Nya Zelda-rykten: Wind Waker och Twilight Princess till Switch presenteras inom kort

Robot
Nya Zelda-rykten: Wind Waker och Twilight Princess till Switch presenteras inom kort

Kan komma inom två veckor, tror spekulatörer.

#breath-of-the-wild, #nintendo, #the-wind-waker, #zelda


My body is ready.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Geeks Gaming

Just windwaker har jag hoppats på ett tag då jag aldrig testat det

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

My body is ready.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

YES! Då kan jag få betala 2, 3 kanske även en 4 och 5 gånger om för samma spel, d.v.s i sann Nintendo anda.

Medlem

Alltså, Wind Waker är ett så jäkla vackert och mysigt spel att jag inte vet vad. Skulle väldigt gärna spela det igen så det är ett givet köp.

Flakmonkey

Härligt fick stressa igenom TP och WW tog jag mig aldrig igenom även om jag verkligen gillade det, så ser fram emot att kunna ta mig an dem i lugn och ro.

Skribent

Wii U-versionen av WW är fantastisk. Vet inte om jag skulle köpa det igen? Men om de portar över den så är det en riktigt bra version för Switch.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Just windwaker har jag hoppats på ett tag då jag aldrig testat det

Avundas dig. Jag önskar att jag fick uppleva det igen för första gången. Mysigare Zeldaspel får man leta efter 😊

Skribent

WW har ju snurrat i rykteskarusellen i en evighet känns det som. Hoppas det stämmer denna gång.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Kommer ladda ner dom direkt dom kommer på Teknik! 😅

Medlem

Det blir fint att spela Windwaker på Steam Decken

Medlem
Skrivet av robbis:

Det blir fint att spela Windwaker på Steam Decken

Switch Oled blir fint.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Wii U-versionen av WW är fantastisk. Vet inte om jag skulle köpa det igen? Men om de portar över den så är det en riktigt bra version för Switch.

Håller med, men jag kommer 100% köpa spelen igen för mitt Wii U håller på att ge upp.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Håller med, men jag kommer 100% köpa spelen igen för mitt Wii U håller på att ge upp.

Jag med, två helt fantastiska spel som jag gärna kör igen, tror Windwaker kommer se helt otroligt bra ut på Oledskärmen.

Skrivet av Supra8:

YES! Då kan jag få betala 2, 3 kanske även en 4 och 5 gånger om för samma spel, d.v.s i sann Nintendo anda.

Vill man ha ett spel så får man snällt köpa ett spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av Metroid:

Håller med, men jag kommer 100% köpa spelen igen för mitt Wii U håller på att ge upp.

Tror jag skulle sakna Wii U-paddan, fanns som en charm att sitta och pilla i väskan och kolla kartan medan båten seglade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har redan spelet till GameCube och Wii U, men det kan mycket väl bli ett köp till Switch också. Men troligtvis inte direkt när dom släpps, utan när dom är på 33% rea på eShopen.

Och när jag väl har dom till Switch så är den enda anledningen till att behålla min Wii U alla spel jag köpte från dess Virtual Console, speciellt GBA-spelen då dom inte finns till Switch.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror jag skulle sakna Wii U-paddan, fanns som en charm att sitta och pilla i väskan och kolla kartan medan båten seglade.

Jag har kört en hel del med Pro-kontrollen och tycker att det funkar fint också, men ja, paddan är lite speciell. Men man får ju lite samma känsla av att spela det bärbart på Switch, även om man inte kan "multitaska".


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Supra8:

YES! Då kan jag få betala 2, 3 kanske även en 4 och 5 gånger om för samma spel, d.v.s i sann Nintendo anda.

Jag håller med till viss del, men ingen tvingar dig att köpa spelen flera gånger.

Medlem
Skrivet av Supra8:

YES! Då kan jag få betala 2, 3 kanske även en 4 och 5 gånger om för samma spel, d.v.s i sann Nintendo anda.

Köp de inte helt enkelt.

Skribent
Skrivet av Metroid:

Jag har kört en hel del med Pro-kontrollen och tycker att det funkar fint också, men ja, paddan är lite speciell. Men man får ju lite samma känsla av att spela det bärbart på Switch, även om man inte kan "multitaska".

Nä det var mer att jag hade som något att göra medan Link seglade. Var samma med AC Blackflags på Wii U, kunde kolla karta och sånt medan båten automat-åkte. Resetiderna kändes inte så "lång".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag med, två helt fantastiska spel som jag gärna kör igen, tror Windwaker kommer se helt otroligt bra ut på Oledskärmen.

När de spelen är släppta fattas bara en remaster av Prime-trilogin till Switch.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Just windwaker har jag hoppats på ett tag då jag aldrig testat det

Samma här, missade det under GC eran. TP lirade jag till Wii så det är inte lika intressant även om det också är väldigt bra.

Skribent
Skrivet av Metroid:

När de spelen är släppta fattas bara en remaster av Prime-trilogin till Switch.

Som jag alltid sagt, det är färdigt och kommer släppas 1 år innan Prime 4 så folk ska få chansen att köra igenom dem innan uppföljaren släpps. Men också för att skapa hajp för 4an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av androsynth:

Avundas dig. Jag önskar att jag fick uppleva det igen för första gången. Mysigare Zeldaspel får man leta efter 😊

Tråkigt bara att slutet är kasst och att hitta Triforce bitar var bara segt och tråkigt. Hade gärna sett en uppföljare eller en bearbetad variant med en mer levande värld och system.

Spelets grund är ju rätt intressant ändå, men hade en väldigt kort utvecklingstid, vilket märks.

Skrivet av Metroid:

När de spelen är släppta fattas bara en remaster av Prime-trilogin till Switch.

Precis, sedan kan Nintendo släppa nästa konsol och börja om cykeln igen

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag alltid sagt, det är färdigt och kommer släppas 1 år innan Prime 4 så folk ska få chansen att köra igenom dem innan uppföljaren släpps. Men också för att skapa hajp för 4an.

Du kan ha rätt, men det börjar bli lite irriterande att vänta på 4an nu. Frågan är om de ens hinner göra färdigt det innan nästa konsol kommer ut.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

När de spelen är släppta fattas bara en remaster av Prime-trilogin till Switch.

Ja det hade jag gärna tagit emot.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tråkigt bara att slutet är kasst och att hitta Triforce bitar var bara segt och tråkigt. Hade gärna sett en uppföljare eller en bearbetad variant med en mer levande värld och system.

Spelets grund är ju rätt intressant ändå, men hade en väldigt kort utvecklingstid, vilket märks.

Precis, sedan kan Nintendo släppa nästa konsol och börja om cykeln igen

Det var mer komprimerat i WiiU versionen och inte alls lika utdraget.

Medlem

Har WW till GCN, TP till Wii samt båda till Wii U.
Wii U versionerna har jag fortfarande inte spelat mer än någon enstaka timma i TP.
Det får väl bli ett till köp framöver då.
Wind Waker skulle jag personligen säga är det bättre spelet.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

12
Skriv svar