Nya Zelda-rykten: Wind Waker och Twilight Princess till Switch presenteras inom kort

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Tråkigt bara att slutet är kasst och att hitta Triforce bitar var bara segt och tråkigt. Hade gärna sett en uppföljare eller en bearbetad variant med en mer levande värld och system.

Wii U-versionen fixar till "problemet" att man ska jaga triforcebitarna, tror man bara behöver 3 st i stället för alla.

Är det bara jag som skulle vilja ha en Zelda 2-remake i modern grafik och tillfixat spelsystem? Jag tycker det spelet hade många intressanta bitar, så som tex level-systemet. Men det känns som många idéer är halvt implementerade. Om de gör en remake skulle de kunna fixa till det, Jag tror att spelet kan få lite redemption med en ny version.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Wii U-versionen fixar till "problemet" att man ska jaga triforcebitarna, tror man bara behöver 3 st i stället för alla.

Är det bara jag som skulle vilja ha en Zelda 2-remake i modern grafik och tillfixat spelsystem? Jag tycker det spelet hade många intressanta bitar, så som tex level-systemet. Men det känns som många idéer är halvt implementerade. Om de gör en remake skulle de kunna fixa till det, Jag tror att spelet kan få lite redemption med en ny version.

Ja det vore ju grymt! Den remaken skulle jag också bli pepp på.

Medlem

WiiU-versionen var grym. Spelar det gärna igen på switchen. Blir säkert en usel emulatorversion av originalet dock.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det var mer komprimerat i WiiU versionen och inte alls lika utdraget.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Wii U-versionen fixar till "problemet" att man ska jaga triforcebitarna, tror man bara behöver 3 st i stället för alla.

Är det bara jag som skulle vilja ha en Zelda 2-remake i modern grafik och tillfixat spelsystem? Jag tycker det spelet hade många intressanta bitar, så som tex level-systemet. Men det känns som många idéer är halvt implementerade. Om de gör en remake skulle de kunna fixa till det, Jag tror att spelet kan få lite redemption med en ny version.

Det låter ju bättre i alla fall.
Men jag vill ha mer spel i Wind Waker😅 bland annat två slott är bortagna och jag skulle gärna vilja se mer optimeringar och material överlag.

Jo, optimerad/förbättrad Zelda 2 skulle vara nice.

Medlem

Ja Nintendo vet hur dom ska få mig att ta fram pengapungen.

Medlem

Har ryktats länge om dessa, och att de ska släppas båda i ett paket! Så jag kommer stå redo! Hoppas även Metroid Prime HD visas upp, det har ju ryktats vara klart för släpp länge! Då blir det en bra Switch-höst/vinter!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har ryktats länge om dessa, och att de ska släppas båda i ett paket! Så jag kommer stå redo! Hoppas även Metroid Prime HD visas upp, det har ju ryktats vara klart för släpp länge! Då blir det en bra Switch-höst/vinter!

Ja verkligen, redan nu är det ju fint med Splatoon 3, Mario and Rabbids, Pokemon och Bayonetta 3 som kommer i höst. Har kommit många fina spel till Switch detta år redan och det fortsätter. Kul!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det hade jag gärna tagit emot.

Jag hoppas bara Nintendo kommer använda joycons så man kan sikta och skjuta så som man gjorde på Wii.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag hoppas bara Nintendo kommer använda joycons så man kan sikta och skjuta så som man gjorde på Wii.

Jag missade detta, körde Prime 1och 2 på Gamecube.

Medlem

Den bilden påminner en lite om brio (?) figurer. tyvärr var jag tvungen att returnera beställningen med switchen, spel etc för ett par år sedan. hade dålig koll på min budget. 😔

Medlem

Bra. Det e sånt här som gör att vi som växt ifrån Mario ändå kan tänka oss köpa en Switch.

För att bara få spela allra senaste Zelda-spelet (Bread of the Wine) är det ju tveksamt, men med tillgång till 2-3 uppfräschade Zeldaspel till kan det vara värt att lägga 4 papp på en Switchkonsoll.


signatur

Memento Mori

Medlem

SNÄLLA NINTENDO - SLÄPP MATERIALET SOM KAPADES I WIND-WAKER INNAN RELEASE!

Tidsbrist var tydligen orsaken, enligt Nintendo.

Medlem

Skulle gärna sett en regelrätt uppföljare, som hade större värld och mer/större öar med mer befolkning. DS-spelen i all ära, men släcker inte behovet av en regelrätt uppföljare, antingen till Switch eller dess uppföljare.

Medlem

1. Haft båda titlarna tidigare till både GC och WiiU
2. Jag vill ha dessa igen till min Switch Oled
3. GE MIG 3DS-versionerna av OoT och Majoras Mask också så är Switch fulländad med Zelda för mig.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Wii U-versionen av WW är fantastisk. Vet inte om jag skulle köpa det igen? Men om de portar över den så är det en riktigt bra version för Switch.

Gissar att de tagit bort flaskposten som man kunde använda sig av i Wii U för att få tips från andra spelare.
Jag saknar det där forumet de hade på Wii U.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Wii U-versionen fixar till "problemet" att man ska jaga triforcebitarna, tror man bara behöver 3 st i stället för alla.

Är det bara jag som skulle vilja ha en Zelda 2-remake i modern grafik och tillfixat spelsystem? Jag tycker det spelet hade många intressanta bitar, så som tex level-systemet. Men det känns som många idéer är halvt implementerade. Om de gör en remake skulle de kunna fixa till det, Jag tror att spelet kan få lite redemption med en ny version.

Zelda 2 är fantastiskt i och med level up systemet.

Men likt Zelda A link to the past SNES så kom ju Zelda A link between worlds till 3DS.
De borde göra ett nytt Zelda Adventure of... med stor inspiration från Zelda II.

Men Shigeru Miyamoto sa ju någon gång att han inte tyckte om vad Zelda II blev så troligtvis blir det inte fler sidskrollande Zelda spel i 2D.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Gissar att de tagit bort flaskposten som man kunde använda sig av i Wii U för att få tips från andra spelare.
Jag saknar det där forumet de hade på Wii U.

Ja just ja! De där flaskposterna var helmysiga. Jag saknar också forumet på Wii U, det var som internet utan troll och sen massa roliga bilder folk ritade på Wii U-paddan.

Skrivet av lonian:

Zelda 2 är fantastiskt i och med level up systemet.

Men likt Zelda A link to the past SNES så kom ju Zelda A link between worlds till 3DS.
De borde göra ett nytt Zelda Adventure of... med stor inspiration från Zelda II.

Men Shigeru Miyamoto sa ju någon gång att han inte tyckte om vad Zelda II blev så troligtvis blir det inte fler sidskrollande Zelda spel i 2D.

Ja precis, håller helt med, gör en re-imagination av Zelda 2 eller som du skriver...inspiration av....Det behöver ju inte vara sidscrollande heller, även om jag skulle gilla det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag håller mig tills Windwaker HD MVG+-versionen kommer till Switch 2.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag missade detta, körde Prime 1och 2 på Gamecube.

Samma här! Gamecube-kontrollen var som gjuten för de spelen!

Medlem

Tror ni grafiken når upp till CemU (PC) kvalité ? Jag tror inte det.

https://youtu.be/noXNia9i124?t=20


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror ni grafiken når upp till CemU (PC) kvalité ? Jag tror inte det.

https://youtu.be/noXNia9i124?t=20

Ingen aning.. Är det ett bra spel så är det bra.

Medlem

Köpte Wind Waker till Wii U och det var fantastiskt. Introduktion av ett snabbare segel var tex en funktion som var riktigt bra. Var riktigt segt på Gamecube.
Men skall man köpa spelet en tredje gång?
Hoppas innerligt på att WW och TWP släppts på samma kassett och inte som två olika. WW behöver ju inte förbättras mer än Wii U versionen och TWP släpptes väl där också i en redan fulländad remake?


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Köpte Wind Waker till Wii U och det var fantastiskt. Introduktion av ett snabbare segel var tex en funktion som var riktigt bra. Var riktigt segt på Gamecube.
Men skall man köpa spelet en tredje gång?
Hoppas innerligt på att WW och TWP släppts på samma kassett och inte som två olika. WW behöver ju inte förbättras mer än Wii U versionen och TWP släpptes väl där också i en redan fulländad remake?

Alla rykten och läckor har indikerat att de kommer släppas som ett paket och inte två separata spel så

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Alla rykten och läckor har indikerat att de kommer släppas som ett paket och inte två separata spel så

Undrar om de gör så att det är en begränsad tid det säljs.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Undrar om de gör så att det är en begränsad tid det säljs.

Låter märkligt att det skulle vara tidsbegränsat, de lär ju inte försöka stycka upp dem om de sålt dem i paket först?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Låter märkligt att det skulle vara tidsbegränsat, de lär ju inte försöka stycka upp dem om de sålt dem i paket först?

Vet inte om du missat det men Super Mario 3D All-Stars säljs inte längre, det var en begränsad tid.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vet inte om du missat det men Super Mario 3D All-Stars säljs inte längre, det var en begränsad tid.

Nä okej då förstår jag vad du menar. Men tror ändå inte det för det var ett jubileum de ville fira en viss tid och detta blir ju ett mer normalt spelsläpp. Så även om det såklart kan bli det känns det inte logiskt förankrat.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Switch Oled blir fint.

Ja, jo.

Känns dock som rätt sömniga releaser. Vill se en fullskalig Remake av A Link to the Past, i fullt 3D-perspektiv. Annars så tror jag inte jag köper mer Zelda förrän Botw 2...även om ju tecknade färgstarka WW på Switch Oled onekligen lockar...

12
Skriv svar