här inläggens sura smaksättning är enbart taskig mot övriga anställda. Inställningen är minst sagt egoistisk.

Livet och verksamheten rasar inte under för att gamla ikoner slutar. Ingen må kunna ta över de gamla ikonernas skor, för den delen går det inte ens att ersätta någon annan heller, rakt av i deras ställe. Människor är ett original av sig själva. Ett avtryck som tar lite tid för oss att lära känna.

Memen var absolut inte menat som något surt eller egoistiskt, lite konstigt att du tog det så.
Var mer av en hyllning till det gamla ff-gänget som nu alla lämnat, och speciellt till Jockes riktigt långa karriär inom svensk spelmedia

Medlem
Skrivet av superlim:

Memen var absolut inte menat som något surt eller egoistiskt, lite konstigt att du tog det så.
Var mer av en hyllning till det gamla ff-gänget som nu alla lämnat, och speciellt till Jockes riktigt långa karriär inom svensk spelmedia

Jao, det må vara så. Ursäkta om jag missförstod din post.

Det var ett inlägg där du endast hamnade i citat, efter en rand av onödigt tråkiga poster (min upplevelse) som fick det att rulla på.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jao, det må vara så. Ursäkta om jag missförstod din post.

Det var ett inlägg där du endast hamnade i citat, efter en rand av onödigt tråkiga poster (min upplevelse) som fick det att rulla på.

Jag misstänker att du kanske räknar in mitt inlägg där. Och här visar sig kanske en av anledningarna till att jag nästan aldrig skriver online, det är så lätt att man missförstår varandra.

Mitt inlägg var absolut inte menat att vara nedtryckande mot övriga redaktionen på något sätt. Jag tycker att hela redaktionen gör ett jättebra jobb. När jag vill läsa en recension av ett nytt spel är det alltid FZ jag vänder mig till i första hand. Jag är helt övertygad om att det är ett toppengäng kvar på redaktionen och jag ser fram emot att se fräscha ansikten med nya idéer komma in och ta FZ till nästa nivå!

Medlem
Skrivet av george_orwell:

Jag misstänker att du kanske räknar in mitt inlägg där. Och här visar sig kanske en av anledningarna till att jag nästan aldrig skriver online, det är så lätt att man missförstår varandra.

Mitt inlägg var absolut inte menat att vara nedtryckande mot övriga redaktionen på något sätt. Jag tycker att hela redaktionen gör ett jättebra jobb. När jag vill läsa en recension av ett nytt spel är det alltid FZ jag vänder mig till i första hand. Jag är helt övertygad om att det är ett toppengäng kvar på redaktionen och jag ser fram emot att se fräscha ansikten med nya idéer komma in och ta FZ till nästa nivå!

Oii tat lugnt och fortsätt skriv! Känner du själv att ett av dina inlägg genomlyser enbart värme och inget dåligt. Ändra inte på någonting i sådana fall.

Medlem

Tack för allt Jocke! Har följt dig sedan tonåren genom PC Gamer och sedan här naturligtvis. Otrolig starkt att sadla om och våga kasta dig över något nytt, kudos!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Gnällkuk
Skrivet av GooGeL:

Tycker att de här inläggens sura smaksättning är enbart taskig mot övriga anställda. Inställningen är minst sagt egoistisk.

Livet och verksamheten rasar inte under för att gamla ikoner slutar. Ingen må kunna ta över de gamla ikonernas skor, för den delen går det inte ens att ersätta någon annan heller, rakt av i deras ställe. Människor är ett original av sig själva. Ett avtryck som tar lite tid för oss att lära känna.

Det blir ju ändå så, Calle och Jocke har varit med oss så otroligt länge så man bildar en form av relation, Gurra klev in med sin personlighet och naturlighet framför kameran, det är svårt att ersätta. Daniel tycker jag landat rätt, men det tar tid, en ny chefredaktör blir inte stommen i FZ över en natt.

Personligen har jag lite svårt för streamersen, jag tycker de är en viktig punkt men de är ju helt ointresserade i FZ i övrigt. Jag har knappt aldrig sett någon av dessa personer ens kommentera en enda tråd utöver sina egna streams, eller skriva en rad på Discord sedan de kom.

För mig personligen blir det svårt att känna någon form av intresse för en stream för en person som inte i övrigt engagerar sig i communityt och enbart dyker upp när det vankas streams. Här hoppas jag någon annan tar upp bollen, en oficiell streamer för FZ borde vara mer engerad i övrigt, annars blir det lite som att hyra in någon anonym stjärnspelare i ett fotbollslag. Personen må leverera, men gör rätt lite i övrigt.

Det är ingen kritik mot streamersen i sig med vad de gör, de verkar veta vad de gör och skapa en bra gemenskap men det blir en konstig bubbla som känns som att dessa personer bara plockades in helt på random för fylla ett hål utan någon eftertanke. Vi behöver fler personer som uber, imo.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare

Hörrni!
FZ har genomgått många förändringar genom åren. Det här kommer såklart också att bli bra. Det är ingen nedskärning vi pratar om här, utan bara jag som slutar och kommer att ersättas av en ny, frisk fläkt (kanske någon som inte börjat mögla!) Och Tompa, Daniel och alla fina frilansare rullar på med oförminskad styrka. Kom ihåg att ge dem pepp nu också.

Och tack igen för all fina ord.

Frilansare

"Rämminissar" nu med den här videon!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

"Rämminissar" nu med den här videon!
https://youtu.be/KaEre8CmvzA

Never forget!

Lycka till med studierna Jocke!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

"Rämminissar" nu med den här videon!
https://youtu.be/KaEre8CmvzA

Your loving mothe 🤣

Medlem

Fan vad deppigt. Lycka till!

Har iaf alla gamla PCG-nummer under dina aktiva år. Får läsa tryckt text istället.

Tack för allt!

Medlem

Här är en annan klassiker man kan se igen och minnas tillbaka:

Medlem

Hur streamarna var förr från fz tycker jsg var myclet bättre än nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Riktigt tråkigt besked men förstår att det kan vara dags för något nytt efter så många år inom speljournalistiken. Det var egentligen du och Calle som gjorde att man fastnade för FZ, speciellt när fräcka fredag (som det brukade kallas om jag minns rätt) började sändas i etern. Såg alltid repriserna men det var lika bra i repris som live.

Stort tack för underhållningen och många skratt. Jag hoppas att studierna blir kanon och att du och Calle får möjlighet att göra comeback på FZ i något sammanhang (starta en spelpodd el liknande annars, jag kommer prenumera direkt!)

Jh
Medlem

Tack för den här tiden ❤ det har blivit många trevliga minnen genom åren. Lycka till 😊

(Kanske en medlemsrecension av CP 2077 nu då? 😉)


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Frilansare
Skrivet av Jh:

Tack för den här tiden ❤ det har blivit många trevliga minnen genom åren. Lycka till 😊

(Kanske en medlemsrecension av CP 2077 nu då? 😉)

Jadu. När det är klart vilka eller vilken storyexapnsion som ska släppas så kan jag börja förbereda mig. Vill i stort sett att de säger att "nu har vi patchat så mycklet vi kan" innan jag drar igång på allvar.

Medlem

Lycka till med Studierna! Känns som det var nyss du tog över på FZ och jag var skeptisk till förändring, nu är det förändring igen.

Allt det bästa, universitet kan vara super kul även när man är bland de äldre i klassen!

Moderator | Testpilot

Alltid tråkigt när sådant här händer, men samtidigt är jag glad för din skull givetvis.

Jag skapade mitt konto här 2009 då jag fick nys om att du hängde här. Jag må vara en yngling född 92, men har alltid lyckats få tag på de tidningarna du skrivit för på lika sätt och haft otroligt kul åt dina texter genom åren.

Synd att jag fått träffa alla på redaktionen utom dig. Hänger du på med på Moderskeppet så får vi kanske ses då. Tack för allt, Jocke!

Skrivet av trickeh2k:

Det blir ju ändå så, Calle och Jocke har varit med oss så otroligt länge så man bildar en form av relation, Gurra klev in med sin personlighet och naturlighet framför kameran, det är svårt att ersätta. Daniel tycker jag landat rätt, men det tar tid, en ny chefredaktör blir inte stommen i FZ över en natt.

Personligen har jag lite svårt för streamersen, jag tycker de är en viktig punkt men de är ju helt ointresserade i FZ i övrigt. Jag har knappt aldrig sett någon av dessa personer ens kommentera en enda tråd utöver sina egna streams, eller skriva en rad på Discord sedan de kom.

För mig personligen blir det svårt att känna någon form av intresse för en stream för en person som inte i övrigt engagerar sig i communityt och enbart dyker upp när det vankas streams. Här hoppas jag någon annan tar upp bollen, en oficiell streamer för FZ borde vara mer engerad i övrigt, annars blir det lite som att hyra in någon anonym stjärnspelare i ett fotbollslag. Personen må leverera, men gör rätt lite i övrigt.

Det är ingen kritik mot streamersen i sig med vad de gör, de verkar veta vad de gör och skapa en bra gemenskap men det blir en konstig bubbla som känns som att dessa personer bara plockades in helt på random för fylla ett hål utan någon eftertanke. Vi behöver fler personer som uber, imo.

Skrivet av Molotov:

Hur streamarna var förr från fz tycker jsg var myclet bättre än nu

Vill bara säga lite kort att ni givetvis får ge oss all feedback ni har gällande streamen och allt annat i "Feedback till FZ"-delen av forumet. För egen del är jag åter tillbaka som tillgänglig nästa vecka, och jag är taggad på att få komma igång med streamandet igen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jadu. När det är klart vilka eller vilken storyexapnsion som ska släppas så kan jag börja förbereda mig. Vill i stort sett att de säger att "nu har vi patchat så mycklet vi kan" innan jag drar igång på allvar.

Haha, jag är i samma sits. Väntar även jag på att starta på riktigt.

Det vore mysigt att rulla igång adventureklubben igen någon gång framöver. Säg till när du har tid så kanske vi kan samsas om någon trevlig titel?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tråkigt för oss läsare att du lämnar FZ, men som bibliotekarie får jag hälsa dig välkommen till skrået! Har du någon idé redan nu om vad du vill jobba med efter utbildningen? Själv jobbar jag på ett folkbibliotek och stortrivs.

Medlem

Allt har sina eror. FF, Onsdags streamarna och pilserkvällarna har gett mycket, och jag har saknat dom. Men tycker att twichgänget med Wakkaah, Miriam och Über är ett väldigt bra tillskott.
Klart man blir lite ledsen när dom gamla rävarna försvinner som har varit en del av ens liv under en längre tid. Lite som en kär gammal vän flyttar långt bort och man inte vet när/om man ses igen. Men all kärlek till er som är kvar på FZ. Ni håller skutan i kurs så vi kan fortsätta njuta av gemenskapen här på sidan. Och den som tar över efter Jocke kommer ha stora skor att fylla, men kommer gå galant. Kunde Daniel fylla Calles skor så 😜(förlåt Daniel, kunde inte låta bli 😅)

Medlem

Nu har denna tråd gått för långt, hejdå jocke, heeej! SKÄRP ER.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Skriv svar