Gran Turismo 5 får släppdatum inom kort

Robot
Medlem
Gran Turismo 5 får släppdatum inom kort

Undrar hur länge det datumet står sig innan spelet skjuts upp på nytt?

Medlem

Fan va jag hatar när utvecklarna går ut med nyheter i stil med "snart får ni veta släppdatumet". Kan dom inte bara hålla käft eller ge oss datumet på en gång om dom ändå vet datumet.

Medlem

dnf all over again ?

Medlem

Mahone: Sant. Känns ju sådär krystat att gå ut med press-meddelande att "snart får ni veta datumet, vi höres en annan dag".
Kommer väl bli till hösten, sen kanske det skjuts upp till våren.
100spänn att Forza 4 visas upp på E3 detta året eller kanske nästa år och släpps hösten 2011. Vore roligt om dom hann att dra igång pr-maskinen för F4 innan GT5 kommit ut.

Medlem

Måste vara Forza som skjutit datumet framåt i alla år...för hög kvalitet jmf med GT. Hoppas dom får till det till slut

_78
Medlem

Detta är en utav anledningarna till att det blev en Ps3:a, men nu känns det dessvärre som det kan kvitta....


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Tyvärr måste ja nog säga att GT5 har blivit ett skämt faktiskt. Ser inte ens fram emot de längre utan avundas istället 360 som har Forza som ger publiken bra bilspel. GT5 måste va sjukt stort på 5 blurays å ha en grafik som inte existerar på denna jord för att imponera på mig. Fast kritiker kommer väl lovorda de bara för namnet å ge de 10/10.
Massa renderat är de enda man fått se från GT5 också i princip...
Nä vet inte om ja kommer köpa detta spel faktiskt, demot va ingen höjdare heller

Lacken på bilarna ser fin ut, men annars så vet jag inte var som skiljer dem åt från de föregående spelen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Lacken på bilarna ser fin ut, men annars så vet jag inte var som skiljer dem åt från de föregående spelen?

Då får du nog researcha bra mycket mer


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Men...Polyphony Digital...*suck* Här är en checklista till er:
1. Gör klart spelet.
2. Ge ut ett släppdatum.
3. Gotta er åt all beröm.

Medlem

Bättre sent än aldrig?

Inaktiv
inK
Medlem

Jag tror fortfarande inte på Gran Turismo 5 förrän jag ser det i spelhyllan.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Påminner om min mor som ringt mig för att berätta att hon tänkte höra av sig senare...

Medlem

Mitt intresse är svalt inför gt5. Ska det liras ett bilspel i år så lär det bli F1 2010. Codemasters gör sällan bort sig. Polyphony har så mycket att bevisa, inte minst inför Forza serien.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vad heter låten?

Medlem
Skrivet av Tassel:

Mitt intresse är svalt inför gt5. Ska det liras ett bilspel i år så lär det bli F1 2010. Codemasters gör sällan bort sig. Polyphony har så mycket att bevisa, inte minst inför Forza serien.

Bah F1 2010 kommer ju bara bli Grid med f1 bilar..

Medlem

Riktigt najs trailer. är extremt taggad på GT5

Medlem

2011/09/13


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Deja Vu! Jag tror jag har hört det här förut ett antal gånger... :/

Inaktiv

Digital Polyphony: "Duke Nukem lämnar tillbaks bilarna 2012, se fram emot spelet tidigast då (... eller ännu senare ifall Forza 4 hunnit ut)."


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Det var på tiden, för tusan!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

På Sonys GDC-konferens (elle va de heter!) så sa snacka dom om massa spel och när Gt5-loggan kom upp så drog ju Sonybossen kommentaren liknade; "Gran Turismo 5 kommer släppas iår och det kommer vara väl värt väntan" ... Tyckte det var en antydan till ett sent 2010 släpp.

Tror att ett datum fås på E3 mässan i juni! (som dom kallar "snart") och ett släpp runt September.

Ja tycker det är förbannat larvigt att gå ut med att snart får ni veta ett datum. Känns som dom bara jävlas med alla. Lågt minst sagt.

/Adde

Medlem

Det vore najs om alla utvecklare väntade tills spelen är klara innan de utannonserar datum.
Sedan sätter de releasen runt en månad framåt, så att man hinner slänga med förbokningserbjudande osv.

Medlem
Skrivet av delli:

Tyvärr måste ja nog säga att GT5 har blivit ett skämt faktiskt. Ser inte ens fram emot de längre utan avundas istället 360 som har Forza som ger publiken bra bilspel. GT5 måste va sjukt stort på 5 blurays å ha en grafik som inte existerar på denna jord för att imponera på mig. Fast kritiker kommer väl lovorda de bara för namnet å ge de 10/10.
Massa renderat är de enda man fått se från GT5 också i princip...
Nä vet inte om ja kommer köpa detta spel faktiskt, demot va ingen höjdare heller

Haha, klart materialet vi fått se är renderat,vad skulle det annars vara, filmat med videokamera? Vill du inte ha renderade spel så kan du återgå till Fia-med-knuff eller kanske Luffarschack.

Om du menar förrenderat så är det inte det, det är reprisfootage taget från spelet.

Nä, dina ord väger inte särskilt tungt..

Medlem

Jag tror GT5 kommer bli något utöver det vanliga. Om spelet håller den kvalite och standard som allt pekar emot så kommer det att stå sig länge länge. Vilket kommer att rättfärdiga den sjukt långa utvecklingstiden.
Men just nu är det bara tungt att vänta


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag tror GT5 kommer bli något utöver det vanliga. Om spelet håller den kvalite och standard som allt pekar emot så kommer det att stå sig länge länge. Vilket kommer att rättfärdiga den sjukt långa utvecklingstiden.
Men just nu är det bara tungt att vänta

Vilka tror att Gran Turismo 5 kommer bli en stor besvikelse?

Med tanke på vilken tid det tagit för utvecklingen av det och kostnaden för det så borde det vara EXTREMT mycket bättre än de tidigare i serien för att leva upp till förväntningarna.

Medlem

Användarna på FZ har då svårt att inse en sak. Penrose Tackie - European Brand Manager ville vara snäll nog att informera hängivna GT fans att snart ska vi äntligen få det FÖRSTA officiella födelsedatum. Det var en trevligt och schysst gest för att lugna alla förväntansfulla fans där ute. Detta är inte på något vis en press release som skickats ut.

En anledning till att Gran Turismo 5 tagit så lång tid är att man har för första gången sedan serien startade gjort om hela grunden i spelet. Bland annat har de skapat en helt ny bil fysik motor samt att varje bil tar cirka 3 månader att modelera och det ska finnas ca 1000 bilar att leka med. Head tracking med PS eye kameran, Youtube HD uppladdning, 8-20 mega pixel photomode (egen bullshot verktyg med andra ord), WRC, NASCAR, Dag och natt racing, vind tunnel, Skademotor, Realtid GPS (du kan tävla mot ditt "verkliga jag" i spelet) osv osv

Polyphony Digital har till och med kontrakterat en hel utvecklingsstudio bara för att online läget!

Att folk inte inser att detta ar tagit tid är ganska tragikomiskt. Känns som att folk väntar heller en kortare tid och får halvbra bilspel ist för ett mästerverk.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Att folk inte inser att detta ar tagit tid är ganska tragikomiskt. Känns som att folk väntar heller en kortare tid och får halvbra bilspel ist för ett mästerverk.

Nja man ska väl inte basha det totalt innan det lanseras... men som sagt, med tanke på hur lång tid som gått och hur mycket pengar som lagts ner så måste det vara skapligt revolutionerande för att göra skäl för mödan.

12
Skriv svar