Aurora Punks släpper musikvideo i pixeltema tillsammans med Hooja

Robot
Aurora Punks släpper musikvideo i pixeltema tillsammans med Hooja

Banan, Melon, Kiwi och Citron…*dunka, dunka*

#Aurora-Punks, #Hooja


Medlem

Finsk dialekt, det var nå nytt.
Det är faktiskt många som har den "dialekten," så klart mer närmare tornedalen och finland kanske mer men man säger inte "finsk dialekt"
Sen så klart finska ord också men finska och meänkieli är svenska minoritetsspråk.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finsk dialekt, det var nå nytt.
Det är faktiskt många som har den "dialekten," så klart mer närmare tornedalen och finland kanske mer men man säger inte "finsk dialekt"
Sen så klart finska ord också men finska och meänkieli är svenska minoritetsspråk.

Håller med. Skulle säga det Hooja sjunger är en svensk dialekt från Malmfälten (Gällivare//Kiruna och däremellan). Denna dialekt är också väldigt snarlik olika dialekter från Tornedalen.

/En Norrlänning


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Skribent
Skrivet av Molotov:

Finsk dialekt, det var nå nytt.
Det är faktiskt många som har den "dialekten," så klart mer närmare tornedalen och finland kanske mer men man säger inte "finsk dialekt"
Sen så klart finska ord också men finska och meänkieli är svenska minoritetsspråk.

Skrivet av maniac:

Håller med. Skulle säga det Hooja sjunger är en svensk dialekt från Malmfälten (Gällivare//Kiruna och däremellan). Denna dialekt är också väldigt snarlik olika dialekter från Tornedalen.

/En Norrlänning

Absolut, jag var lite trött när jag skrev det. Så tror jag nöjer mig med "norrländsk dialekt", så slipper vi att folk kanske tar illa upp. Det kan ju vara lite känsligt just det där med Tornedalen också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förstår inte vad Hooja kom från. Helt plötsligt toppade han listorna. Tycker det är extremt tråkig humor. Lite Sean Banan.

Releasehästryttare

Hemsk musik (personlig åsikt) men tror det är första gången jag sett er posta en youtube video som kan spelas direkt på framsidan utan att man först behöver öppna artikeln vilket är lite kul!

Skribent
Skrivet av Devan:

Hemsk musik (personlig åsikt) men tror det är första gången jag sett er posta en youtube video som kan spelas direkt på framsidan utan att man först behöver öppna artikeln vilket är lite kul!

haha, kan vara mitt fel. Att jag kanske inte lärt mig "the right way" hur man postar videor utan att lägga dem i artikeln.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Absolut, jag var lite trött när jag skrev det. Så tror jag nöjer mig med "norrländsk dialekt", så slipper vi att folk kanske tar illa upp. Det kan ju vara lite känsligt just det där med Tornedalen också.

Den som tar illa upp av det du skrev har betydligt större problem än detta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Den som tar illa upp av det du skrev har betydligt större problem än detta.

Norrlänningar verkar vara lite känsliga på det viset.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Den som tar illa upp av det du skrev har betydligt större problem än detta.

Skrivet av Foxmulder:

Norrlänningar verkar vara lite känsliga på det viset.

Om ni menar mig så tog jag inte illa upp.
Finsk dialekt var bara nå jag inte hört tidigare, med tanke på där jag bor har en hel del den dialekten (även lite jag själv) men dom är inte finnar det minsta.

Edit tillägger att vissa i sverige har tagit mig för dalmas. Så alla uppfattar väll olika


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Maysay:

Förstår inte vad Hooja kom från. Helt plötsligt toppade han listorna. Tycker det är extremt tråkig humor. Lite Sean Banan.

Håller verkligen med, förstår inte det roliga, eller vad som skulle vara bra med musiken.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Vad kul, hoppas på fler videos med Hooja! 🎵

Medlem
Skrivet av Maysay:

Förstår inte vad Hooja kom från. Helt plötsligt toppade han listorna. Tycker det är extremt tråkig humor. Lite Sean Banan.

I found the skåning.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om ni menar mig så tog jag inte illa upp.
Finsk dialekt var bara nå jag inte hört tidigare, med tanke på där jag bor har en hel del den dialekten (även lite jag själv) men dom är inte finnar det minsta.

Edit tillägger att vissa i sverige har tagit mig för dalmas. Så alla uppfattar väll olika

Hört sörlänningar som tyckte att folk från Råneå (liten stad 3 mil från Luleå) hade finsk dialekt. De har tamefan potatisar i öronen där nere.

Medlem

Av någon anlednign började jag tänka Ronny och Ragge humor, men dom låter ändå bättre.
https://youtu.be/L8EKDeSbLXk


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar