Tips på serie!?

Medlem
Tips på serie!?

Tja! Letar efter en serie att börja kolla på! Kan skriva vad jag inte söker så får vi se om de finns nån kvar sen ?

Ej intresserad av:
LOST
Heroes
24

och ABSOLUT ingen fantasy, skräck eller animerad!

Serien ska va hyffsat ny av typen Drama/Action/Thriller.

//Frazze

Medlem

Breaking bad?
Generation Kill?

Medlem

Generation Kill verkar helt klart intressant, får kolla up den! Mata mig gärna med mer tips

Medlem

Breaking Bad
Dexter
Generation Kill
The Tudors
Deadwood

Deadwood var inget jag gillade men den verkar ju uppskattas av andra iaf.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Oz, Rome
Ah och Carnevale! Har dock inget riktigt slut.. men underhållning är det!

Inaktiv

30Rocks
PurePwnage på datorn [www.purepwnage.com] En mockumentry om livet som pro gamer. Rekommenderas starkt.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

The Wire
Arkiv x

Medlem

Drama/Thriller/Action:
Sporanos: Har du säkert hört talas om. Maffia, awesome!
Dexter: En snubbe som jobbar hos polisens mordutredning, som har ett udda fritidsnöje att röja undan "bad guys" på sitt egna sätt.
Damages (den du kanske inte hört talas om?): En advokatfirma som är väl ansedd, på utsidan.
CSI (Den RIKTIGA, dvs. den som utspelar sig i Las Vegas): Intressanta brott och framförallt intressanta individer.
Lie to me: Har precis börjat kolla på den själv. En grupp som jobbar med att utläsa om människor talar sanning eller inte. Detta med hjälp av ansiktsuttryck och kroppshållning. Väldigt fiktiv, så man ska inte tro att man vet när alla ljuger bara för att man kollar på serien. Överdriver även väldigt mycket ansiktsuttryck m.m. men jag har trotts allt fastnat (har svårt att fastna för serier) och det måste betyda nåt. Tim Roth i huvudrollen också.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Frazz:

Serien ska va hyffsat ny av typen Drama/Action/Thriller.

Det passar perfekt in på LOST. Är du inte intresserad av LOST så tror jag inte att någon serie passar dig. Det finns nämligen ingenting som är bättre än LOST.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Generation Kill och BoB(Band of Brothers) är de bästa jag sett!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

House


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

The Beast

Lite "Training Day" över det hela. Handlar om en "undercover" - fbi-agent och hans nya rekryt.

Life

Polis som blivit oskyldigt anklagad för ett mord han inte begått blir friad efter 15 eller eller nåt liknande. Och fortsätter jobba som polis, och i hemlighet utreda vem som "satte dit" han.

Medlem

De första säsongerna av Prison Break är riktigt bra och som RagNy sa: Band of Brothers.

Medlem

LOST är riktigt dålig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Battlestar Galactica - tveklöst en av de bästa serierna _ever_


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tänkte bara tipsa om den gamla och bästa serien: Smallville!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det passar perfekt in på LOST. Är du inte intresserad av LOST så tror jag inte att någon serie passar dig. Det finns nämligen ingenting som är bättre än LOST.

Word up.

Vill nog även stryka under House och Dexter - kanonserier.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Har inte alla tröttat på LOST än?
slutade vara kul när det efter 482 avsnitt har gått ca 2timmar "riktig tid".... suck


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Har inte alla tröttat på LOST än?
slutade vara kul när det efter 482 avsnitt har gått ca 2timmar "riktig tid".... suck

Det finns alldeles för mycket att diskutera om kring LOST. Så hur skulle det gå till?

Skulle vara intressant att få veta vad som t.ex. du IceMan, gjorde satt du tröttnade på LOST?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Lost är värdelös. man kan likna serien efter days of our lifes, man kan missa 20 avsnitt i rad och ändå hänga med vad som hänt. Det kallar inte jag kvalite

Medlem

Hehe nåja, tycker ni inte om Lost så visst, to each his own. Men börja nu inte hitta på saker för att försöka rättfärdiga er.

Skrivet av quesus:

Lost är värdelös. man kan likna serien efter days of our lifes, man kan missa 20 avsnitt i rad och ändå hänga med vad som hänt. Det kallar inte jag kvalite

För nej, det kan du inte. Du kan kanske övergripande förstå vad som har hänt, likt vilken serie som helst. Men händelser som är betydande steg i storyn sker betydligt oftare än så.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Dexter - kommentarer överflödiga va?

Fringe - en riktigt schysst blandning av Arkiv X och CSI

Californication - Hank Moody är den härligaste killen på jorden Helt klart en av dom härligaste seriena jag sett, oftast en riktigt härlig feel-good känsla och komiska inslag, allt skrivet med intelligens bakom sig.

Flashpoint - serie där man följer ett SWAT-team, har ett härligt upplägg.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

How i met your mother - komedi serie , stört skön men inte det du söker men helt klart värd att kolla på iaf.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Flashpoint - serie där man följer ett SWAT-team, har ett härligt upplägg.

Åh, tack för tipset. Den serien hade jag aldrig hört talas om förut!

Lie to Me är en helt okej serie också..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Scrubs, Chuck.

Inaktiv

Prison Break - 6 avsnitt kvar på fjärde säsongen.

Desperata Hemmafruar - Fortsätter i säsong 5.

One Tree Hill - Kanske blir en säsong 7.

Gillade första och andra säsongerna av dessa serier men nu är det bara skräp. Dom blir förstörda helt enkelt. Bättre att göra 1 eller 2 säsonger och börja med en helt ny serie.

Jag vill såklart följa alla säsonger till slutet så det är därför jag fortsätter att kolla på dom.

One Tree Hill är väl ändå störst just nu hos ungdomarna. Hoppas att kanal 5 tar och visar om The O.c så man har något att kolla på efter skolan

Men som mosoloa1 sa : Smallville.

Tv6 visar typ tre olika delar av Smallville. På morgonen är det säsong 1 på eftermiddagen säsong 3 och på kvällen typ senaste.

Enda nackdelen men smallville att man inte vet vart man är.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Battlestar Galactica - tveklöst en av de bästa serierna _ever_

You said it.

Sista avsnittet idag! jag är helt lyrisk :crazy:

Medlem

Smallville blir ju igentligen inge bra förrens säsong 8 då det är en ren följetong.

Life som nån sa är kanonbra.

Lost och prison break... Sicket skit Mjölka mjölka


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Drama/Thriller/Action:
Sporanos: Har du säkert hört talas om. Maffia, awesome!
Dexter: En snubbe som jobbar hos polisens mordutredning, som har ett udda fritidsnöje att röja undan "bad guys" på sitt egna sätt.
Damages (den du kanske inte hört talas om?): En advokatfirma som är väl ansedd, på utsidan.
CSI (Den RIKTIGA, dvs. den som utspelar sig i Las Vegas): Intressanta brott och framförallt intressanta individer.
Lie to me: Har precis börjat kolla på den själv. En grupp som jobbar med att utläsa om människor talar sanning eller inte. Detta med hjälp av ansiktsuttryck och kroppshållning. Väldigt fiktiv, så man ska inte tro att man vet när alla ljuger bara för att man kollar på serien. Överdriver även väldigt mycket ansiktsuttryck m.m. men jag har trotts allt fastnat (har svårt att fastna för serier) och det måste betyda nåt. Tim Roth i huvudrollen också.

csi är riktigt dåligt tycker jag, så otroligt överdrivet och kvickt.
Tyvärr kan jag inte komma ihåg nåt bra exempel eftersom det var ett tag sen jag såg nån av dem, men har en favorit quote från miami.
En prickskytte som skjuter random folk och när han åker fast:
Prickskytten: Don´t you want to know why??
Horatio: Because your eeeevil!

Vad är det för förhörsteknik egentligen?

lie to me såg jag igår, det var riktigt dåligt det också, just det här med ansiktsutrycken och manuset känns som hämtat från nån 80-tals b-film.

usch usch


signatur

thank you, come again

Smallville, Heroes, LOST :D, Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Scrubs, House, Supernatural, Legend of the seeker.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

12
Skriv svar