Diablo, CoD och Overwatch kommer till Game Pass, om Activision Blizzard-köpet blir av

Robot
Diablo, CoD och Overwatch kommer till Game Pass, om Activision Blizzard-köpet blir av
Medlem

Hade varit väldigt välkommet!

Medlem

Mer till Gamepass är alltid bra imo. Sen får gärna folk som lirar på PS med få spelen tycker jag. Lär inte hända med allt, men i en perfekt värld så


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Inte direkt oväntat kanske. Bara hålla tummarna på att affären går igenom. Hoppas och antar att det även blir cross saves så man kan växla mellan konsol och PC.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Ambassadör
Xbox

Ja jo, det säger ju sig självt med first party.

Game Pass får en ordentlig boost när ABK går igenom, bara backloggen är ju ett rejält tillskott. Sådana här permanenta tillskott är ju väldigt värdefulla dessutom, både äldre och nya spel som inte lämnar tjänsten.


signatur

Jump in.

Medlem

Gött, då kanske man kan lira några CoD singleplayer kampanjer för en rimlig peng framöver.

Medlem

Det är klart att Xbox 1st Party spel ska in i Game Pass.

Medlem

Undrar om även WoW kommer till Gamepass?

Medlem

Overwatch kommer ju vara F2P. Flesta av blizzards spel verkar gå den vägen. Så vad gör game pass för skillnad?

De verkar inte heller vela prata om World of Warcraft alls.

Medlem

Skulle vara väldigt intressant om WoW kom till game pass

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Undrar om även WoW kommer till Gamepass?

Tvivlar på det, bara månadskostnaden för WoW är väl i stort sätt samma som för Game Pass Ultimate? Tror det skulle bli lite väl stort pengatapp där.
Sen vill jag personligen inte att WoW ska ingå, satt fast i det träsket förut och skulle det bakas in i Game Pass skulle jag falla dit igen 😂


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Tvivlar på det, bara månadskostnaden för WoW är väl i stort sätt samma som för Game Pass Ultimate? Tror det skulle bli lite väl stort pengatapp där.
Sen vill jag personligen inte att WoW ska ingå, satt fast i det träsket förut och skulle det bakas in i Game Pass skulle jag falla dit igen 😂

Kanske så att man får expansionerna i game pass men månadskostnaden behöver man lägga fortfarande, om det på nåt sätt skulle ingå.

Medlem

Dra över skiten till Steam också. Särskilt Call of Duty kampanjerna är jag sugen på.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Issue:

Tvivlar på det, bara månadskostnaden för WoW är väl i stort sätt samma som för Game Pass Ultimate? Tror det skulle bli lite väl stort pengatapp där.
Sen vill jag personligen inte att WoW ska ingå, satt fast i det träsket förut och skulle det bakas in i Game Pass skulle jag falla dit igen 😂

Det är nog en korrekt analys. Säkert smartareatt ha WoW separat, rent ekonomiskt.
Haha var också fast i träsket i många år men numera är det så mycket andra spel som lockar samt att tiden är begränsad. Brukar köra WoW någon månad vart annat år sedan brukar jag tröttnar lite 😎

Medlem
Skrivet av Loxus:

Kanske så att man får expansionerna i game pass men månadskostnaden behöver man lägga fortfarande, om det på nåt sätt skulle ingå.

Vem skulle betala dubbla månadskostnader för noll incitament? Man får liksom alla expansioner (förutom den senaste) inbakad i sin subscription redan idag.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Vem skulle betala dubbla månadskostnader för noll incitament? Man får liksom alla expansioner (förutom den senaste) inbakad i sin subscription redan idag.

Inget om man bara spelar WoW. Men jag tror inte game pass-prenumeranter bara spelar ett spel.

1
Skriv svar