Skandal!? Quidditch blir inte spelbart i Hogwarts Legacy

Robot
Skandal!? Quidditch blir inte spelbart i Hogwarts Legacy
Medlem

*börjar rota fram fackla, tjära och fjädrar*

Medlem

Gör mig inget alls

Medlem
Geeks Gaming

Suck, alla dessa sportlicensieringsproblem

Medlem

Det hade självklart varit kul om det var med i spelet, men jag tror och hoppas att det som finns räcker

Medlem

Jaha, då får det bli en röst på SD

Medlem

Tänker precis så också luktar dlc

Medlem

Är ingen potter-head men spelet ser ok ut. Skönt att slippa skräp som detta. Gwent i Witcher kan dra åt helvete, så även kvast-baseball.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Avbokar min förhandsbokning direkt #deträckernu

Inaktiv

Är det någon som på riktigt bryr sig ett skit om detta? Hade säkert varit rätt trist ändå om det fanns.

Medlem
Skrivet av Tobis:

Jaha, då får det bli en röst på SD

Hahahahaha jag dör 😂

Medlem

Det är inte en dealbreaker, men det ger lite dåliga vibbar då det känns som en så självklar sak att ha med i ett spel baserat på böckerna. Bråttom till deadline eller kommande DLC/Expansion?

Medlem
Skrivet av Stripe:

Avbokar min förhandsbokning direkt #deträckernu

Detta är väl ingen stor sak kanske bra att man faktiskt säger att nej den funktionen är inte med det är inte centralt för spelet och vi väljer att inte bara slänga in det i ett spel där det inte passar in ändå tänker jag. Vi kan fortfarande flyga och använda kvastar på ett sätt som passar in i spelet och är inte det viktigare.

Medlem
Skrivet av Tobis:

Jaha, då får det bli en röst på SD

Det här var så roligt att jag skrattade högt och sen försökte förklara det roliga för min fru som inte alls är intresserad av spel :,)

Medlem

Det är ingenting jag känner att jag skulle spelat särskilt mycket av, så et gör inget för mig.

Medlem

Spela sporter i spel som inte just handlar om den sporten brukar sällan vara kul ändå. Ex tennis i tony hawk pro skater 4 hade man ju kunnat vara utan, och inte känna att något saknades.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Spela sporter i spel som inte just handlar om den sporten brukar sällan vara kul ändå. Ex tennis i tony hawk pro skater 4 hade man ju kunnat vara utan, och inte känna att något saknades.

Final Fantasy X är inte samma spel utan Blitzball.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Tobis:

Jaha, då får det bli en röst på SD

Ha ha du vet vad man ska hota spelföretagen med. Alla vet ju att SD medlemmar inte köper spel dom piratar ju bara gratis. Eftersom deras dubbelmoral är på topp ha ha! Tycker inte att det gör något om det inte är med. Jag kan förstå om dom bara visar upp det i video klipp mm. Att bygga upp ett helt spel i spelet behöver inte bli lyckat alls.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Suck, alla dessa sportlicensieringsproblem

Hahaha!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Då vet vi vad 1a DLCt kommer vara. Och jag lovar att det är ett halvårs exklusivt till ett format.

Medlem

Quidditch är endå em helt ologisk sport.
Alltid undrat varför denna match med bollen pågår när spelet endå går ut på att fånga quicken(?) (Som är harrys uppgift i böckerna)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Quidditch är endå em helt ologisk sport.
Alltid undrat varför denna match med bollen pågår när spelet endå går ut på att fånga quicken(?) (Som är harrys uppgift i böckerna)

För att kvicken ger X antal poäng och man kan ändå förlora även om man fångar den?

Sedan ologiska saker är själva idén i böckerna. Hela premissen bygger ju på en snubbe som överlevde något som logiskt inte skulle gå att överleva (Cuz of love..).. något som boken själv hänvisar till gång på gång.

Medlem

Hade inte förväntat mig Quidditch heller. Skulle dock vara kul som DLC senare

Medlem
Skrivet av Dizzz:

För att kvicken ger X antal poäng och man kan ändå förlora även om man fångar den?

Sedan ologiska saker är själva idén i böckerna. Hela premissen bygger ju på en snubbe som överlevde något som logiskt inte skulle gå att överleva (Cuz of love..).. något som boken själv hänvisar till gång på gång.

Ja men det är stort sett meningslöst att "spela spelet" för den som fångar quicken vinner endå. Så dax för en översyn av spelreglerna om det skulle vra en kul "sport" att spela

Du säger att allt ologiska saker är själva iden med boken? Det är fantasi så klart det behöver inte vara logiskt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Någon på Reddit nämnde att Quidditch bara funkar om du spelar som Seeker, vilket jag håller med om. Tänkt dig att du är en Beater och gör allt du kan, sen tar matchen helt plötsligt slut för att en NPC i motståndarlaget fångade snitchen och gjorde allt ditt jobb meningslöst?

Jag kommer nog inte sakna detta, finns mycket annat i spelet som lockar.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

När började man spela quidditch enligt böckerna?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skribent

Lugnt, EA har köpt Quidditch-licensen nu när de tappat FIFA. "EA Sports Quidditich 2023" utannonserar snart och blir första spelet i en årlig sportserie. Det kommer även ha en version av det populära Ultimate Team som i dessa spel kommer kallas "Ultimate School Team". Förhandsbokar du får du Harry Potters kvast exklusivt.

"EA Sports It's in the game"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Lugnt, EA har köpt Quidditch-licensen nu när de tappat FIFA. "EA Sports Quidditich 2023" utannonserar snart och blir första spelet i en årlig sportserie. Det kommer även ha en version av det populära Ultimate Team som i dessa spel kommer kallas "Ultimate School Team". Förhandsbokar du får du Harry Potters kvast exklusivt.

"EA Sports It's in the game"

Bästa kommentaren!! 🤣

Medlem
Skrivet av Tobis:

Jaha, då får det bli en röst på SD

hahahaahaha.

12
Skriv svar