Sju minuter rent gameplay från The Last of Us Part I

Robot
Sju minuter rent gameplay från The Last of Us Part I
Medlem

Ser riktigt bra ut, givet köp!

Umi
Medlem

Denna videon summerar väldigt bra hur skillnaden är mellan TLOU , Remastered och nu Part 1

https://www.youtube.com/watch?v=XYLipViPuBA&ab_channel=YongYe...

Medlem

Här är ett 30 minuters gameplay-klipp. https://youtu.be/uZslLtgQ9_8

Behövs en remake på ett så fräscht spel som fått jättebra kritik?!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Behövs en remake på ett så fräscht spel som fått jättebra kritik?!?

Egentligen inte men det hindrar då intemig från at köpa det ännu en gång.

Medlem
Skrivet av Popski:

Egentligen inte men det hindrar då intemig från at köpa det ännu en gång.

Samma här Det ska bli riktigt kul att spela igenom det igen i helgen.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd
Skrivet av Umi:

Denna videon summerar väldigt bra hur skillnaden är mellan TLOU , Remastered och nu Part 1

https://www.youtube.com/watch?v=XYLipViPuBA&ab_channel=YongYe...

Ser ut som de hamnat i The Matrix, alla färger är borta och har ersatts av grönt.

Medlem

Spelade originalet på ps3 förra året första gången. Ser ingen vits alls med en remake. Särskilt inte om en remaster finns. Kollade inte hela videon nu iofs men tycker det ser rätt likt ut förutom lite snyggare grafik.

ELF
Medlem

Ser snyggt ut. Ser fram emot att äntligen få spela det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Samma här Det ska bli riktigt kul att spela igenom det igen i helgen.

Själv spelarjag om serien i princip varje år så för mig är det faktiskt värt pengarna.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Spelade originalet på ps3 förra året första gången. Ser ingen vits alls med en remake. Särskilt inte om en remaster finns. Kollade inte hela videon nu iofs men tycker det ser rätt likt ut förutom lite snyggare grafik.

För mig, som spelade om remastern så sent som i vintras, så ser jag skillnad. Personernas ansikten är helt omgjorda med nya ansiktsdrag och omgivningarna är annorlunda detaljmässigt. Det märks att de byggt om allt från början fast med originalet som förlaga. Kan tyckas en smula omständligt och jag förstår de som tycker att det är ett onödigt köp.

It's not a lake, it's an ocean

Ser väldigt snyggt ut. Nästan som TLOU2 (som ju var ett PS4-spel). Men jag har beslutat mig för att vänta, har inget sug efter att spela om det just nu och har så många backloggspel som pockar på uppmärksamhet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tycker SkillUp summerade det bra. Om du är ett fan av spelet eller ny till serien och vill uppleva det på bästa möjliga sätt bör du köpa spelet. Han tyckte att skillnaderna i ansiktsanimationer gjorde stor skillnad i hur scenerna kan tolkas eftersom nyanserna var mycket tydligare. Sen märkte han av att fienderna var smartare då dom faktiskt försökte flankera honom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Popski:

För mig, som spelade om remastern så sent som i vintras, så ser jag skillnad. Personernas ansikten är helt omgjorda med nya ansiktsdrag och omgivningarna är annorlunda detaljmässigt. Det märks att de byggt om allt från början fast med originalet som förlaga. Kan tyckas en smula omständligt och jag förstår de som tycker att det är ett onödigt köp.

Kan tänka mig att det är större skillnad än jag som hastigast kan se. Hade dock hellre (eller också) sett en remaster på nåt äldre spel, typ Jak II, eller att Naughty dog gör något helt nytt. De redan existerande varianterna är tillräckligt bra. Men jag klagar egentligen inte, finns så mycket andra spel jag istället kan spela. Så kan de som älskar TLoU spela det här. Tycker att det är ett bra spel, framförallt första halvan, men är inte alls lika såld som många ju är. Hade gärna spelet spelen på pc också. Smygandet och annat är fumligt att hantera. Eller så är jag dålig med gamepad. Eller både och.

Medlem

ps3 - low
ps4 - high
ps5 - ultra

Men det kommer till och snart nu va?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Popski:

För mig, som spelade om remastern så sent som i vintras, så ser jag skillnad. Personernas ansikten är helt omgjorda med nya ansiktsdrag och omgivningarna är annorlunda detaljmässigt. Det märks att de byggt om allt från början fast med originalet som förlaga. Kan tyckas en smula omständligt och jag förstår de som tycker att det är ett onödigt köp.

Spelar ingen roll om det e lite snyggare än originalet då allt annat är samma. Finns ingen ny gameplay, det är det som är viktigast för den stora massan. Man vill ha mer att spela om man nu vill köpa ett spel som kostar som ett helt nytt spel från 2022

1
Skriv svar