Sony och Tencent köper 30 % av Elden Ring-studion From Software

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Alltid lika kul med lektioner från bättre vetande FZ medlemmar.
https://c.tenor.com/udrVb78N-mEAAAAC/unifiedhealth-keepgoing....

Tencent hatarna Vs From software kulten är alltid kul XD

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Gör som den Store Ledaren™ säger, så de inte avrättar mig"

Och det är, specifikt, för att det är kommunistiskt? Låter ju mer som auktoritarism.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha lycka till. Slår vad om att du nyttjar mycket de redan äger delar av😅 Bojkottar du Spotify, Discord, Ubisoft, Epic, Blizzard osv också?

Jag använder själv inget av de du listar, mest för att de flesta av spelföretagen är skräp och Spotify fixar jag på annan väg


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tencent hatarna Vs From software kulten är alltid kul XD

Får erkänna att jag aldrig spelat något spel från From Software, de är inte vad jag gillar. Alls.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Ska du bojkotta allting som har med Tencent att göra, blir det inte mycket spel framöver... tyvärr.

Det är ju ett stort problem i allmänhet med uppköp och börjar bli riktigt trött på alla uppköp. Att bojkotta som du säger är i princip omöjligt om du inte vill leva på 1500-talet utan investmentbolag och koncerners händer i syltburken. Skapar också en semi-monopolistisk ställning där ett fåtal stora koncerner kontrollerar branscher men som inte är olagligt.

Det är inte bra för demokratin och inte bra för utveckling i allmänhet och det är dags att hårdare regler införs.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ytterligare en halvhjärtad satsning från Sony. Microsoft köper studios och utgivare för att stärka Xbox med exklusiviteter medan Sony slänger in fattiga 14% i en utvecklare som släppt samma spel sedan 2014.

Det skulle vara veckans mest komiska nyhet om Microsoft sveper in och köper resterande 70%. 😀

Medlem

Värt att notera att Sony tycks satsa allt mer på TV och film för deras olika IPn. Kan nog vara värt det för FromSoftware att vara delvis ägda av Sony bara för hjälp med distribution och kanske få Dark Souls till film/TV?

Medlem
Skrivet av filbunke:

Och det är, specifikt, för att det är kommunistiskt? Låter ju mer som auktoritarism.

Du låter mer som en apologet å kommunismens vägnar. "Det var inte riktig kommunism!"


signatur

I drank what?

ZF
Medlem
Skrivet av vamp:

Jaaahoop. Då lär vi se ett Bloodborne 2 framöver. Jag som hoppades att det skulle få vara ett fristående mästerverk och att From skulle skapa något Soulsborne i en framtidsmiljö.

Det hade det kunnat bli ändå. Sony äger det IPt, och de är inte främmande för att lägga över saker på andra studior. Även tidigare FromSoft spel som känt.

Nu tror jag inte ett Bloodborne 2 är aktuellt i vilket fall. Elden Ring har sålt i massiva siffror, och det verkar som jag uppfattat det hittills ha mer än lite drag av BB i sig ändå.

Det är nog också helt enkelt så att drakar och demoner av tradition säljer bättre än kosmos och varulvar. Lägg på det sen GoT-namnet. Att spelet enbart var på en plattform är garanterat väldigt sekundärt för siffrorna. Med det inte sagt att det inte kunde sålt mer på en annan plattform.

Och sen utvecklades lustigt nog dessutom BB som en uppföljare till Demon's i framtidsmiljö, så BB1 är redan på sätt och vis BB2.

Så det troligaste är nog ännu en Remake om något.

Skrivet av Miindz:

Behövs det egentligen? 15 Miljoner exemplar x 500-ish kr hittills = 750 miljoner dollar. Torde väl räcka i rätt många år, även med hundratals medarbetare?

Och hundratusentals aktiägare..?

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det är ju ett stort problem i allmänhet med uppköp och börjar bli riktigt trött på alla uppköp. Att bojkotta som du säger är i princip omöjligt om du inte vill leva på 1500-talet utan investmentbolag och koncerners händer i syltburken. Skapar också en semi-monopolistisk ställning där ett fåtal stora koncerner kontrollerar branscher men som inte är olagligt.

Det är inte bra för demokratin och inte bra för utveckling i allmänhet och det är dags att hårdare regler införs.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tencent kommer definitivt att trycka på för en mobilversion av Elden Ring fyllt av mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du låter mer som en apologet å kommunismens vägnar. "Det var inte riktig kommunism!"

Definitivt inte, men konstruera gärna din halmgubbe om du inte klarar av att svara på min fråga, visar ju bara att du egentligen inte fattar något...

Det är för att Kina omfamnade kapitalismen och gav upp kommunism och femårsplaner som de är var de är idag. Eller tror du att Kina är ett lysande exempel på att kommunism fungerar? Hade de inte gjort det, hade de fortsatt vara ett uland, med jordbruk och möjligen enklare tillverkningsindustri.

Det Kina som Tencent, etc representerar är inte kommunism, det är auktoritär kapitalism.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Hur utmärker sig det kommunistiska i Tencents spelutveckling? Är Tencent kommunistiskt? Är Kina kommunistiskt? Är Tencent kapitalistiskt? Är Kina kapitalistiskt? Kan man vara både och?

Edit: Ma Huateng, Tencents VD, hade i mars i år en beräknad förmögenhet på $44 miljarder. Skall inte arbetarna äga medlen om det nu är kommunism? Kanske de inte alla skall äga lika mycket?

Kina lider som alla totalitära regimer av grav kognitativ dissonans.

Man använde idén om sovjet och kommunism(btw det var inte heller någon kommunisbi dess teoretiska form). Det var ett sätt att färska sa sig makten och få folket med på tåget via en revolution. Man frånade efter att vara lika coola som sovjet.

Btw det är aldrig folket som gör revolution förutom faktiskt i Frankrike under en tid i historien de hade ganska bra rullning på det där med gilliotinen osv.

Kina idag är precis som alla dessa regimer en liten elit som med sina välbelönade lakejer styr landet och ekonomin.

Tex så får du göra bussiness i Kina och tjäna miljarder så länge partiet får vara med på ett lagom stort hörn och du inte baktalar dem.

Se vad som hände med Alibabas grundare när han sa lite fel saker.

Så jo det är en markant jävla skillnad på att göra business med kinesiska bolag.

Bara för att delar av "väst" och andra länder pysslar med vad som ka. Kallas för slaveri längre ner i produktionskedjan så ägnar de sig iaf inte åt systematisk etnisk rensning och omskolning av minoriteter....

Det finns verkligen grader i helvetet.

Så nej Kina är inte kommunistiskt i den bemärkelsen men det man kallar för kommuism som vi alla vet och fått se exempel på både stora och små genom historien ren och skär jävla förödelse och totalitär diktatur.

Det är vad det är inte vad galna människor påstår att det är.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Fezk:

FromSoftware*.

Så länge FromSoftware får göra sitt precis som dom alltid har gjort bryr jag mig inte riktigt. Vill DOCk inte se exklusiva titlar från dom, tack.

Samt som det står i texten kanske FromSoftware kan vara både utgivare och skapare framöver.

Fast dom har redan gjort exklusiva titlar som tex Bloodborne och Demon Souls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Fast dom har redan gjort exklusiva titlar som tex Bloodborne och Demon Souls.

Jajo, utöver dom vill jag inte se fler exklusiva titlar. Trodde det var underförstått hehe.

Skulle väl sagt "vill inte se FLER exklusiva titlar" från dom, om man ska vara lite tydligare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"Sa och sa, den var ju min!"


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Japanska bolag brukar sällan göra eller gillar göra affärer med kinesiska bolag, varför blev detta ett undantag nu?

Medlem

Bara dom fortsätter FROM vara FROM, vill inte se någon CDPR crash här nu

Medlem
Skrivet av D1versity:

Japanska bolag brukar sällan göra eller gillar göra affärer med kinesiska bolag, varför blev detta ett undantag nu?

Inte helt sant, Japan var ett av de första länderna som började göra affärer med kommunistkina på 1970-talet.
På senare tid så har relationen mellan dem försämrats men de är fortfarande viktiga handelspartners.
Att Kadokawa Corporation säljer andelar av From Software till Tencent är förmodligen för att det gör det enklare att få de kinesiska myndigheterna att tillåta spel som Elden Ring i landet. https://screenrant.com/elden-ring-streaming-ban-china-fromsoftware/

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

"Gör som den Store Ledaren™ säger, så de inte avrättar mig"

Åter igen, passar detta in på tencent?

Medlem
Skrivet av eld:

https://i.imgur.com/uM8klKa.png

Åter igen, passar detta in på tencent?

Det där är teorin. Tencent har nära band till en totalitär kommunistisk regim som har miljontals döda att skryta om. Hur kommunism ser ut i teorin och hur den praktiseras är lika olika som religioners skrifter och hur de som tillber den beter sig. Du kör med det typiska "Det där är inte riktig kommunism!!!", ännu en apologet som diggar massmord.


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Det där är teorin. Tencent har nära band till en totalitär kommunistisk regim som har miljontals döda att skryta om. Hur kommunism ser ut i teorin och hur den praktiseras är lika olika som religioners skrifter och hur de som tillber den beter sig. Du kör med det typiska "Det där är inte riktig kommunism!!!", ännu en apologet som diggar massmord.
https://pbs.twimg.com/media/EcIk07MXQAI-540?format=jpg&name=l...

Precis som att jag kan säga att diktaturer som kallar sig demokratiska inte är demokratiska, eller har jag fel?

Partier är vad de praktiserar, inte vad de kallar sig.

Tencent är rakt igenom kapitalistiskt, precis som att ett storföretag i Sverige är kapitalistiskt och inte ett monarki-företag.

Medlem
Skrivet av eld:

Precis som att jag kan säga att diktaturer som kallar sig demokratiska inte är demokratiska, eller har jag fel?

Partier är vad de praktiserar, inte vad de kallar sig.

Tencent är rakt igenom kapitalistiskt, precis som att ett storföretag i Sverige är kapitalistiskt och inte ett monarki-företag.

Rättelse om jag får ha en åsikt, det här är rovkapitalism där man använder staten som hävstång för att tillskansa sig exklusiva fördelar som inte andra har.

Dvs direkta motsatsen till frimarknads-kapitalism.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av eld:

Precis som att jag kan säga att diktaturer som kallar sig demokratiska inte är demokratiska, eller har jag fel?

Partier är vad de praktiserar, inte vad de kallar sig.

Tencent är rakt igenom kapitalistiskt, precis som att ett storföretag i Sverige är kapitalistiskt och inte ett monarki-företag.

Tencent ja, men med starka band till en totalitär kommunistisk regim, som de göder. Det trista är att deras blodspengar är helt omöjliga att undvika om man vill spela något i dagsläget. Deras tentakler är precis överallt.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar