Systemkraven för Hogwarts Legacy ser rätt snälla ut

Robot
Systemkraven för Hogwarts Legacy ser rätt snälla ut

Men förlitar sig på uppskalningsteknik.

#Avalanche-software, #Hogwarts-legacy


Medlem

Aldrig varit ett Harry Potter fan men detta ser riktigt mysigt ut. Kanske blir en genomspelning när det beger sig. Undrar hur det kommer rulla på Steam Deck.

Medlem

Gillar verkligen inte DLSS, tycker det gör bilden riktigt otydlig så kör alltid med det av. Förutom i DL2, där är perfomance så uselt så man måste ha det igång.

Medlem

Min gamla burk klarar inte rekommenderade, börjar bli dags för en uppgradering kanske

Inaktiv

Detta är dock bara för 60 FPS om jag förstått det rätt. Inte sett att andra utvecklare skriver krav för enbart 60 FPS innan. Kanske jag som missat något. Jag undviker 60 FPS som pesten.

Avstängd
Skrivet av anon_332538:

Detta är dock bara för 60 FPS om jag förstått det rätt. Inte sett att andra utvecklare skriver krav för enbart 60 FPS innan. Kanske jag som missat något. Jag undviker 60 FPS som pesten.

Tror det brukar vara 60 fps man skriver systemkraven för även annars, bara att man inte skriver ut det i text.

Annars blir det såklart olika krav beroende på vilken framerate man är ute efter.

Gen
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Gillar verkligen inte DLSS, tycker det gör bilden riktigt otydlig så kör alltid med det av. Förutom i DL2, där är perfomance så uselt så man måste ha det igång.

DLSS 1.x är inte speciellt bra nej men DLSS 2.x är riktigt bra!

Inaktiv
Skrivet av CosmicPunch:

Tror det brukar vara 60 fps man skriver systemkraven för även annars, bara att man inte skriver ut det i text.

Annars blir det såklart olika krav beroende på vilken framerate man är ute efter.

Kollade upp det och finns ingen standard för vad de menar. Kan därmed vara i princip vilken FPS som. Vilket är konstigt att branschen inte satt t.ex: 1080p och 60 FPS är minimum. Inte konstigt att det blir fel då när folk läser kraven!

Medlem

Så om jag sitter på en laptop med AMD Ryzen 9 5900HX, 32 GB RAM, Nvidia RTX3080 (16GB V-RAM) och 1TB SSD (3200mb read/write) så borde alltså min laptop palla detta spel?

Nu blir man ju sugen på att köpa det på Steam istället för PS5 eftersom jag kan ha laptop med till jobbet och spela när jag har långa raster på olika orter i Sverige.

Medlem

Är inte i5-8400 rätt mustigt för ett minimumkrav? Vill minnas att jag kollade på den CPU'n när jag byggde sist då den tydligen var jäkligt prisvärd, även om det blev en i7-8700 till slut. Min dotter lär behöva uppgradera dock, som har en äldre i5'a...(2600K?) kommer inte ihåg vad den heter på rak arm.
Nu funderar jag på att antingen ge henne min och prova en mustig Ryzen i /-serien, eller bara ge henne en Ryzen 5 5600X i julklapp.

Några tankar/tips där?

Medlem

Windows 10 är ett minimumkrav, right? Inte ett absolut krav? Jag tänker inte nedgradera från Windows 11 iaf.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skribent
Skrivet av FRULZ:

Windows 10 är ett minimumkrav, right? Inte ett absolut krav? Jag tänker inte nedgradera från Windows 11 iaf.

Precis, det kommer att fungera på Windows 11 utan problem.

Medlem

Ska bli roligt att se hur pass Cyberpunkigt releasen blir på PS4.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar