Relic visar upp en ny trailer för Company of Heroes 3

Robot
Relic visar upp en ny trailer för Company of Heroes 3

Relic Entertainment flexar RTS-musklerna med en ny trailer.

#Company-of-heroes-3, #Relic


Medlem

En trailer som sa mycket utan att säga speciellt mycket. Jag vill ju veta vad dom där fina orden betyder i praktiken. Aja, jag är försiktigt positiv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Unpopular opinion:
Jag gillade tvåan mer än ettan.
Det är det enda spel som jag spelat mer seriöst online.
Men hoppas att det här slår båda två med hästlängder.

Skribent
Skrivet av beltet:

Unpopular opinion:
Jag gillade tvåan mer än ettan.
Det är det enda spel som jag spelat mer seriöst online.
Men hoppas att det här slår båda två med hästlängder.

Jag anser nog personligen att 1an är bättre, men 2an hade också en del bra saker som tog serien framåt. Sånt ska utvecklare få kredd för, det är lätt att bara köra copy paste på ett redan populärt och fungerande spel när man gör en uppföljare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av beltet:

Unpopular opinion:
Jag gillade tvåan mer än ettan.
Det är det enda spel som jag spelat mer seriöst online.
Men hoppas att det här slår båda två med hästlängder.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag anser nog personligen att 1an är bättre, men 2an hade också en del bra saker som tog serien framåt. Sånt ska utvecklare få kredd för, det är lätt att bara köra copy paste på ett redan populärt och fungerande spel när man gör en uppföljare.

Jag gillade ettans doktriner mer än tvåans alla kort som man kunde kombinera i all oändlighet och vad det nu var mer för feature som jag har glömt. Sedan var det samtidigt flera saker som var häftigare i tvåan, t ex köld och dåligt väder att tänka på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Jag gillade ettans doktriner mer än tvåans alla kort som man kunde kombinera i all oändlighet och vad det nu var mer för feature som jag har glömt. Sedan var det samtidigt flera saker som var häftigare i tvåan, t ex köld och dåligt väder att tänka på.

Precis, tänkte också på väderleken. Den är ändå en stor faktor i krig, speciellt i Ryssland. Önskar att fler kunde lägga in sådana dynamiska grejor i spel, är väl en av sakerna som andra spel kan låna från survival-genren.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tycker ettan var betydligt mer tilltalande i allt från ui till ikoner och gameplay, sen fanns det förståss nya intressanta saker i 2an men jag tycker också man tappade en del.

Läste någonstans av en före detta utvecklare att 1an var ett passionsprojekt mot tvåan som i stort gjordes på beställning efter 1ans framgång och av mycket annat folk än originalteamet.

Medlem

Fan fan fan....nu blev jag tvungen att beställa den fysiska Special Edition boxen... <slår sig själv i ansiktet>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Tycker 3an ser ut att ha sämre destruction, extremt mycket sämre effekter (kolla explosionerna lmao) och det är väldigt fult att kulor lämnar rökspår. Var intresserad från början, men ju fler trailers de släpper ju sämre ser det ut. Relic-veteranerna har väl gått vidare till annat.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Tycker 3an ser ut att ha sämre destruction, extremt mycket sämre effekter (kolla explosionerna lmao) och det är väldigt fult att kulor lämnar rökspår. Var intresserad från början, men ju fler trailers de släpper ju sämre ser det ut. Relic-veteranerna har väl gått vidare till annat.

Personligen är det gameplay som betyder något för mig och inte lite rök osv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är väl inte olika spel sätt på Italien o nard afrika? Campain mapen finns väl i båda? Känns konstigt att göra 2 olika. Är ganska ointresserad av total war upplägget.väljer nog Homeworld 3 före detta...

Medlem
Kommer bara spela singel player...och det ser ju lovande ut!

Jag är ingen pro gamer i RTS så full taktiskt paus var super kul att se. Tar gärna möjligheten att spela smart istället för att försöka, och misslyckas, med att spela snabbt.

Även de två typerna av singelplayer kampanj har ju kul. Klassiskt läge lät ju bra som ett första play trough. Sen köra den andra när man är varm i kläderna.

Får de bara ihop allt så ser ju det här riktigt lovande ut.

Skrivet av anon_79617:

Tycker 3an ser ut att ha sämre destruction, extremt mycket sämre effekter (kolla explosionerna lmao) och det är väldigt fult att kulor lämnar rökspår. Var intresserad från början, men ju fler trailers de släpper ju sämre ser det ut. Relic-veteranerna har väl gått vidare till annat.

Några explosioner ser bra ut, men det var en eller två som såg riktigt 00-tal ut.
Och husen? De har väl tydligen dynamisk förstörbarhet nu... men de på trailern ramlade liksom så orealistiskt rakt nedåt. Inget kastades ut.

Sen håller jag med vem den andre som skrev. Gameplay är ju det som är viktigt.

Medlem

Jag är försiktigt hoppfull. I de två föregångarna (men särskilt 1:an) spelade man ohyggligt många co-op skirmish-matcher med kompisarna. Blir gameplay och känsla något liknande denna gång så blir det nog svårt att stå emot

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Personligen är det gameplay som betyder något för mig och inte lite rök osv

Ska man fokusera på enbart gameplay kan vi lika gärna köra CoH2.
Testade någon beta eller va det var.. Det nya spelet är i princip likadant som det förra. Om det inte har ändrats väldigt mycket sen dess var gameplay identiskt med CoH2 (förutom att de slängt på en Total War kampanj-karta).

Sen kan jag väl erkänna att jag är realism-fanatiker, för det förstör hela min inlevelse när jag ser explosioner som i Outcast från 99 i ett modernt spel.
..Och handeldvapen som lämnar rökspår likt raketer. Hur tänkte de där? Lika störande som för långsamma tracers i BF-spelen.

1
Skriv svar