Greg Coomer på Valve säger att de har flertalet spel under utveckling

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Låt mig uppdatera min liknelse då. BMW slutar göra bilar i 11.5 år men släpper under dessa år en elsparkcykel och en radiostyrd leksaksbil.

Din liknelse funkar inte eftersom det nu faktiskt är spel som valve släppt. Huruvida du gillar spelen eller ej är inte relevant.

Medlem
Skrivet av neocon:

En Valve Index 2.0 som är ännu bättre än Varjo Aero också tack! Har hört så mycket bra om Alyx men när jag testade det med gammel-Viven var det för suddigt för mig, så jag väntar tills Index 2.0 är ute.

Tycker faktiskt bara dom borde göra ett upgrade pack till index med nya linser/skärmar.

Medlem

Mer VR tacj! HL Alyx är grymt, plus alla modar som gör det spelbart i många timmar utöver kampanjen. Intressant och se om de kommer upp med ett nytt IP.

KoP
Medlem

Ge mig H-L 3 eller gtfo.

Medlem

varför så sugen på HL 3, jag känner inget för ett HL 3 nu så här långt efter HL 2

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp, en mod som fått Valves välsignelse och egen steam page.
Det sägs att det är en "open beta" som släpps men spelet ska vara spelbart från start till slut.
Vad man vill göra klart innan man kallar det helt färdigt är förbättra vapenmodeller än mer och några komfortinställningar.
Sen tror jag dom även planerar att ta tag i Episoderna också så dom går att köra i VR.

Tackar, visste inte att det fanns på en Steam sida! La till det i bevakningar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

mm Låt mig uppdatera min liknelse då. BMW slutar göra bilar i 11.5 år men släpper under dessa år en elsparkcykel och en radiostyrd leksaksbil. Själv skulle jag inte hålla andan för deras nästa bil men det är bara jag.

Jag har inget emot elsparkcyklar, kortspel eller VR hittepå men jag är övertygad om att företag blir bra på att göra bilar genom att göra just bilar och om ett bilföretag slutar göra bilar en längre tid så kommer kommer dom tappa kompetensen att göra just bilar. Sedan kanske dom gör en jättebra elsparkcykel men det är inte en elsparkcykel jag vill ha.

Om vi nu måste hålla med liknelser verkar det som du försöker tälja en kub till en cylinder så den ska få plats i det runda hålet

HL Alyx, som är deras senaste fullvärdiga spel som kom ut 2020, visade ju klart och tydligt att de inte tappat greppet eller kompetens när det gäller första-person shooters.

Medlem
Skrivet av Esri:

In before generic battle royale game 2000X, de har ju av någon anledning en viss förmåga att haka på trender LÅNGT för sent. Själv så kan jag inte bry mig mindre om Half Life 3, tycker inte ens 2:an var bra när det släpptes och då var jag super hype när det släpptes. En tech demo för source motorn som inte blev bra förens Episode 1 släpptes. Bortsett ifrån Ravenholm så kommer jag inte ihåg någonting ifrån HL2. Däremot allt som kan komma igenom en HL3 som Portal 3 och Team Fortress 3 m.m är mycket, MYCKET mera intressant.

Du skojar? 🙂

Medlem

counter strike vr, sen öppna marknaden för vr e-sport, im calling it!

haha nädå, men kanske inte hade varit helt dumt

Medlem

Har Valve någon förklaring på varför det inte blivit något Portal 3? Förutom att de uppenbarligen inte gillar treor då.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

counter strike vr, sen öppna marknaden för vr e-sport, im calling it!

haha nädå, men kanske inte hade varit helt dumt

Det skulle vara för namnet counter strike då men det finns redan VR shooters som fyller den luckan och gör det väldigt bra.
Det skulle väll vara om man gjorde cs väldigt polerat så det känns som ett riktigt AAA spel för VR.

Annars tror jag Fortnite eller Apex Legends skulle vara ett mer dragplåstet om man vill få folk till VR plattformarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

counter strike vr, sen öppna marknaden för vr e-sport, im calling it!

haha nädå, men kanske inte hade varit helt dumt

https://youtu.be/nBCuBfxsUyQ


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det skulle vara för namnet counter strike då men det finns redan VR shooters som fyller den luckan och gör det väldigt bra.
Det skulle väll vara om man gjorde cs väldigt polerat så det känns som ett riktigt AAA spel för VR.

Annars tror jag Fortnite eller Apex Legends skulle vara ett mer dragplåstet om man vill få folk till VR plattformarna.

japp finns några som erbjuder liknande upplevelser, konceptet funkar, men inget är särskilt polerat.
sen vet jag inte om att bara använda namnet hade blivit en större succé, finns saker som distinkt är cs, typ movement/rekyl systemet. man borde nog iaf återskapa någon liknande känsla om man faktiskt vill fånga cs publiken.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

japp finns några som erbjuder liknande upplevelser, konceptet funkar, men inget är särskilt polerat.
sen vet jag inte om att bara använda namnet hade blivit en större succé, finns saker som distinkt är cs, typ movement/rekyl systemet. man borde nog iaf återskapa någon liknande känsla om man faktiskt vill fånga cs publiken.

Inte riktigt CS mer likt CoD och "Halo" (beroende på mod) så rekoemnderar jag att du testar Contractors

Annars är ju Pavlov kanske mer som CS men det var mer förr nu är det en salig blandning 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Half-Life 3 med portal gun hade suttit fint


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Half life 3 kan aldrig leva upp till hypen, hur bra det än blir. Speciellt inte nu när nördar har blivit ett gäng twitterberoende hatare som blir personligt kränkta när de uppfattar att en film eller ett spel är dåligt.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Half life 3 kan aldrig leva upp till hypen, hur bra det än blir. Speciellt inte nu när nördar har blivit ett gäng twitterberoende hatare som blir personligt kränkta när de uppfattar att en film eller ett spel är dåligt.

Det finns ingen hype att leva upp till så länge HL3 inte är utannonserat, så det bästa de kan göra är att utveckla spelet i hemlighet och plötsligt släppa det utan förvarning.

Förväntningarna är nu för tiden även de så låga, på gränsen till obefintliga eftersom HL3 har blivit reducerat till ett skämt, att det knappast blir att problem att leva upp till dem.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett av spelen är Citadel (kodnamn).
Ska utspela sig i Half life världen.
Nån form av multiplayer pvpve ev.
Ska gå att spela på skärm och VR.
Skärmspelaren ska ha nån sorts överblick och VR spelaren ska vara en spelare i spelet.
Senare i utvecklingen har nått steam deck specifict ev lagts till och VR perspektivet ev skrotats.

Ett till av spelen som är ren gissning men känns logisk är half life alyx för PSVR2.

Ett VR half life med kodnamn HLX är också under utveckling. Kan vara nytt half life kan vara stand alone hl alyx för Valves nästa headset.

Ja Citadel som kodnamn har ju funnits ett tag så det är rimligt. Jag tror aldrig vi kommer få se HL3 men däremot fler sidospår i samma Half-Life värld, absolut! Dessutom fler stortitlar från Valve som kommer att bli VR-exklusivt då de verkar vilja leda den utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ja Citadel som kodnamn har ju funnits ett tag så det är rimligt. Jag tror aldrig vi kommer få se HL3 men däremot fler sidospår i samma Half-Life värld, absolut! Dessutom fler stortitlar från Valve som kommer att bli VR-exklusivt då de verkar vilja leda den utvecklingen.

Ja det kommer säkert komma fler Half life men det kommer nog aldrig döpas till just Half life 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är övertygad om att det kommer komma ett Half-Life 3 förr eller senare.
Storyn kan inte sluta med att Alyx pappa dör tvärt av en Combine Advisor.
Givetvis behöver Gordon hämnas detta med hjälp av Alyx och gräva djupare i Combines ursprung.
Troligen får vi tillslut besöka Combine Overworld eller "Aleph universe" som Dr.Breen nämnde i slutet på originalet vid hans kontor i toppen på Citadellet.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Jag är övertygad om att det kommer komma ett Half-Life 3 förr eller senare.
Storyn kan inte sluta med att Alyx pappa dör tvärt av en Combine Advisor.
Givetvis behöver Gordon hämnas detta med hjälp av Alyx och gräva djupare i Combines ursprung.
Troligen får vi tillslut besöka Combine Overworld eller "Aleph universe" som Dr.Breen nämnde i slutet på originalet vid hans kontor i toppen på Citadellet.

Märks att du inte spelat Alyx

Spoiler varning

Alyx Pappa lever!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar