Rasism i NoggerBlack-glassen

Inaktiv
Rasism i NoggerBlack-glassen

Tycker ni att den nya Nogger-glassen är rasistisk? Många säger att graffittistylen på texten och att Nogger kan kopplas till nigger/neger. Typ Nigger Black *grafitti/street-style*

http://www.invandring.se/arkiv/nogger_1201.jpg

Kommentera och tyck till!:D

Medlem

Klart den är rasistisk! Precis lika rasistisk som Magnum Vit.

Medlem

jag kommenterade den för 4 år sen, det får räcka.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

För fan, det är ju bara en glass. bara folk äter den spelar det väl ingen roll. Även om graffitistylen på texten kopplas till neger är det väl inget fel på negrar.

Medlem

Inte igen... w4rhog med flera har som sagt redan kommentat min "Magnum Vit", så va snälla och lämna den utanför diskussionen och tjata inte om att ni vill se den igen!
It won't happen. (förutom tjejer, ni är välkomna att skicka PM)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av jeppe95:

För fan, det är ju bara en glass. bara folk äter den spelar det väl ingen roll. Även om graffitistylen på texten kopplas till neger är det väl inget fel på negrar.

Du hade fel 2 gånger där. Dels så stavas det negrer och så sade du att det inte var några fel på dom...

JA, JAG SKOJAR


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

haha, jag trodde någon bumpat en gammal tråd


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

haha, jag trodde någon bumpat en gammal tråd

du också xD


signatur

Rawr

Medlem

gammalt ämne, inte intressant, men jag skriver här för posthunta, snart 1000 woho, äntligen har varit reggad med denna konto sen 2004 dags att steppa upp gejmet

*troll*troll*

Medlem

Som vit känner jag mig diskriminerad då glassen har två svarta lager och endast ett vitt.
En anmälan har gjorts och jag väntar mig ett saftigt skadestånd som kan finansiera mina fredliga "nätverk" i landet.

Nej men allvarligt talat... Ren idioti är det.

Medlem

Varför klagar man för? Glassen är ju god!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av rockyballboa96:

Kommentera och tyck till!:D

Du är 4 år för sen.


signatur
Medlem

Finns viktigare arenor att lägga ner sin tid för att bekämpa vardagsrasism. Men jag måste ju säga att det är bra PR-trick att slänga ut sånt här.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

glass som glass, man slänger ju knappt en blick på pappret när de är köpta! då åker de ner i "the roallercoaster of death" muahaha?


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Den ser mycket god ut. Har inte den funnits i butikerna ett tag nu?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Jag minns att tack vare att nån idiot fick för sig att den var rasistisk åt jag bara den glassen hela sommaren.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem
Skrivet av Gudmundsdottir:

Jag minns att tack vare att nån idiot fick för sig att den var rasistisk åt jag bara den glassen hela sommaren.

Principfast utan dess like.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Gudmundsdottir:

Jag minns att tack vare att nån idiot fick för sig att den var rasistisk åt jag bara den glassen hela sommaren.

Det där fick mig glad xD
Like your style


signatur

Rawr

Medlem

Tycker folk tar åt sig aldess för mycket när det gäller sånt...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Gudmundsdottir:

Jag minns att tack vare att nån idiot fick för sig att den var rasistisk åt jag bara den glassen hela sommaren.

helt kung =D


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Samhället är förstört. Jag kommer ihåg att det fanns en lek som kallades " Svarte Man " när jag gick på lågstadiet men lärarna sa senare att vi inte fick säga det. Eftersom vi hade några Negrer på skolan.

Men som sagt, jag är själv halv Asiat och har aldrig tagit illa upp mot något.

Folk tar även i för mycket. Jag menar är det inte lite mera kränkande att säga :

Nu kommer några svarta

än att säga :

Nu kommer några negrer

Jag är ingen rasist men dom får även visa respekt från Sveriges sida...

Jag säger bara : Alla människor är lika värda även om man är Svart eller Vit

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag är ingen rasist men dom får även visa respekt från Sveriges sida...

"jag är ingen rasist, men dom där jävla negrerna får fanimej sluta ta våra jobb..."


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Det är ingen rasistisk att säga ordet NEGER. En rasist är för det första någon som tycker att en ras är mer värd än någon annan. Inte att han/hon känner till olika raser och uppkallar glasar efter dem.
För det andra så är svenskan's neger inte samma sak engelskan nigger som är nedsättande. Ungefär som att vissa säger dataspel och inte datorspel


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är ingen rasistisk att säga ordet NEGER. En rasist är för det första någon som tycker att en ras är mer värd än någon annan. Inte att han/hon känner till olika raser och uppkallar glasar efter dem.
För det andra så är svenskan's neger inte samma sak engelskan nigger som är nedsättande. Ungefär som att vissa säger dataspel och inte datorspel

haha detta är ju det dummaste jag hört på hela veckan tyvär.. kudos

men jag e så otroligt trött på alla dessa trådar som handlar om vad som är rätt vad som är rasism och så vidare, can't we all just get along *tar fram gittaren och en fet joint*

nu ber vi till buddha

Medlem

"En rasist är för det första någon som tycker att en ras är mer värd än någon annan."
det är en Nazzist. inte Rassist.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Till den som på nått konstigt sätt kom fram till att Nogger är rasistiskt..

..Klipp dig och skaffa ett jobb! du har tydligen för lite att göra.


signatur

//mvh

MFC
Medlem

Man ser vad man vill se.. man hör vad man vill höra. Nogger har alltid hetat nogger och jag förstår personligen inte varför man blev upprörd när den blev svart (Nogger Black).. när den hela tiden varit brun utan att någon whinat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är ingen rasistisk att säga ordet NEGER. En rasist är för det första någon som tycker att en ras är mer värd än någon annan. Inte att han/hon känner till olika raser och uppkallar glasar efter dem.
För det andra så är svenskan's neger inte samma sak engelskan nigger som är nedsättande. Ungefär som att vissa säger dataspel och inte datorspel

haha detta är ju det dummaste jag hört på hela veckan tyvär.. kudos

men jag e så otroligt trött på alla dessa trådar som handlar om vad som är rätt vad som är rasism och så vidare, can't we all just get along *tar fram gittaren och en fet joint*

nu ber vi till buddha

Det är nog snarare du som är dum, killen har ju helt rätt.
Det är batixhäxor och vår kära vänstermedia som försökt tuta i folk att det skulle vara något fel med ordet neger.
Neger betyder svart och det är ju vad de är eller hur? Även om inte alla är kolsvarta så tillhör de den folkgruppen.
För övrigt finns ordet nigger på svenska med, det är det som är nedsättande.

Edit:Citerade hela ditt inlägg, visar lite vad du är för person när du pratar om "joints".

Skrivet av IceMan:

"En rasist är för det första någon som tycker att en ras är mer värd än någon annan."
det är en Nazzist. inte Rassist.

Nej, nu får du nog ta och förkovra dig lite. Har du någon ordbok eller något uppslagsverk hemma till att börja med? Gå och slå upp orden där.

Medlem

Haha! Visst den kanske kan kopplas till svarta med graffitin och allt, inte för att varenda svart person i världen sysslar med graffiti. Men jag tycker inte det är så pass så man ska behöva bli upprörd...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Det är nog snarare du som är dum, killen har ju helt rätt.
Det är batixhäxor och vår kära vänstermedia som försökt tuta i folk att det skulle vara något fel med ordet neger.
Neger betyder svart och det är ju vad de är eller hur? Även om inte alla är kolsvarta så tillhör de den folkgruppen.
För övrigt finns ordet nigger på svenska med, det är det som är nedsättande.

Edit:Citerade hela ditt inlägg, visar lite vad du är för person när du pratar om "joints".

för det första så sa jag aldrig han var dum utan det var det dummaste jag hört på hela veckan, så *smack* on you för att du gjorde mig väldigt ledsen

sedan vet jag inte ens varför du valt att citera mig? med din text.. för jag diskuterade inte ämnet, utan nämnde bara att jag är så himla trött på såna här diskussioner

och jag pratade inte om joints, jag nämnde det bara du vet jag nämnde gittaren också så försöker du få mig att vara en dålig människa eller vadå?

jag kan väl lika gärna nämna att jag vill ha en Ak-47, är jag kriminell för det? antagligen haha

123
Skriv svar