System Shocks framtid är helt upp till Tencent

Robot
System Shocks framtid är helt upp till Tencent

Det är upp till Tencent om vi får en uppföljare till System Shock

#System-Shock, #Tencent


Medlem
Vad hände?

Vad hände med allt detta? Såg ju ut som att de var en bra bit på vägen en gång i tiden.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skribent
Skrivet av Slutbossen:

Vad hände med allt detta? Såg ju ut som att de var en bra bit på vägen en gång i tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=yIWAMT2og3M

Som jag förstår det har Warren och gänget hoppat av och jobbar inte längre på det?


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem

Tencent har betalat för licensen för att kunna göra ett systemshock 3 specifikt, nightdive äger rättigheterna till systemshock i sin helhet, inklusive systemshock 2.

Medlem

Gör bara ett 4e spel då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Gör bara ett 4e spel då...

Det är ju faktiskt ingen dum idé.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas det kommer fler System Shock titlar. De verkar bra. Ser fram emot System Shock Remaken som då blir första gången jag får uppleva dessa sci-fi skräckspel. Missade de back in the day och de är på tok för gamla idag för att jag ska kunna njuta av att spela de..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstår det har Warren och gänget hoppat av och jobbar inte längre på det?

Ja jo men är det de hann skapa dött och begravet eller är det en build tencent kan jobba vidare på? Känns som sådant "slöseri" på något som faktiskt ser bra ut och fyllt av atmosfär och stämning. Minns att jag blev så galet glad när de visade den lilla trailern så jag vill väl inte släppa taget än


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Ja jo men är det de hann skapa dött och begravet eller är det en build tencent kan jobba vidare på? Känns som sådant "slöseri" på något som faktiskt ser bra ut och fyllt av atmosfär och stämning. Minns att jag blev så galet glad när de visade den lilla trailern så jag vill väl inte släppa taget än

Om någon ny tar över så blir resultatet bäst om dom börjar från början. Skulle bli sån inkonsekvent kvalitet när någon helt oinsatt fortsätter på en build som redan existerar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Vid det här laget blir jag glad om Nightdive's två System Shock titlar lyckas komma någongång. Remaken på ettan tar ju evigheter, och System Shock 2 Enhanced Edition hör man ju inte ett pip om längre alls. 😟

Skribent
Skrivet av Slutbossen:

Ja jo men är det de hann skapa dött och begravet eller är det en build tencent kan jobba vidare på? Känns som sådant "slöseri" på något som faktiskt ser bra ut och fyllt av atmosfär och stämning. Minns att jag blev så galet glad när de visade den lilla trailern så jag vill väl inte släppa taget än

Ja det är väl det som är oklart, om Tencent vill fortsätta på det eller om det är skrotat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag skulle uppskatta både remake av 1:an och en 3:a av Warren Specter, men i ärlighetens namn är efterfrågan alldeles för låg för de flesta av såna här gamla, nischade spelserier.

Stor risk för flopp.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Jag skulle uppskatta både remake av 1:an och en 3:a av Warren Specter, men i ärlighetens namn är efterfrågan alldeles för låg för de flesta av såna här gamla, nischade spelserier.

Stor risk för flopp.

Håller nog tyvärr med och då älskar jag System Shock. Jag tror Bioshock kanske är så långt man kan gå för att både tilltala äldre spelare och nya spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Vid det här laget blir jag glad om Nightdive's två System Shock titlar lyckas komma någongång. Remaken på ettan tar ju evigheter, och System Shock 2 Enhanced Edition hör man ju inte ett pip om längre alls. 😟

Men nu är det åtminstone en antydan till att de börjar bli färdig med första spelet i alla fall, förhoppningsvis nu närmaste månaderna, dock som du säger så är det enormt segt hela allt.
Tvåan är ytterst oklart hur det blir med den. Kanske har arbetat parallellt med den i smyg i bästa fall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Så synd att alla fina spelutvecklare hamnade i klorna på kapitalister. De få guldkornen som kommer då och då översköljs av den stadiga strömmen av mediokra titlar. Det känns lite som tulpanfeber, fast, en digital variant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Men nu är det åtminstone en antydan till att de börjar bli färdig med första spelet i alla fall, förhoppningsvis nu närmaste månaderna, dock som du säger så är det enormt segt hela allt.
Tvåan är ytterst oklart hur det blir med den. Kanske har arbetat parallellt med den i smyg i bästa fall.

Vi får hoppas på det bästa helt enkelt. SS2:EE är ju fortfarande en pre-order bonus för System Shock remaken så jag hoppas verkligen att det jobbas på trots tystnaden...

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Så synd att alla fina spelutvecklare hamnade i klorna på kapitalister. De få guldkornen som kommer då och då översköljs av den stadiga strömmen av mediokra titlar. Det känns lite som tulpanfeber, fast, en digital variant.

Då kan du glädja dig att så inte är fallet med Systemshock, då Tencent ägs av kommunister.


signatur

I drank what?

Medlem

låter ju inte sådär jättebra om ödet är i deras händer..

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Vi får hoppas på det bästa helt enkelt. SS2:EE är ju fortfarande en pre-order bonus för System Shock remaken så jag hoppas verkligen att det jobbas på trots tystnaden...

Exakt min tanke angående bonusen för annars blir det ännu en lång väntan.
Den som lever får se.

Skrivet av Mirage:

Då kan du glädja dig att så inte är fallet med Systemshock, då Tencent ägs av kommunister.

Touché.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent
Skrivet av Fletchett:

Vi får hoppas på det bästa helt enkelt. SS2:EE är ju fortfarande en pre-order bonus för System Shock remaken så jag hoppas verkligen att det jobbas på trots tystnaden...

Just ja, det stämmer ju. Då måste de ju nästan göra klart den versionen. Vi får se vad som händer, men är snårigt med licenserna nuförtiden.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Just ja, det stämmer ju. Då måste de ju nästan göra klart den versionen. Vi får se vad som händer, men är snårigt med licenserna nuförtiden.

SS2:EE är fortfarande under utveckling, och nightdive äger rättigheterna

Skribent
Skrivet av eld:

SS2:EE är fortfarande under utveckling, och nightdive äger rättigheterna

Jo så är det ju, men tänker tidsmässigt hur lång tid allt kommer ta innan allt är färdigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Då kan du glädja dig att så inte är fallet med Systemshock, då Tencent ägs av kommunister.

Då är det ju bara att be om deras senaste femårsplan och se om System Shock 3 ingår i den!

Fast nu är ju Tencent lika kommunistiskt som Alibaba....

eld
Medlem
Skrivet av filbunke:

Då är det ju bara att be om deras senaste femårsplan och se om System Shock 3 ingår i den!

Fast nu är ju Tencent lika kommunistiskt som Alibaba....

Hörde du inte att arbetarna styr Tencent?

1
Skriv svar