Bilder på Logitechs bärbara spelkonsol har läckt

Robot
Bilder på Logitechs bärbara spelkonsol har läckt

Och fokus tycks ligga på molnspelande.

#Logitech, #Tencent


Medlem

Såg lite info om den igår. Med tanke på hårdvaran och fokus på streaming känns det mer som en surfplatta med inbyggda handkontroller än en "konsol".

Medlem

Med rimligt pris, typ 1500 kr, kan detta vara nice.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Såg lite info om den igår. Med tanke på hårdvaran och fokus på streaming känns det mer som en surfplatta med inbyggda handkontroller än en "konsol".

Fast det är väl vad alla bärbara konsoler är? En dator med batteri å en inbyggd kontroll

Medlem

Jag har svårt att se hur denna skulle kunna konkurrera med t.ex. Ayaneo Air och liknande Windowsbaserade bärbara förutom på tillgång och snabbare leveranser.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Fast det är väl vad alla bärbara konsoler är? En dator med batteri å en inbyggd kontroll

Nja, på sätt och vis kanske. Det som gör Switch till en bärbar konsol är ekosystemet runt hårdvaran. Nintendos mjukvara, API, förmågan att installera unika spel. Det gör det till en spelkonsol.

Det här är en Android-tablet. Som det låter på infon (och Logitech kanske rättar mig senare) som att du kör Android, installerar mobilspel, eller streamar Xbox Cloud. På vilket sätt skiljer den sig då från en iPad med blåtandshandkontroll? Förutom att kontrollerna är fastlimmade på sidan?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nja, på sätt och vis kanske. Det som gör Switch till en bärbar konsol är ekosystemet runt hårdvaran. Nintendos mjukvara, API, förmågan att installera unika spel. Det gör det till en spelkonsol.

Det här är en Android-tablet. Som det låter på infon (och Logitech kanske rättar mig senare) som att du kör Android, installerar mobilspel, eller streamar Xbox Cloud. På vilket sätt skiljer den sig då från en iPad med blåtandshandkontroll? Förutom att kontrollerna är fastlimmade på sidan?

Precis, jag ser inte heller poängen med att släpa runt på en extra enhet när man kan köpa en kontroll adapter och uppgradera mobilen istället. Stor skillnad emot Steam deck där du får en väldigt stor del av PC biblioteket, betydligt mer spel är anpassade för handkontroll också.

Hoppas nästa Steam Deck pallar med 1080P eller i alla fall kan skala upp bra till det, skulle vara nice ifall man ska ansluta den till TV:n.
Tillsammans med VRR så skulle det kunna blir bra, skulle jag tro.

Medlem

Tycker den ser fräck ut. För rätt pris så är jag intresserad då jag streamar mycket från xcloud, stadia m.m till Steam Deck. Sen är jag en sucker för Logitech också så why not

Medlem

"...tillsammans med Tencent"

åååh där försvann mitt intresse!!

Medlem
Skrivet av Dr904:

"...tillsammans med Tencent"

åååh där försvann mitt intresse!!

Tencent äger en del av fromSoftware numera

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tencent äger en del av fromSoftware numera

Det blir svårt för alla som vill undvika då Tencent är typ med "överallt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så, tanken är att man skall dela ut wifi från mobilen till den när man ska spela på resan, eller kan man tro den får simkort?
Inga högtalare riktad mot ansiktet?

Förövrigt, varför är det 2 Xbox ikoner på dashboarden?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar