Tveksam? Nyfiken? Sega ger oss en genomgång av Sonic Frontiers i videoform

Robot
Tveksam? Nyfiken? Sega ger oss en genomgång av Sonic Frontiers i videoform

8 november är det skarpt läge.

#sonic-frintiers


Medlem

Alltså.... jag vet faktiskt inte men luktar just nu mest fisk. Hoppas jag har fel...

Medlem

Ser så ofattbart tråkigt och dött ut. Det känns inte som Sonic, mer som ett trött reskinnat ubisoft-spel.
0/7

Medlem

Hoppas det är 8 november 2023...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av aakerlind:

Ser så ofattbart tråkigt och dött ut. Det känns inte som Sonic, mer som ett trött reskinnat ubisoft-spel.
0/7

Håller helt med. Det ser verkligen skittråkigt ut.

Medlem

Som gammal Sonic-räv är jag försiktigt positiv. Jag gillar designfilosofin här.

En stor del av problematiken med Sonic i 3D är att det antingen gått snabbt ELLER gått att hänga med på vad som händer och kunna reagera i tid. En stor, öppen och sparsmakad värld tror jag är bästa sättet på att få in fartkänsla utan att känna att man behöver stanna till. Mekaniken med att springa slutna cirklar runt fiender är som klippt och skuren för serien; snabb, enkel och rättfram.

Men det är klart att det är lite tidigt att ropa hej, i synnerhet med de tidigare 3D-spelens kvalitet i åtanke.

Medlem

Yay! Mera Sonic. Skall bli kul att röja loss i en stor öppen värld.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Stor Sonic-fantast sedan barndomen med varma Mega Drive-minnen och stor fan av senaste årens Sonic Mania och Sonic Origins förväntar sig en Phantasy Star Universe-liknande värld som förta minuten lär imponera, men är avskalad med lite att göra, buggig kontroll och pop ins.

Medlem

Njaa.... är tveksam till detta. Känns som Sonic är som gjort för att vara i 2D. Det har om något bevisats i senaste Sonic Mania där allt bara flyter på och känns naturligt. Gränsfallet går vid sonic 3D-blast till megadrive och borde således ha stoppats efter det.

Ett Sonic RPG (likt mario RPG) hade nog fungerat bättre men vad man lyckats åstadkomma rent reknikmässigt är förvisso imponerande.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av aethernox:

Som gammal Sonic-räv är jag försiktigt positiv. Jag gillar designfilosofin här.

En stor del av problematiken med Sonic i 3D är att det antingen gått snabbt ELLER gått att hänga med på vad som händer och kunna reagera i tid. En stor, öppen och sparsmakad värld tror jag är bästa sättet på att få in fartkänsla utan att känna att man behöver stanna till. Mekaniken med att springa slutna cirklar runt fiender är som klippt och skuren för serien; snabb, enkel och rättfram.

Men det är klart att det är lite tidigt att ropa hej, i synnerhet med de tidigare 3D-spelens kvalitet i åtanke.

Jag tycker det största problemet med Sonic 3d är att man snappar in i saker, det är som ett enda stort quicktime-event...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker det största problemet med Sonic 3d är att man snappar in i saker, det är som ett enda stort quicktime-event...

Jag förstår vad du menar. Det är som om de inte riktigt kunde hitta en optimal lösning med ett fritt rörelseschema och gjorde därför 2D-spelmoment i 3D-världar. Det är inte en elegant lösning men jag tycker det är helt ok om den strösslas ut här och var för att få till flyt. Min förhoppning är ju dock att de ska kunna röra sig ifrån de bitarna mer med hjälp av större ytor att röra sig på, även om de valt att visa flera mer låsta sektioner i just den här videon.

Medlem

Sonic är alltså numera en Vault Hunter?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av aethernox:

Som gammal Sonic-räv är jag försiktigt positiv. Jag gillar designfilosofin här.

En stor del av problematiken med Sonic i 3D är att det antingen gått snabbt ELLER gått att hänga med på vad som händer och kunna reagera i tid. En stor, öppen och sparsmakad värld tror jag är bästa sättet på att få in fartkänsla utan att känna att man behöver stanna till. Mekaniken med att springa slutna cirklar runt fiender är som klippt och skuren för serien; snabb, enkel och rättfram.

Men det är klart att det är lite tidigt att ropa hej, i synnerhet med de tidigare 3D-spelens kvalitet i åtanke.

Jo, ju mer jag har sett, desto mer (försiktigt!) positiv har jag blivit. Jag hoppas den öppna världen inte känns för öde bara, och att Cyber Space-banorna blir bra. Mycket hänger på kontroller här. Sonic Forces hade faktiskt sina ljuspunkter, men kontrollen var ju lika sladdrig som vanligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Sonic har aldrig varit bra i 3D och kommer aldrig någonsin att bli bra i 3D eftersom Sega helt enkelt aldrig kan lära sig att göra ett bra 3D-Sonic. Sonic Adventure var häftigt på sin tid för att Dreamcast kändes så futuristiskt i en tid med kantiga, dimmiga N64-spel. Framför allt fick Soul Calibur hakor att falla, ett spel som kändes alldeles för snyggt och futuristiskt för sin tid. Men tittar vi på dagens 3D-Sonic-spel är nog Generations bäst. Inte för att det är något AAA-spel, för det är det inte, utan för att det är det 3D-Sonic som sugit minst. De enda bra Sonic-spelen senaste åren är Sonic Mania och Sonic Origins. Därför är mina förväntningar på Sonic Frontiers låga. Sonic Frontiers ser ut som ett avskalat Phantasy Star där Sonic kommer ha få saker att göra i en trist värld med pop ups in i ansiktet.

Medlem

"Tveksamma kontroller, bråkig kamera och ostadig bilduppdatering, 6/10"

Gissar att recensionerna ser ut lite åt det hållet.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Sonic har aldrig varit bra i 3D och kommer aldrig någonsin att bli bra i 3D eftersom Sega helt enkelt aldrig kan lära sig att göra ett bra 3D-Sonic. Sonic Adventure var häftigt på sin tid för att Dreamcast kändes så futuristiskt i en tid med kantiga, dimmiga N64-spel. Framför allt fick Soul Calibur hakor att falla, ett spel som kändes alldeles för snyggt och futuristiskt för sin tid. Men tittar vi på dagens 3D-Sonic-spel är nog Generations bäst. Inte för att det är något AAA-spel, för det är det inte, utan för att det är det 3D-Sonic som sugit minst. De enda bra Sonic-spelen senaste åren är Sonic Mania och Sonic Origins. Därför är mina förväntningar på Sonic Frontiers låga. Sonic Frontiers ser ut som ett avskalat Phantasy Star där Sonic kommer ha få saker att göra i en trist värld med pop ups in i ansiktet.

Tycker nog ändå Generations kändes som AAA för son tid. Var rätt imponerand av det när det kom 2011. Tyvärr har du rätt i att de flesta andra 3d Sonic är rätt kassa.

Medlem

Hoppas att det blir bra men Segas track record för 3d Sonic spel är ju inte det bästa. Kul att dom vågar testa något nytt dock.
Kan starkt rekommendera fan remaken av Sonic Trippel Trouble som släpptes nyligen till PC. Väldigt bra och kul spel, lite opolerat men ingen som direkt stör. Har haft lika kul med det som med Sonic Mania.

Medlem

Kan bli bra. Påminner om Sonic Adventure tycker jag.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar