Fifa 23 tycks ha läckt - en månad innan releasen

Robot
Fifa 23 tycks ha läckt - en månad innan releasen

Vissa tidiga köpare har kunnat spela det.

#fifa, #fifa-23


Medlem

Hur vet man att det inte bara är Fifa 22 som spelas då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Hur vet man att det inte bara är Fifa 22 som spelas då?

En befogad fråga. Prisinflation i FUT kanske?


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur vet man att det inte bara är Fifa 22 som spelas då?

Skrivet av Tomas Helenius:

En befogad fråga. Prisinflation i FUT kanske?

Den stora loggan på laddningsskärmen där de står FUT 23 avslöjar ju en del också.

Medlem

Vad är FUT?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är FUT?

Fifa Ultimate Team får jag för mig


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
FiFPro

Som jag har förstått det så har EA fortfarande kvar "FiFPro" licensen där alla lag och spelarnamn ingår. Vilket är superviktigt. Skulle aldrig köpa ett fotbollsspel, hockeyspel eller UFC med fejkspelare. Det är bara själva FiFA namnet som går bort i huvudtiteln. Personligen kommer jag fortsätta kalla dessa fotbolsspel för FiFA 24 nästa år..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är alltid märkligt när utgivare eller butik gör misstag som konsumenten straffas för. Om spelet "råkar" göras spelbart i förtid och någon lägger ut material från det eller för den delen streamar så borde de givetvis inte stängas av för det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är alltid märkligt när utgivare eller butik gör misstag som konsumenten straffas för. Om spelet "råkar" göras spelbart i förtid och någon lägger ut material från det eller för den delen streamar så borde de givetvis inte stängas av för det.

Dessutom när det är ett fotbollsspel, vad är det som ska spoilas?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Dessutom när det är ett fotbollsspel, vad är det som ska spoilas?

Bollen är ännu rundare.

Medlem
Citat:

Med lite tur får vi samma rivalitet mellan EA och vem det nu blir som mellan Fifa och PES för 20-talet år sen.

Vet inte om det uppstår någon rivalitet av att en tungviktsboxare mosar en flugviktsboxare...

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Som jag har förstått det så har EA fortfarande kvar "FiFPro" licensen där alla lag och spelarnamn ingår. Vilket är superviktigt. Skulle aldrig köpa ett fotbollsspel, hockeyspel eller UFC med fejkspelare. Det är bara själva FiFA namnet som går bort i huvudtiteln. Personligen kommer jag fortsätta kalla dessa fotbolsspel för FiFA 24 nästa år..

Det finns ingen licens som ger dig tillgång till allalag ich spelare. EA, Konami och andra måste utöver FIFPro även fixa avtal med ligor, landslag, klubblag och i vissa fall med enskilda spelare. Fördelen med PES-spelen är att ickelicensierade lag enkelt kunde fixas med nedladdade filer från nätet om man hade PS4 eller PC). När Konami snodde åt sig licensen för Juventus så fick FIFA-spelare nöja sig med fejkad matchdräkt. Vet dock inte hur det är med Konamis nya EFootboll 2022. Det var så dåligt att jag raderade spelet efter en match.

Medlem

Nu när de inte behöver lägga miljarder på bara namnet så kan man ju hoppas att saker utanför FUT får sig en uppdatering till nästkommande spel.

Men det lär ju inte hända.

Medlem

Spelmotorn och modellerna läcktes väl redan i samband med releasen av Fifa18?

1
Skriv svar