Hogwarts Legacy får ett exklusivt uppdrag på Playstation

Robot
Hogwarts Legacy får ett exklusivt uppdrag på Playstation

Och den dyraste specialutgåvan verkar också få ett.

#nyhetstips


Medlem

Jag är generellt sätt helt emot exklusiviteter och låsta funktioner i spel men jag vet ärligt talat inte varför detta gjorde mig lite smått glad?

Tror jag behöver en läkarkoll..

Avstängd
Skrivet av Babakunde:

Jag är generellt sätt helt emot exklusiviteter och låsta funktioner i spel men jag vet ärligt talat inte varför detta gjorde mig lite smått glad?

Tror jag behöver en läkarkoll..

Troligtvis.

Medlem

Alright, då köper jag spelet på Xbox eller PC då. Vill inte uppmuntra sån här idioti.

Medlem

Löjligaste jag hört. Men vad mer kan man förvänta sig av Sony.

Medlem

Men xbox får också, eller? https://www.game.co.uk/en/hogwarts-legacy-deluxe-edition-2893...
"The Hogwarts Legacy Deluxe Edition Includes an exclusive quest.", står dock inte explicit vilket quest det handlar om.¨

Får varje platform ett exklusivt quest är det ju snurrigt minst sagt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Men xbox får också, eller? https://www.game.co.uk/en/hogwarts-legacy-deluxe-edition-2893...
"The Hogwarts Legacy Deluxe Edition Includes an exclusive quest.", står dock inte explicit vilket quest det handlar om.¨

Får varje platform ett exklusivt quest är det ju snurrigt minst sagt.

Mysteriet tätnar. Det skulle kunna vara samma exklusiva uppdrag som nämns i Collector's Edition (eftersom den kommer med Deluxe-utgåvan av spelet).

Klart står i alla fall att Playstation får ett exklusivt uppdrag. Vi får se om Warner behagar klargöra vad som gäller lite mer exakt.

Medlem

Men usch och fy. Det var nog det dyraste jag sett på länge. Tyckte att God of War var saftigt med sina 2899 kr, men detta är ju löjligt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Bara Playstation får ett exklusivt uppdrag. Dyrare utgåvor, på allt, har ett annat bonusuppdrag. Tycker det kan vara kul med plattformsspecifika grejs men som bäst är det ju när alla har sin egen grej. SC II!!!

Skrivet av Jonny Myrén:

Mysteriet tätnar. Det skulle kunna vara samma exklusiva uppdrag som nämns i Collector's Edition (eftersom den kommer med Deluxe-utgåvan av spelet).

Klart står i alla fall att Playstation får ett exklusivt uppdrag. Vi får se om Warner behagar klargöra vad som gäller lite mer exakt.

Då kanske det är ett tryckfel eller så menar de något annat? Med tiden får vi förhoppningsvis veta, är ju trots allt nästan ett halvår kvar till release.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming

$299.99 för collector's. Då är jag mer glad över Homeworld 3 collectors som innehåller mycket mer och kosta bara $165(Frakt ingår)

Men lär bli en collectors ändå för sambon älskar Harry Potter världen.

Medlem

En genuin fråga (av ren nyfikenhet) till er som väljer att pre-ordra:
Vad är orsaken till att ni väljer att pre-ordra? (Pratar enbart om standard edition, inte collector eller dylikt)

Jag förlorar mer och mer intresse i detta spelet. Vilka as de verkar vara. 🤮

Medlem
Skrivet av Ninami:

En genuin fråga (av ren nyfikenhet) till er som väljer att pre-ordra:
Vad är orsaken till att ni väljer att pre-ordra? (Pratar enbart om standard edition, inte collector eller dylikt)

Jag personligen ser ju röda flaggor när spel pushar till förhandsbokningar. I detta fall med early access på 72 timmar.

Inväntar FZ recension.

Medlem
Skrivet av Ninami:

En genuin fråga (av ren nyfikenhet) till er som väljer att pre-ordra:
Vad är orsaken till att ni väljer att pre-ordra? (Pratar enbart om standard edition, inte collector eller dylikt)

Jag preordrar ofta. För mig handlar det snarare om att jag inte ser någon anledning att INTE göra det. Preorder så är det redan köpt och preloadat osv direkt, vilket är supersmidigt så jag kan spela direkt när det släpps. Preordrar såklart dock bara spel som jag vet att jag vill ha.

Medlem
Skrivet av Ninami:

En genuin fråga (av ren nyfikenhet) till er som väljer att pre-ordra:
Vad är orsaken till att ni väljer att pre-ordra? (Pratar enbart om standard edition, inte collector eller dylikt)

Jag pre-ordrar bara fysiska spel, för jag kan alltid avboka om jag ser att saker inte ser ut att bli bra, samt att jag betalar inget i förväg. Det är sällan jag pre-ordrar spel nuförtiden dock.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag preordrar ofta. För mig handlar det snarare om att jag inte ser någon anledning att INTE göra det. Preorder så är det redan köpt och preloadat osv direkt, vilket är supersmidigt så jag kan spela direkt när det släpps. Preordrar såklart dock bara spel som jag vet att jag vill ha.

Okej jag förstår. För mig är det nog rädslan av att spelet helt enkelt inte är bra nog för att köpas. Tycker detta händer oftare och oftare att spel antingen är uselt optimerat, fyllda med buggar som förstör gameplay eller att spelet inte är underhållande.

Problemet är ju att detta ser man inte förrän spelet faktiskt är släppt, många företag väljer att lägga mycket pengar på marknadsföring och visa flashiga cinematic trailers som inte representerar spelet i verkligheten.

Jag gjorde ett undantag för BF 2042 och det var sista gången jag valde att pre-ordra ett spel. Om man bara har lite is i magen (typ 1 dag) så har andra redan hunnit prova och det finns tillräckligt många reviews för att få en bild om spelet är bra nog för att köpas.

Helst hade jag sett att hela "pre-order" kulturen slutar helt, så får företagen helt enkelt skapa ett spel där de inte behöver förlita sig på pre-orders innan spelet är ute. Men jag förstår ju såklart att det kanske inte är så realistiskt.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Okej jag förstår. För mig är det nog rädslan av att spelet helt enkelt inte är bra nog för att köpas. Tycker detta händer oftare och oftare att spel antingen är uselt optimerat, fyllda med buggar som förstör gameplay eller att spelet inte är underhållande.

Problemet är ju att detta ser man inte förrän spelet faktiskt är släppt, många företag väljer att lägga mycket pengar på marknadsföring och visa flashiga cinematic trailers som inte representerar spelet i verkligheten.

Jag gjorde ett undantag för BF 2042 och det var sista gången jag valde att pre-ordra ett spel. Om man bara har lite is i magen (typ 1 dag) så har andra redan hunnit prova och det finns tillräckligt många reviews för att få en bild om spelet är bra nog för att köpas.

Helst hade jag sett att hela "pre-order" kulturen slutar helt, så får företagen helt enkelt skapa ett spel där de inte behöver förlita sig på pre-orders innan spelet är ute. Men jag förstår ju såklart att det kanske inte är så realistiskt.

De spel man är osäker på förbokar man såklart inte. Och om det skulle vara för dåligt har man ju rätt att lämna tillbaka nästan överallt. Inga bekymmer för min del

Jag likställer preorder med att stå och köa på releasedagen som när jag var liten. Inte en chans att jag hade väntat en vecka på att nån speltidning skulle hinna släppa en recension innan. Däremot är det som sagt bara de spel jag VET att jag kommer köpa även om reviews ger 1/10. Och i absolut nödfall får de väl lämnas tillbaka om det inte ens skulle gå att spela.

Ambassadör
Xbox

Synnerligen tramsigt.


signatur

Jump in.

Medlem

Dessa exklusiva uppdrag är så löjliga.. företagen skämmer ut sig bara...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Dessa exklusiva uppdrag är så löjliga.. företagen skämmer ut sig bara...

Frågan är om spelarna som köper detta inte skämmer ut sig mer

Medlem

Så himla lågt av Sony!

Hoppas Microsoft slår tillbaka med sitt köp av Activision Blizzard!

1
Skriv svar