Game Pass Friends & Family avtäckt - 5 konton för 22 euro i månaden

Robot
Game Pass Friends & Family avtäckt - 5 konton för 22 euro i månaden

Men osäkert när tjänsten släpps i Sverige.

#game-pass, #microsoft, #xbox


Medlem

Det låter grymt bra. Undrar om man kan kringgå att man måste vara i samma land, precis som med Steam family sharing.

EDIT: Antar att de bara kollar vilket land som är registrerat på kontot, så det borde inte vara några problem.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Vem här vill skapa en familj med mig? 😂

Man kan spela samtidigt? På Steam kan ju endast en spela åtgången.

Skribent

Galen deal. 5 gamers går ihop. Dryga 50-lappen per månad.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Man kan spela samtidigt? På Steam kan ju endast en spela åtgången.

Det verkar vara 5 helt separata subscriptions, som betalas av en användare. Borde inte vara problem att spela samtidigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har inga problem med att betala de för tre st i familjen! Blir ju som sagt var ännu billigare om man tar in två till i familjen


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det här kommer fixas när grabbarna blir större. Visste ju redan om det här när det "läcktes" för några veckor sedan. Har diskuterat ganska mycket på podcasts. Folk hör mera saker än vad man tror.

Medlem

Så dåligt att man måste vara i samma land. Jag hade gärna skaffat det och delat med min flickvän/partner, som bor i Finland, men då får man väl skippa det. Blah.

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Man kan spela samtidigt? På Steam kan ju endast en spela åtgången.

Ja, tanken är ju att man ska kunna spela tillsammans med sina barn utan att behöva ha flera Game Pass-subs.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Så dåligt att man måste vara i samma land. Jag hade gärna skaffat det och delat med min flickvän/partner, som bor i Finland, men då får man väl skippa det. Blah.

Sätt bara samma land på era konton så borde det funka, som sagt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vem här vill skapa en familj med mig? 😂

Hej bror. 😂


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Fett nice.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Kruxarn:

Hej bror. 😂

Broder från en annan moder 😁

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Sätt bara samma land på era konton så borde det funka, som sagt.

Din mamma/partner/katt: Varför är SÄPO här?

Medlem

Hmm, undrar om de tar bort funktionen att konvertera Gold till Ultimate nu? Gjorde detta i somras och fick då 30 månader för 600:- (20:- per månad) vilket är svårslaget.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Har inga problem med att betala de för tre st i familjen! Blir ju som sagt var ännu billigare om man tar in två till i familjen

Eller bara att sätta igång och jöka 😘

Skämt åsida, vi har 2 subbar nu a 135kr som vi delar 3 st på. Kommer lätt uppgradera för att tjäna nån krona och sonen får ett eget inlogg.

Medlem

My family! Dags att leka "mamma, pappa barn".

Medlem
Skrivet av meanh:

Hmm, undrar om de tar bort funktionen att konvertera Gold till Ultimate nu? Gjorde detta i somras och fick då 30 månader för 600:- (20:- per månad) vilket är svårslaget.

Kanske. Därför man garderade sig och köpte 3 år direkt. Gjorde så första vändan också, synd att maxtaket ligger på 3 år.

Men familjedealen är också sjukt bra.

Medlem
Skrivet av meanh:

Hmm, undrar om de tar bort funktionen att konvertera Gold till Ultimate nu? Gjorde detta i somras och fick då 30 månader för 600:- (20:- per månad) vilket är svårslaget.

Det var nice. Blev 36m för typ 650kr för mig.

Medlem

Hemma har barnen en xbox one. Äldsta grabben har en PC. Vi har en xbox one x I vardagsrummet. Jag har en laptop och en PC.

Jag har ett och samma xbox ultimate konto på samtliga.

Medlem

Och var kan man teckna detta? När jag följer länken och ska teckna Friends and Family klagar den på att jag inte tillhör en behörig region (Sverige).

EDIT: Bara tillgängligt i Irland och Colombia.

Medlem

Bra kan polaren stå för kontot 🤷‍♀️

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Synd att man inte sett en Xbox bland folk på tio+ år, hade vart fint att kunna "Netflixa" konto.

Talar du generellt eller är det bara i din värld?

1
Skriv svar