Arkane tvingades att döpa Prey till Prey av Bethesda

Robot
Arkane tvingades att döpa Prey till Prey av Bethesda

Och gillade det verkligen inte.

#Arkane-studios, #Prey


Medlem

Man kan undra hur Bethesda tänkte. Riktig översittarstil var det iaf

Medlem

Är inte detta jätte gamla nyheter? Det var väl snack om detta redan 2016 när spelet visades upp på E3?

Skribent
Skrivet av Nercis:

Är inte detta jätte gamla nyheter? Det var väl snack om detta redan 2016 när spelet visades upp på E3?

Som nämns i artikeln har han tagit upp det tidigare, men i den här intervjun snackade han lite mer om det.

Medlem

Det var riktigt hjärnsläpp av Bethesda att döpa spelet till Prey trots att det knappt hade något alls med original-Prey att göra. Synd om många skippade spelet på grund av det för jag tycker det är kanonspel.

Medlem

Yeah. Helt galet namnval. Verkligen att bara använda namnet och inte bry sig ett jota om betydelsen av det. Ren anti-kreativitet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Geeks Gaming

Inte de bästa valet av namn. Men kan ju anta att dom gjorde de för att inte bli av med rättigheterna. Gör man inget med sitt IP så finns de risk att man kan bli av med de.

Medlem

Sämst ja, det passar ju inte alls. Det är verkligen en förolämpning mot folk som gillar gamla spelet och ville spela som Tommy igen...

Det kan bli så när man är ägd av någon annan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Knepigt som sagt men det var betydligt bättre än originalet iallafall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Sämst namn till ett fantastiskt spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Oj. Missat helt. Trodde att det var kopplat till det gamla spelet…

Medlem

Fullt förståeligt. Riktigt pantat beslut.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Finns en film också.

Medlem

Hade inte Bethesda mördat Human Head, som jobbade på en riktig uppföljare till Prey 2006, kunde allting ha varit annorlunda i dag.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Dom trodde väl att dom kunde tjäna lätta pengar på namnet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det faktum att dom körde namnet Prey till spelet gjorde mig också lite förvirrad och lite irriterad eftersom det inte hade något att göra med originalet. håller med hipshot. äger originalet på xbox 360 disk. det är lite fel för dom som gjorde det första spelet och i förläggning det nya. Håller med han

Medlem

Vad har de båda Prey spelen gemensamt förutom namnet?

Prey från 2006 är fantastiskt gameplay, det enda nackdelen med spelet är att de använder sig av Doom 3 motorn, hade hällre sett en annan motor i det spelet. De var ju före Portal med sin mekanik.

Ska vara ärlig att jag dissade nyaste Prey eftersom det ser ut att vara något helt annat spel. Hade det haft ett annat namn så kanske jag skulle kollat in det mer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vad har de båda Prey spelen gemensamt förutom namnet?

Prey från 2006 är fantastiskt gameplay, det enda nackdelen med spelet är att de använder sig av Doom 3 motorn, hade hällre sett en annan motor i det spelet. De var ju före Portal med sin mekanik.

Ska vara ärlig att jag dissade nyaste Prey eftersom det ser ut att vara något helt annat spel. Hade det haft ett annat namn så kanske jag skulle kollat in det mer.

helt förståeligt. får ta fram ens gamla prey. tror att det funkar med bc på ens xbox

1
Skriv svar