Assassin's Creed Mirage, tidigare Rift, påstås vara redo för release till våren

Robot
Assassin's Creed Mirage, tidigare Rift, påstås vara redo för release till våren
Fragtjuv

Ja, det låter ju ändå ganska spännande.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jomen jag tackar för omnämnandet.


signatur

I drank what?

Medlem

Spelade både gamla AC och nya RPG AC. Måste säga att jag är kluven. De gamla spelen hade storyn mer i fokus, karaktärer fick tid att växa lite mer. Men egentligen vill jag ha kvar RPG elementen men de måste fokusera storyn, ge sidkaraktärerna tid att växa och mindre "?" på kartan.

Medlem

Personligen önskar jag mer mastodont Assassins Creed titlar likt de senaste 3 giganterna Origins, Odyssey och Valhalla. Underbara vackra världar att utforska verkligen. Det var ju så fränt att upptäcka en stor känd stad för att sedan hitta på någon mindre o sedan ännu en stor stad efter det..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tar de bort XP och levels kan jag överväga ett köp. Annars spelar jag hellre om de roliga AC spelen. (Är inte ett fan av hur serien blev med origin)

Medlem

Om man ändå gör någon form av tredje omstart av serien så kan man väl ta tillfället i akt och dumpa hela Animus-delen? Snälla?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Tar de bort XP och levels kan jag överväga ett köp. Annars spelar jag hellre om de roliga AC spelen. (Är inte ett fan av hur serien blev med origin)

Jag älskade AC 1 och 2 och tycker de är de bästa spelen i hela serien
Alltså då det inte fanns RPG-element alls i Assassin's Creed.

Men samtidigt, det är ju egentligen guld med xp och levels och den ständiga jakten på uppgradering och förbättring. Det är ingen slump att många shooters och actionspel infört grejer från RPG. Det är sånt som gör att man vill spela ett spel i hundratals timmar istället för tiotals.

Men i Assassins Creed Origins och framåt så valde Ubisoft ett cyniskt RPG-system som jag tycker är stelt, krystat och väldigt styrt. En design som kallas level gating.

RPG-inslagen, xp och levels i AC fungerar mest som en illusion. Det finns där för att du ska ha tillgång till en jättestor värld med hundratals timmar att gå igenom, men samtidigt är Ubisoft måna om att spelaren inte ska gå in i ett nytt område förrän speldesignern har planerat att han ska gå in där. Går du in i ett område "för tidigt" blir du mosad av fienderna.

Det är synd att designen i moderna Assassins creed är så överregisserad och artificiell.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag älskade AC 1 och 2 och tycker de är de bästa spelen i hela serien
Alltså då det inte fanns RPG-element alls i Assassin's Creed.

Men samtidigt, det är ju egentligen guld med xp och levels och den ständiga jakten på uppgradering och förbättring. Det är ingen slump att många shooters och actionspel infört grejer från RPG. Det är sånt som gör att man vill spela ett spel i hundratals timmar istället för tiotals.

Men i Assassins Creed Origins och framåt så valde Ubisoft ett cyniskt RPG-system som jag tycker är stelt, krystat och väldigt styrt. En design som kallas level gating.

RPG-inslagen, xp och levels i AC fungerar mest som en illusion. Det finns där för att du ska ha tillgång till en jättestor värld med hundratals timmar att gå igenom, men samtidigt är Ubisoft måna om att spelaren inte ska gå in i ett nytt område förrän speldesignern har planerat att han ska gå in där. Går du in i ett område "för tidigt" blir du mosad av fienderna.

Det är synd att designen i moderna Assassins creed är så överregisserad och artificiell.

Ja det känns ju extra kasst när man kan köpa dubbel XP som "dlc". De gör alltså ett betalspel tråkigt och utdraget med flit så att man ska känna sig manad att köpa DLC som förkortar speltiden. Om jag någonsin kör igenom origins och fortsätter med Odysse (som jag tyvärr äger) så kommer jag nog köpa den DLCn.
Enda platsen XP passar är I f2p där man förstår varför de måste motivera spelare till "premium" eller pokemon där spelet skulle vara inget spel utan levlandet. Men överlag tycker jag inte det ska finnas i sp-Spel som kostar pengar.

Böjar nog bli lite trött på de här "läckorna". Vad ska vi göra med den informationen, egentligen? Som de flesta önskar jag en tillbakagång till de äldre AssCreed-spelen, men det kommer inte hända då Valhalla blev deras största kassako. Det är den modellen som gäller tills spelarna sviker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kebbe:

Om man ändå gör någon form av tredje omstart av serien så kan man väl ta tillfället i akt och dumpa hela Animus-delen? Snälla?

Nej tack. Jag vill ha mer Animus grejer. Det är ju för mig en sak som är annorlunda med AC spelen än andra spel t.ex Witcher 3. Om du hatar animus så mycket finns det andra spel för dej


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nej tack. Jag vill ha mer Animus grejer. Det är ju för mig en sak som är annorlunda med AC spelen än andra spel t.ex Witcher 3. Om du hatar animus så mycket finns det andra spel för dej

Heh, jag trodde faktiskt inte det var någon som gillade Animus-delarna i spelet. För mig tar det bort inlevelsen och sänker tempot. T.ex var det sjukt frustrerande när man var tvungen att sätta sig och läsa mail, när man bara ville ut och borda båtar i Black flag.

Sen har ju vissa delar gjort Animus-grejjen lite mer intressant än just AC4.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nej tack. Jag vill ha mer Animus grejer. Det är ju för mig en sak som är annorlunda med AC spelen än andra spel t.ex Witcher 3. Om du hatar animus så mycket finns det andra spel för dej

Hatar också animus grejen har ingen aning om vad iza eller izus eller vad dom heter. Jag vill bara spela spelet. Bryr mig enbart om den storyn. Funkar skitbra resten drar jag på Youtube i en sammanfattning. Visst låt animus vara för man skippa en stor portion av den delen i spelen.

Animus magin dog med Desmond


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag gillar heller inte Animus, men det är ju en tempoväxling och kanske det som höjer övriga spelet.

"Man måste ha tråkigt för att ha roligt", som Alfons Åbergs farmor brukar säga.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Animus magin dog med Desmond

Vissa hatade ju Desmondbitarna men jag tyckte att de tillförde massor. Visserligen har origins, oddysey och Valhalla vissa sådana sekvenser men inte i klass med orginaltriologin.

1
Skriv svar