En lättare Playstation 5-modell har dykt upp i Australien

Robot
En lättare Playstation 5-modell har dykt upp i Australien

Lika stor, men ett halvkilo lättare.

#playstation-5


Gnällkuk

Om något släpps först i Australien är världens undergång nära förestående.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

500g är ändå mycket när storleken är den samma.

Ska man gissa kallare konsol som kräver enklare/mindre kylning?

Medlem

Kostar då mindre att tillverka, högre pris, det betyder rekord vinster för Sony.

Skrivet av Freeman79a:

Kostar då mindre att tillverka, högre pris, det betyder rekord vinster för Sony.

E det inte bättre att du håller dej till Xbox trådarna.
Ganska uppenbart att du försöker kasta skit på din motståndar sida i ditt konsolkrigande


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

E det inte bättre att du håller dej till Xbox trådarna.
Ganska uppenbart att du försöker kasta skit på din motståndar sida i ditt konsolkrigande

Man får lära sig vilka man ska ignorera. Efter ett tag tröttnar de på att hålla på alternativt står det "avstängd" under deras namn när tillräckligt många tröttnat. Fast i detta fallet så stämmer det ju. Sony och Microsoft gör ju de ändringar de kan för att minska tillverkningskostnaden kan de göra konsolen lättare utan att det blir en stor försämring så är det bara bra för alla. Efter några år brukar det leda till Slim versioner.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Snake Plissken:

E det inte bättre att du håller dej till Xbox trådarna.
Ganska uppenbart att du försöker kasta skit på din motståndar sida i ditt konsolkrigande

Tror dock det är uppenbart att det blir billigare att tillverka men troligen samma kostnad som nu + inflationen så går nog jämnt ut. Alltid bra med lättare konsol dock. Den väger en hel del på hyllan under TV’n. Men blir nog inte ett byte om maskinen inte går sönder för min del iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av Lilagröt:

Man får lära sig vilka man ska ignorera. Efter ett tag tröttnar de på att hålla på alternativt står det "avstängd" under deras namn när tillräckligt många tröttnat. Fast i detta fallet så stämmer det ju. Sony och Microsoft gör ju de ändringar de kan för att minska tillverkningskostnaden kan de göra konsolen lättare utan att det blir en stor försämring så är det bara bra för alla. Efter några år brukar det leda till Slim versioner.

Skrivet av NuZ:

Tror dock det är uppenbart att det blir billigare att tillverka men troligen samma kostnad som nu + inflationen så går nog jämnt ut. Alltid bra med lättare konsol dock. Den väger en hel del på hyllan under TV’n. Men blir nog inte ett byte om maskinen inte går sönder för min del iaf

Klart det stämmer, dom tjänar ju både på kostnader i tillverkningen och i frakten på att skicka dom, och det är enda anledningen dom gör det...
Men när en uppenbar konsol krigare från andra sidan gör det så är det uppenbart att det endast är för att försöka måla dom dom som giriga och inget annat, och tycker det är så tråkigt att man ser samma personer i trådarna som skall göra så från båda hållen om och om igen. Bara skit i andra konsol sidan istället liksom och.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

It's not a lake, it's an ocean

Och 30 cm mindre då?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Klart det stämmer, dom tjänar ju både på kostnader i tillverkningen och i frakten på att skicka dom, och det är enda anledningen dom gör det...
Men när en uppenbar konsol krigare från andra sidan gör det så är det uppenbart att det endast är för att försöka måla dom dom som giriga och inget annat, och tycker det är så tråkigt att man ser samma personer i trådarna som skall göra så från båda hållen om och om igen. Bara skit i andra konsol sidan istället liksom och.

Ja det är ju tråkigt med provokatörer. Men de kommer alltid finnas speciellt på internet när det i stort sett inte finns konsekvenser. Är ju bara att kolla kommentarerna under nyheter på diverse tidiningar sedan de började med facebook profiler osv så att det inte var lika anonymt längre. Sen det är nog väldigt få som är helt oskyldiga till lite "trollande" även om det förhoppningsvis blir bättre med åldern. Jag skulle inte vilja läsa saker jag skrivit för 15 år sedan.

Medlem

Magen ser stor ut.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kanske är en mindre nod som kräver mindre kylning.
Välkommen utveckling, men jag tror att denna generation blir mer långdragen.
Pro modell 2025-2026, eller när RDNA3+ eller RDNA4 finns tillgänglig(tror mer på RDNA4). Slim 2024-2026(kanske i samband med Pro, PS6 2029-2030.

Edit* Hittade en Roadmap som säger att RDNA4 kan vara tillgänglig redan 2024, så Pro kan säkert tidigast komma 2024, men troligast är nog att den släpps 2025 i så fall. Med tanke på hur kort tid det är tills dess tror jag nog på slim 2024-2025 också i så fall.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kostar då mindre att tillverka, högre pris, det betyder rekord vinster för Sony.

Saklig kommentar. Noll skit kastad.

Skrivet av Snake Plissken:

E det inte bättre att du håller dej till Xbox trådarna.
Ganska uppenbart att du försöker kasta skit på din motståndar sida i ditt konsolkrigande

Helt onödig kommentar.

Eller vad missar jag här?

Skrivet av brunnlake:

Saklig kommentar. Noll skit kastad.

Helt onödig kommentar.

Eller vad missar jag här?

Du har missat anledningen till varför han gör den kommentaren


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Så länge inte konsolen väger mer än typ 20-25 kg så spelar det väl mindre roll vad den väger?

"Skandal! Då borde man få tillbaka sina pengar . . ." (Citat från någon arg gamer någonstans.)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om något släpps först i Australien är världens undergång nära förestående.

Undergången är alltid på gång.

Även förra revisionen släpptes tydligen först i Australien. Antar att de är lite av en pilotmarknad (marsvin) för Oceanien precis som Sverige ibland var för Europa.

Skrivet av Ruffles:

Och 30 cm mindre då?

Ne, sätt dit en lucka för 3.5" disk igen istället.

Medlem

Vem vet, kanske blir att köpa när de finns i lager år 2025

Medlem

Första generationen då det var bra att vara early adopter

Nu är det högre pris än release medans Sony har gjort insidan billigare

Låter helt tvärtom som det ska vara egentligen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

600g lättare borde bli 600kr billigare kan man köpa den för orginal priset då?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kostar då mindre att tillverka, högre pris, det betyder rekord vinster för Sony.

Med tanke på att Sony knappt gått med vinst på PS5:orna ännu så tror jag inte det är så stora vinster som du påstår. Dessutom så förstår jag inte din tanke...ska inte företag gå med vinst eller?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kostar då mindre att tillverka, högre pris, det betyder rekord vinster för Sony.

Frågan är ju bara hur mycket dom tjänar på konsolerna. Prisökningen gör ju förmodligen vinstmarginalen större men samtidigt tog det tydligen runt 10 miljoner sålda ex av skivversionen innan processen hade förfinats och den gick med vinst.
Men visst blir det mycket pengar med tanke på hur konsolen säljer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Med tanke på att Sony knappt gått med vinst på PS5:orna ännu så tror jag inte det är så stora vinster som du påstår. Dessutom så förstår jag inte din tanke...ska inte företag gå med vinst eller?

Jo absolut. Men Sony går redan med vinst på PlayStation 5. Har gjort det i nästan 1 år. Detta är att gå mer i vinst. Sony hade kunnat tagit "förlusten" och haft samma pris och fått lite Goodwill.

Medlem

Snart playstation 5 slim då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Snart playstation 5 slim då.

Japp, öka produktionen och sänk priserna, det är det enda vettiga.

1
Skriv svar