Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Medlem

Samma känsla som när Kent bröt upp. En era som avslutas och allt annat går vidare. Gillar ni inte Kent så skit i liknelsen, jämför det med något ni älskar så ni inte blir upprörda och ratar mitt inlägg utan att läsa vidare.

Ärligt talat är det riktigt gött att du är modig nog att släppa det du jobbat med så länge för att utvecklas till den ultimata mosshögen. Livet tar slut den dagen du dör så fram till dess gör det du vill göra. Det är skittråkigt att du slutar med det jag tycker du varit bra på, som även klaffat in med mina egna intressen, men skit i det och gör det du vill göra. Det viktigaste är att du mår bra och inte känner dig tyngd av något.

Har följt din karriär från PC Gamer tiden när jag var ett barn, där allt från trähattar och efterblivna möss som kunde köra igenom Quake diskuterades, till den dagen jag faktiskt kunde se och interagera med dig via en chatt på en jävla hemsida där du streamades live. Helt sjukt vad som hänt från den tiden då jag gick till Konsum och köpte en tidning som hade en CD som var min enda källa till demos, patchar och moddar.

Nog om mig. Lycka till med dina studier och din framtid som... vad man nu blir inom Bibliotek och Informationsteknik. Se till att biblioteken har tillgång till alla spel som någonsin givits ut för utlåning så har du följt Guds vilja. Ser fram emot att läsa dina eventuella recensioner och inlägg som frilansare här.

Keep on mossing on!

Medlem

Kommer att sakna dig Bennet. Alltid fått intrycket av det jag läst att du är en hyvens kille :). kommer du att dyka upp ibland?

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Nu har denna tråd gått för långt, hejdå jocke, heeej! SKÄRP ER.

Tycker tråden har mest har varit avtackningar som sig bör.

Medlem

Han är väl inte Olof Palme heller, han är en skribent på en speltidning som nu helt plötsligt vill bli bokkrängare. Skärpning.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Beerceptulus:

Han är väl inte Olof Palme heller, han är en skribent på en speltidning som nu helt plötsligt vill bli bokkrängare. Skärpning.

Nu hänger vi ju på ett spelforum, många sedan en herrans massa år, så det är klart att sådant här berör. Konstigt vore annars.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej gänget!

Den 26 augusti gör jag min allra sista dag som anställd på FZ. Det är redan på fredag nästa vecka!

Jag kommer istället följa en dröm och bli student på heltid under tre år. Det som gäller från och med i höst är biblioteks- och informationsvetenskap. Det stod mellan det och arkeologi. Jag vet inte vilken av utbildningarna som är mossigast, men jag tror att jag har valt helt rätt. När jag inte kom in på just arkeologiprogrammet 1995 lade jag allt sånt på hyllan, och sedan 1998 har det varit spel och journalistik på heltid. 24 år! Ett kvarts sekel! Dags för förändring alltså.

Ni är ju mina snuttisar allihop och jag kommer att sakna er djupt och innerligt. Vi har ju så många gemensamma minnen, en sorts delad verklighet. Allt från de många diskussionerna och gemensamma spelhyllningarna till småbråken och det vänskapliga bjäbbandet. Alla omskakande världshändelser och minst lika omskakande spelutannonseringar som vi har stött och blött. Live-sändningarna och trådarna om allt från AAA-lir till höp- och möperier. De kompletta galenskaperna som vi tillsammans födde och fick gemensam vårdnad om. Herregud. Mycket av det kommer att få stå åt sidan nu.

Men vänta, det finns mer!
Jag kommer förhoppningsvis att frilansa för FZ i någon omfattning framöver. Ni blir således förhoppningsvis inte av med mig helt och hållet. Men till en början kommer jag såklart att fokusera på det nya, även om jag givetvis finns kvar här i forumet för att tjata med er ett tag till.

FZ söker såklart en ersättare för mig nu. Maila Daniel på daniel.sjoholm(snabela)fz.se om du är intresserad, eller känner någon som skulle passa. En annons kommer sajten inom kort!

Det har blivit många ord genom åren men ibland tar de slut. Då tänker jag att det är passande att lämna er med en scen från ett av de spel som kanske har haft störst inverkan på mig (och jag vet, många av er också) under alla år. Och hey, det kan inte vara en spoiler att visa slutet på ett spel som har hängt med exakt lika länge som jag har skrivit om den här kulturen som vi delar och älskar.

Önskar er allt gott! Kram,

Jocke

https://youtu.be/rbZV-F-WNx8

Det gjorde du rätt, studerade själv Nordisk Arkeologi på SU. De utbildningarna leder inte till några jobb, och det är väldigt sällan att ansökan om utgrävning går igenom. Önskar dig all lycka i fortsättningen.

Hade det bra!

Zimpan

Medlem

Det är inte så att jag kommer sluta hänga här på FZ men det känns ändå väldigt vemodigt och som att det är en era som går i graven. Många av dom spelskribenter som jag växte upp med har gått vidare med sina liv och även om jag förstår, för man gör vanligtvis inte göra samma sak hela livet, tycker jag att det känns tråkigt. Som gamla vänner man tappar kontakten med.
Men det positiva med att gamla speljournalisträvar slutar är ju att det kan ge plats åt nya skribenter som man förhoppningsvis kan skapa nya minnen med

Lycka till Jocke och tack för alla år av underhållning!


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ombyte förnöjer helt klart, men du kommer va saknad. Stort lycka till med framtidens projekt 🙂


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Skriv svar