Helgens digitala erbjudanden vecka 10

Medlem
Helgens digitala erbjudanden vecka 10

KÖP!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

What! Det där lät ju skumt... Spendera 400 MS och få 800 MS...

Medlem

@Posuic. Indeed ... Verkligen inte likt MS att ge bort något gratis

Medlem

Måste rekommendera Tropico 3, riktigt kul spel.

För de som är intresserade av ArmA II så verkar Direct2Drive.eu fortfarande ha "fel pris" på det så du kan få det tillsammans med första spelet för €20.

Medlem

G2Play.net har Battlefield Bad Company 2 för 22 resp. 27 Euro (den dyrare så klart limited edition). Köpte själv limited igår och fick 2% rabatt tack vare att man är premium-medlem. KÖÖÖÖÖP! Dock en Steam-nyckel utan EA-Download, men det funkar ju bra okcså

Medlem

Lidodido, står på sidan att man får tanka ned det via EA Download Manager?

Verkar lite luddigt det där, hur är det egentligen?

EDIT: Har jag fattat det rätt? Den där sidan är alltså helt privat driven och det de gör är helt enkelt att köpa spel själva och ge ut CD-nycklarna? Heltskum affärsidé och känns inte helt säkert i så fall.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

GamersGate verkar ha Bioshock 2 för 39.95 euro. (20% billigare)

Medlem
Skrivet av smuts:

Lidodido, står på sidan att man får tanka ned det via EA Download Manager?

Verkar lite luddigt det där, hur är det egentligen?

EDIT: Har jag fattat det rätt? Den där sidan är alltså helt privat driven och det de gör är helt enkelt att köpa spel själva och ge ut CD-nycklarna? Heltskum affärsidé och känns inte helt säkert i så fall.

Funkar super! Jag köpte BF:BC2 därifrån. Nemas problemas. Många på SweClockers har köpt där också och de flesta är nöjda Sen har det funnits nån enstaka utgivare som ansett att denna sida inte gör rätt för sig men vad jag förstod så fick de som hade betalat för dessa icke fungerande nycklar pengarna tillbaka iallafall.
De köper ju spelen i länder där de är betydligt billigare än här och säljer sen nycklarna till oss i väst. Vet att vissa har ibland fått en ickefungerande nyckel men de har då fått en ny som fungerat. Jag skulle säga att det är säkert. Man kan dessutom inte betala med kort direkt till dom utan det går via PayPal så de kan ju inte missbruka nåns konto eller liknande heller.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

smuts: de köper upp billigt runt om i världen och säljer nya nycklar. skumt, men funkat på alla mina 5 köp därifrån än så länge, vet många andra med samma erfarenhet.
http://www.cdkeyhouse.com är en annan sida som fungerar lika

Deus Ex, nice som vanligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mount & Blade för ?5, alla som inte provat det bör slå till. Skitskoj spel

#edit#
Köpte det precis själv, kommer aldrig handla från gamersgate igen. Fick ju för fasn ingen nyckel, bara spelet som man för övrigt redan kan ladda hem gratis från tillverkarna. Det är ju bara nyckeln som var intressant. Skräp site...

Medlem
Skrivet av Vonyx:

@Posuic. Indeed ... Verkligen inte likt MS att ge bort något gratis

Exakt... Man blir ju nästan tvingad å köpa det trots att man inte har det riktiga spelet xD

nj
Medlem
Skrivet av jucklo:

Mount & Blade för ?5, alla som inte provat det bör slå till. Skitskoj spel

#edit#
Köpte det precis själv, kommer aldrig handla från gamersgate igen. Fick ju för fasn ingen nyckel, bara spelet som man för övrigt redan kan ladda hem gratis från tillverkarna. Det är ju bara nyckeln som var intressant. Skräp site...

Om du inte fick någon nyckel så är det för att de har slut på dem, den dyker upp under my games så fort de fått nya från utgivaren.

Medlem

Om de har slut på nycklar så ska de inte sälja produkten, eller åtminstone informera kunden.

Medlem
Skrivet av jucklo:

Om de har slut på nycklar så ska de inte sälja produkten, eller åtminstone informera kunden.

Du kanske inte är ensam om att köpa det denna helgen?

Eller vad tror du?

Medlem
Skrivet av Vonyx:
Skrivet av jucklo:

Om de har slut på nycklar så ska de inte sälja produkten, eller åtminstone informera kunden.

Du kanske inte är ensam om att köpa det denna helgen?

Eller vad tror du?

Spelar ingen roll. Får de slut på nycklar borde man åtminstone bli informerad innan man slutför köpet.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

G2Play.net har Battlefield Bad Company 2 för 22 resp. 27 Euro (den dyrare så klart limited edition). Köpte själv limited igår och fick 2% rabatt tack vare att man är premium-medlem. KÖÖÖÖÖP! Dock en Steam-nyckel utan EA-Download, men det funkar ju bra okcså

Kan tillägga att jag köppte en Fallen earth nyckel från dom, varpå mitt konto blev bannat två månader senare pga att jag hade en nyckel som härstammade från ett köp med stulet kreditkort.

Sista gången jag handlade på G2play.

edit: ska tilläggas att de var väldigt snabba på att ge mig mina 180kr tillbaka efter ett mail, dock.
Kanske för att jag skrev att det inte skulle se snyggt ut om man berättade om sina upplevelser på så många respektabla spelsiter som möjligt.

Medlem

Köpte BC2 från g2play för en kvart sen, har fortfarande inte fått min nyckel. Brukar det vara så här segt? Märkte också att jag hade
Delivery method:
n/a
Spelar det nån roll? Antog att det skickas min email

Skickade ett email till dem och efter 10 minuter fick jag en bild på en nyckel som funkar


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Dax
Medlem

Om man söker på g2play så ser man att det verkar vara en oseriös firma med mycket skumma metoder.

Tror det är därför dom är så billiga för att dom använder snodda kreditkort. Jag funderade på att handla där tidigare men valde att avstå då dom verkade ha snott kreditkorts uppgifter etc.

Medlem

Snodda kreditkort? Det lät inte så bra...
Trodde dom köpte upp koder i "U-länder" där de är billigare.
Köpte precis L4D2, tack och lov via paypal, och det verkar funka fint. Men är det som Dax skriver är det klart man inte vill ge dom mer pengar (trots att jag verkligen skulle vilja ha BC2). Skulle det vara möjligt att få se en länk som pekar på de misstänkta skumma affärerna?


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

Hmm, verkar inte gå att köpa Bioshock 2 om man har svenskt Live konto.

Medlem
Medlem
Skrivet av Dax:

Om man söker på g2play så ser man att det verkar vara en oseriös firma med mycket skumma metoder.

Tror det är därför dom är så billiga för att dom använder snodda kreditkort. Jag funderade på att handla där tidigare men valde att avstå då dom verkade ha snott kreditkorts uppgifter etc.

Ser gärna källor på det, vore det bevisat att de har såna metoder tror jag ganska fort t.ex EA skulle gå in och stämma skiten ur dom. De säljer ju Steam-nycklar och nycklarna spärras inte trots att Valve ganska garanterat kan genom serienummersystem se källan till diverse nycklar.

Har handlat för ett par tusen där utan problem (åt kompisar då, så mycket köper jag inte själv) bland annat Windows 7 som jag kör nu och det funkar kalasbra. Alltid betalat via Paypal (som jag också tror skulle gå in och stoppa transaktioner om det var känt och bevisat att företaget snodde kreditkortsuppgifter och så), nån gång har jag inte fått nyckel på ett tag men efter ett mail har jag fått fort. Dessutom finns alla nycklar under Order History på sidan

1
Skriv svar