Naughty Dog förklarar varför The Last of Us Part I verkligen är en remake

Medlem
Skrivet av submariner:

Någon som vet varför spel kostar 300kr mer på PSN än på skiva då det borde vara tvärtom då digitalt inte kostar något vilket det gör på skiva. Sonys butik är verkligen ett rån trots att de e så stor aktör i världen.

Ps. Köper sj digitalt men väntar alltid in en rea på halva pris vilket även LOU kommer göra några mån efter det släppts.

Jag tror om Sony hade egna butiker där de säljer skivor så skulle de kosta lika mycket som online priserna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tycker det känns som att de tagit Last of us och klistrat in det i Last of us part 2. Så ja, ps4.

På tiden man gjorde egna banor i Quake 1 kunde man ju bara överföra banan till quake 2 eller half-life och ändra texturerna. Sen har de målat på lite extra pruttilutter och krusiduller.

Det är nog en nära sanning, då det i alla fall är samma spelmotor som i ”part 2”.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Men det är ju per definition "en riktig remake" eftersom det är byggt om från grunden upp. Varför inte bara kalla det "en dålig remake" om ni inte gillar det? Nu snackar vi som tur är inte om något allvarligare, som t.ex. folk som envisas med att kalla COVID för en förkylning eller influensa, men det är likväl lite irriterande och onödvändigt.

14 gillade det inlägget jag skrev, så det är nog många som är inne på mitt spår att spelet nog kvalar in som remaster mer än remake. Personligen anser jag att för en remake krävs mer nytt och fräscht material som särskiljer det från originalet.

Medlem
Skrivet av Majoren:

14 gillade det inlägget jag skrev, så det är nog många som är inne på mitt spår att spelet nog kvalar in som remaster mer än remake. Personligen anser jag att för en remake krävs mer nytt och fräscht material som särskiljer det från originalet.

Så det är där vi är nu, i en dystopisk Black Mirror-parodivärld där antal likes ändrar fakta?

Igen, Spelet är gjort från grunden upp, så det är en remake, inte remaster. Kanske inte en remake till den standarden som du hade önskat, men likväl en remake.

Förstår faktiskt inte varför det är så svårt att förstå konceptet, för det är så enkelt: med en remaster tar du existerande spelmodeller, texturer, kod, animationer, osv, och skalar upp detaljnivå och fidelitet på dem. Med en remake så gör du om allt det där från grunden. Som de gjort med TLoU Remake.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Så det är där vi är nu, i en dystopisk Black Mirror-parodivärld där antal likes ändrar fakta?

Igen, Spelet är gjort från grunden upp, så det är en remake, inte remaster. Kanske inte en remake till den standarden som du hade önskat, men likväl en remake.

Förstår faktiskt inte varför det är så svårt att förstå konceptet, för det är så enkelt: med en remaster tar du existerande spelmodeller, texturer, kod, animationer, osv, och skalar upp detaljnivå och fidelitet på dem. Med en remake så gör du om allt det där från grunden. Som de gjort med TLoU Remake.

Mmm...alla har vi ju olika åsikter. Om det ändå hade varit så...men är inte gjort från grunden upp, nej. Tyvärr mycket återvunnen geometri, röstskådespel är mestadels detsamma bara remixat, Massa gamla texturer och uppskalade modeller i mindre storslagna områden etc. Detta är ju en nyversion som verkligen är i gränslandet.

12
Skriv svar