Idag var det 24 år sedan Snake infiltrerade Shadow Moses

Robot
Idag var det 24 år sedan Snake infiltrerade Shadow Moses

För 24 år sedan släpptes Metal Gear Solid i Japan.

#Metal-gear-solid, #konami


Medlem

Första mötet med serien var Twin Snakes till GameCube (remake av MGS1). Fantastisk kul, fortfarande starka minnen från alla genomspelningar det blev där. MGS2 äger jag men har aldrig spelat av någon anledning, MGS3 har jag avnjutit i alla fall tre-fyra gånger. 4-5 har jag klarat en gång var, tycker inte de är något man måste uppleva direkt.

Ordentliga remakes av 1-3 skulle absolut vara intressant, men det är nog inte helt enkelt att få till.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hade nog föredragit en remake som last of us fick. MGS kan inte ha first person view det förstör hela spelet.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hade nog föredragit en remake som last of us fick. MGS kan inte ha first person view det förstör hela spelet.

Silicon Knights gjorde en rejäl miss med Twin Snakes på den biten och några andra saker, dom anpassade inte resten av spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför skrev ni inte att det var för 23 år sedan förra året?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Minns när man åker upp för hissen i början, det var då först titelnamnet osv kom fram.
Minns att jag tänkte det här spelet är gjort som en film! Tänk det var precis vad det var också

Nu är det dags att återuppleva metal gear solid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför skrev ni inte att det var för 23 år sedan förra året?

Lol tänkte typ samma, 2 dussin-firande?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

NuZ
Testpilot

I år är det väl också 35år sedan Metal Gear släpptes? Tror de hade något firande i somras.

Jädra fin årgång 1987


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av NuZ:

I år är det väl också 35år sedan Metal Gear släpptes? Tror de hade något firande i somras.

Jädra fin årgång 1987

Japp, serien firar 35 år.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sexiga bilder av BossLogic!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Metal Gear Solid var helt makalöst. Sådan spänning i introt och sen nyskapande spelmekanik och cool story. Älskade det men har inte återbesökt det på länge eftersom jag slutade med Playstation.

Medlem

Vad tiden går fort! Börjar undra vad som hände, skedde inte millenniumskiftet för en kvart sen?

Spelade demot om och om igen, visste vad jag önskade mig i julklapp det året. När julaftonsmorgonen tillslut kom så såg jag ett litet fyrkantigt paket under julgranen. Det blev en fantastisk julhelg med en av de bästa spelen som har gjorts.

Är en av få spel jag skulle vilja se en remake av.

Medlem

Spelade igenom på ps1 förrförra sommaren. Blev positivt överraskad.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Vad tiden går fort! Börjar undra vad som hände, skedde inte millenniumskiftet för en kvart sen?

Spelade demot om och om igen, visste vad jag önskade mig i julklapp det året. När julaftonsmorgonen tillslut kom så såg jag ett litet fyrkantigt paket under julgranen. Det blev en fantastisk julhelg med en av de bästa spelen som har gjorts.

Är en av få spel jag skulle vilja se en remake av.

Alldeles riktigt, det är ett kvarts sekel sedan det släpptes, visst börjar man känna sig gammal?

Jag spelade detta väldigt mycket på Ps1, ett av mina favoritspel tätt följt av tvåan.

Medlem

Ett av de bästa spelen i historien. Det bröt gränser på sätt som fortfarande inte överträffas. Fick lite samma känsla av nier automata, men det här är såklart bättre. Dels startade det verkligen karaktärsdrivna spel. Snake (och vi som spelar) var en av många bitar i ett större pussel. Striderna mot alla bossar etsade sig fast i minnet och det var verkligen inte givet vart storyn skulle ta vägen. Det suddade ut ond/god uppdelningen (nåja en del i alla fall) och det är samtidigt ett av de spel jag brukar nämna i diskussioner om spel vs film, litteratur etc. Där spel ger samma känslor som en riktigt bra film eller bok, men som ändå skulle förlora mycket av den känslan om det var just ”bara” en film eller en bok. Kort och gott när spel är sin egen uttrycksform.

Mest bestående minne: “put your controller on the floor.” Tvn som ställer om till em svart skärm med grön text som typiskt 90-tal och jag började svära och leta efter dosan, plus såklart: i can see that you have not saved often. You are somewhat reckless.

Medlem

Jag började med MGS3 så jag har tyvärr inte upplevt de två första i serien. Lånade dock tvåan av en jobbarkompis men fastnade aldrig riktigt och störde mig en aning på karaktären man spelade som. MGS3 och MGS4 är ju dock fantastiska båda två.

Medlem

Det kommer nog aldrig hända, men jag skulle föredra att se remakes av MG1 och MGSS2 istället för MGS spelen.
De spelen kommer aldrig upp, men de har ett stort betydelse för storyn.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kommer aldrig glömma hur filmiskt det var första gången har var varit hooked på filmiska spel och storytelling sen dess.

1
Skriv svar