Gran Turismo 5 får släppdatum inom kort

Medlem

Tycker det är bra att ett spelföretag tar tid på sig istället för att släppa ett buggfyllt spel med massor med borttagna funktioner. GT-serien har aldrig gjort mig besviken tidigare och jag tvivlar starkt på att den kommer göra det nu.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Tycker det är bra att ett spelföretag tar tid på sig istället för att släppa ett buggfyllt spel med massor med borttagna funktioner. GT-serien har aldrig gjort mig besviken tidigare och jag tvivlar starkt på att den kommer göra det nu.

så du menar att Forza 3 är ett spel fullt med bugg och massa funktioner är borttagna??
Dem har lyckats släppa 2 Forza spel som båda har hyllats till toptitlar innan 1 GT spel har släppts.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av redmac:

Att folk inte inser att detta ar tagit tid är ganska tragikomiskt. Känns som att folk väntar heller en kortare tid och får halvbra bilspel ist för ett mästerverk.

Nja man ska väl inte basha det totalt innan det lanseras... men som sagt, med tanke på hur lång tid som gått och hur mycket pengar som lagts ner så måste det vara skapligt revolutionerande för att göra skäl för mödan.

Bara för att de har arbetat på detta spel så länge så ska du inte ha förväntningar som är absurda. Sluta överdriva något så kopiöst. Man kan lägga ned massvis med pengar och tid för att kunna erbjuda ett fruktansvärt bra bilspel. Men att förvänta sig en revolution är bara dumdristigt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är en av dem som inte tror på GT 5.
Har testat prolouge, och visst, det är bara ett demo.
men, jämfört med Forza 2 är det kass. jämfört med forza 3 riktigt kass.

och av de ingame filmer jag sett så är jag inte ett dugg imponerad. renderade reprisfilmer i all ära, spelar ingen roll om känslan är helt borttagen ur GT5.

Även om jag spyr galla över konsollspel så är sportspel och faktiskt Forza värda att spela. Även om GTR serien mfl på PC slår dem med hästlängder, så är Forza och xbox vinnaren i konsollkriget. enligt mig alltså.

Medlem

Man undrar om dem kan hålla datumet den här gången... :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av redmac:

Användarna på FZ har då svårt att inse en sak. Penrose Tackie - European Brand Manager ville vara snäll nog att informera hängivna GT fans att snart ska vi äntligen få det FÖRSTA officiella födelsedatum. Det var en trevligt och schysst gest för att lugna alla förväntansfulla fans där ute. Detta är inte på något vis en press release som skickats ut.

En anledning till att Gran Turismo 5 tagit så lång tid är att man har för första gången sedan serien startade gjort om hela grunden i spelet. Bland annat har de skapat en helt ny bil fysik motor samt att varje bil tar cirka 3 månader att modelera och det ska finnas ca 1000 bilar att leka med. Head tracking med PS eye kameran, Youtube HD uppladdning, 8-20 mega pixel photomode (egen bullshot verktyg med andra ord), WRC, NASCAR, Dag och natt racing, vind tunnel, Skademotor, Realtid GPS (du kan tävla mot ditt "verkliga jag" i spelet) osv osv

Polyphony Digital har till och med kontrakterat en hel utvecklingsstudio bara för att online läget!

Att folk inte inser att detta ar tagit tid är ganska tragikomiskt. Känns som att folk väntar heller en kortare tid och får halvbra bilspel ist för ett mästerverk.

Att de tagit in Nascar är ju inte direkt något intressant för oss européer iaf, tråkigare bilsport finns inte. Att de även hade en featurevideo om det hela för ett tag sen där man trodde att man skulle få se någon form av skademotor och att de klippte bort precis när saker höll på att hända för att byta till ett riktigt klipp gör mig något fundersam.

Spel som försöker göra allt brukar sällan bli bra, de brukar göra allting halvdant istället.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Jag hoppas att det kommer ut innan hösten... Börjar bli lite små drygt att vänta nu, men jag är säker på att jag kommer att bli mer än nöjd när jag väl ha det i handen Trailern är riktigt fin har studerat den ett antal gånger nu sen en den 6mars...Den gör sig dock bäst på PS3an genom GTTV.. Länkar en bild från GTplanet som visar SLS i nattvision

http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2010/03/gran-turismo-...


signatur

One man can make a difference

Medlem

Oktober någonstans då? Ptjaa, måste kännas mer o.k för dom som köpt sin PS3:a för fler sper än Gran Turismo. God of War, Just Cause 2, Bayonetta, FFXIII bland annat. Borde räcka tills i höst skulle jag tro?

Jag däremot köpte PS3 mest för GT. Har alltid älskat bilar i alla dess former och det finns icket något spel som har fokuserat så hårt som GT på just bilarna. Något jag börjar bli orolig för är att dom glömmer bort känslan när man faktiskt vill köra (OCH höra) bilarna. Titta på bilar kan jag göra på YouTube eller i garaget, fast helst i andra ordningen, i annat fall blir man lite småledsen. Hähä.

Nåja, man får väl köpa sig något av dom tidigare nämnda titlarna och börja gasa (heh) runt i det tills det blir sommar.

Medlem

FZ....detta är ju riktigt jävla illa. Tänk efter innan ni publicerar en sån här artikel.
Detta är egentligen en artikel med en nyhet som handlar om en KOMMANDE nyhet.
Dvs. totalt innehållsfattig.
Ett sätt för PD att återigen försöka blidka aktieägare, lugna fans och visa att man har kontroll på situationen.
Varför kan man inte bara ge ett datum direkt istället för att gå ut med nyheten om att SNART har vi ett datum? Jo för att de inte är i jävla närheten av att kunna ge ett specifikt datum.
Blir rätt sur på hur spel"journalister" bara äter upp vad storebrorföretagen säger åt dem istället för att försöka gräva lite i uttalandena så gör ni egentligen bara copy+paste på hela skiten varje dag...

Medlem
Skrivet av delli:

Massa renderat är de enda man fått se från GT5 också i princip...
Nä vet inte om ja kommer köpa detta spel faktiskt, demot va ingen höjdare heller

Du sa just emot dig själv om att allt vi har fått sett är renderat. De finns Prologue, de fanns ett demo (bortplockat). Allt material som släpps nu för tiden är in-engine eller replay-filmer och inte förrenderat i nån dator.

Jag njöt mer av GT5: Prologue än va jag gjorde av hela Forza 3, och för min del så vet jag att GT5 kommer vara grymt mycke bättre än Forza 3. GT5 kommer dessutom ha Rally och NASCAR, något som Forza saknar.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

FZ....detta är ju riktigt jävla illa. Tänk efter innan ni publicerar en sån här artikel.
Detta är egentligen en artikel med en nyhet som handlar om en KOMMANDE nyhet.

Sant, förutom att dom även skrev om den nya trailern. Det i sig är värt en artikel tycker jag.

Skrivet av Mortalis:

Dvs. totalt innehållsfattig.

Läs ovan.

Skrivet av Mortalis:

Ett sätt för PD att återigen försöka blidka aktieägare, lugna fans och visa att man har kontroll på situationen.

Jag äger inga PD aktier alls men ett fan är jag av allt vad PC och konsolracing heter. PD har förjäkla dålig stil när det kommer till att ge någon konkret information om GT, har alltid haft och kommer mest troligen att fortsätta vara så. Det har ju fungerat rätt så bra i alla fall dom senaste tio åren. Jag, som ett "fan", blir väldigt ofta upprörd över deras sätt att "småprata" om framtida GT men ta på TOK för lång tid till att komma till skott så den här typ av innehållsfattiga nyheter känns som så gott som dom ENDA nyheterna man får om titeln, något är bättre än inget i min åsikt.

Skrivet av Mortalis:

Varför kan man inte bara ge ett datum direkt istället för att gå ut med nyheten om att SNART har vi ett datum? Jo för att de inte är i jävla närheten av att kunna ge ett specifikt datum.

Sedan utannonseringen av GT5 har ett datum satts. Japan i mars. Har varit en jävla massa svammel om "2009 vår, sommar, höst, jul" etc men endast ett datum (mars, Japan) som blivit tillbakaskjutet. Sen ville väl Sony inte släppa GT5 (som SCE förväntar ska bli ett flaggskepp i PS3:ans livcykel, korrigera mig om jag har fel) under samma period som många andra "bra" spel släpps (FFXIII, God of War III, m.fl) gör att det lätt "tappas" bort i försäljningslistorna om jag fattat det rätt? Jag hade en länk till en rätt vettig anledning till varför GT inte ska släppas (från SCE's perspektiv) samtidigt som fem-sex andra bra titlar men jag har inte lyckats hitta igen den under tiden jag skriver detta svar. :/

Skrivet av Mortalis:

Blir rätt sur på hur spel"journalister" bara äter upp vad storebrorföretagen säger åt dem istället för att försöka gräva lite i uttalandena så gör ni egentligen bara copy+paste på hela skiten varje dag...

Kan hålla med om att denna artikel kanske skulle gjort sig bättre med en fokusering på trailern och mindre på datumet och att ibland så upplever jag FZ's artiklar som det som du beskriver.:up:

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Soulless:

Jag tror GT5 kommer bli något utöver det vanliga. Om spelet håller den kvalite och standard som allt pekar emot så kommer det att stå sig länge länge. Vilket kommer att rättfärdiga den sjukt långa utvecklingstiden.
Men just nu är det bara tungt att vänta

Vilka tror att Gran Turismo 5 kommer bli en stor besvikelse?

Med tanke på vilken tid det tagit för utvecklingen av det och kostnaden för det så borde det vara EXTREMT mycket bättre än de tidigare i serien för att leva upp till förväntningarna.

Är rätt många som tror det kommer bli en besvikelse om du inte märk det. Men jag är iaf inte en av dem.

För oss konsumenter är det ju rätt ointressant hur lång tid ett spel har utvecklats, det enda som egentligen spelar någon roll för oss är hur spelet håller måttet emot konkurrenterna när det väl släpps.
För de som betalar utvecklingen är det såklart en annan femma.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

CX
Medlem

Antagligen Sony som muppar sig med 3D stöd.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Soulless:

Jag tror GT5 kommer bli något utöver det vanliga. Om spelet håller den kvalite och standard som allt pekar emot så kommer det att stå sig länge länge. Vilket kommer att rättfärdiga den sjukt långa utvecklingstiden.
Men just nu är det bara tungt att vänta

Vilka tror att Gran Turismo 5 kommer bli en stor besvikelse?

Med tanke på vilken tid det tagit för utvecklingen av det och kostnaden för det så borde det vara EXTREMT mycket bättre än de tidigare i serien för att leva upp till förväntningarna.

Är rätt många som tror det kommer bli en besvikelse om du inte märk det. Men jag är iaf inte en av dem.

För oss konsumenter är det ju rätt ointressant hur lång tid ett spel har utvecklats, det enda som egentligen spelar någon roll för oss är hur spelet håller måttet emot konkurrenterna när det väl släpps.
För de som betalar utvecklingen är det såklart en annan femma.

Nej det är sant... utvecklingstiden är inte så intressant egentligen... men ifall man sitter o spelar ett spel och sedan får veta utvecklingstiden så kanske man tänker: -Har det tagit så lång tid för att åstadkomma det här skräpet?

Skrivet av redmac:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av redmac:

Att folk inte inser att detta ar tagit tid är ganska tragikomiskt. Känns som att folk väntar heller en kortare tid och får halvbra bilspel ist för ett mästerverk.

Nja man ska väl inte basha det totalt innan det lanseras... men som sagt, med tanke på hur lång tid som gått och hur mycket pengar som lagts ner så måste det vara skapligt revolutionerande för att göra skäl för mödan.

Bara för att de har arbetat på detta spel så länge så ska du inte ha förväntningar som är absurda. Sluta överdriva något så kopiöst. Man kan lägga ned massvis med pengar och tid för att kunna erbjuda ett fruktansvärt bra bilspel. Men att förvänta sig en revolution är bara dumdristigt.

Snart är det uppe i 6 års utvecklingstid. Längsta tiden för serien väl? Och högsta kostnaden också.

Det måste ju betyda att det är något extraordinärt eller hur? Hur skulle man annars kunna motivera den extra tiden? Ett utvecklingsteam som tar det lite för lugnt?

Medlem

Jag gråter knappast åt detta
Har Battlefield och Heavy Rain att ta mig igenom och snart kommer ändå GoW 3.

Vad jag nu hoppas på är att man kommer ha med Porsche 918 Spyder i GT5 och allt är förlåtet.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är en av dem som inte tror på GT 5.
Har testat prolouge, och visst, det är bara ett demo.
men, jämfört med Forza 2 är det kass. jämfört med forza 3 riktigt kass.

och av de ingame filmer jag sett så är jag inte ett dugg imponerad. renderade reprisfilmer i all ära, spelar ingen roll om känslan är helt borttagen ur GT5.

Även om jag spyr galla över konsollspel så är sportspel och faktiskt Forza värda att spela. Även om GTR serien mfl på PC slår dem med hästlängder, så är Forza och xbox vinnaren i konsollkriget. enligt mig alltså.

Du gillar arkadracing, andra gillar simulatorer? Det är väl ganska tydligt att detta inte är ett spel riktat mot dig, tycker du inte?

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är en av dem som inte tror på GT 5.
Har testat prolouge, och visst, det är bara ett demo.
men, jämfört med Forza 2 är det kass. jämfört med forza 3 riktigt kass.

och av de ingame filmer jag sett så är jag inte ett dugg imponerad. renderade reprisfilmer i all ära, spelar ingen roll om känslan är helt borttagen ur GT5.

Även om jag spyr galla över konsollspel så är sportspel och faktiskt Forza värda att spela. Även om GTR serien mfl på PC slår dem med hästlängder, så är Forza och xbox vinnaren i konsollkriget. enligt mig alltså.

Du gillar arkadracing, andra gillar simulatorer? Det är väl ganska tydligt att detta inte är ett spel riktat mot dig, tycker du inte?

Du får gärna förklara vad som är så jävla simulator med GT spelen?
Sorry men i gämförelse med t.ex FIA GTR liren från SimBin etc kan man inte kalla något av GT spelen simulator. Det är lika mycket arkad som Forza spelen. Wakie pakie

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är en av dem som inte tror på GT 5.
Har testat prolouge, och visst, det är bara ett demo.
men, jämfört med Forza 2 är det kass. jämfört med forza 3 riktigt kass.

och av de ingame filmer jag sett så är jag inte ett dugg imponerad. renderade reprisfilmer i all ära, spelar ingen roll om känslan är helt borttagen ur GT5.

Även om jag spyr galla över konsollspel så är sportspel och faktiskt Forza värda att spela. Även om GTR serien mfl på PC slår dem med hästlängder, så är Forza och xbox vinnaren i konsollkriget. enligt mig alltså.

Du gillar arkadracing, andra gillar simulatorer? Det är väl ganska tydligt att detta inte är ett spel riktat mot dig, tycker du inte?

Du får gärna förklara vad som är så jävla simulator med GT spelen?
Sorry men i gämförelse med t.ex FIA GTR liren från SimBin etc kan man inte kalla något av GT spelen simulator. Det är lika mycket arkad som Forza spelen. Wakie pakie

Ursäkta att jag lägger mig i här.
Men jag blir så sjukt less på er självutnämnda experters uppfattning om vad man får kalla en simulator.

GT och Forza är utan tvekan simulatorer. Därmed inte sagt att de är de mest realistiska spelen som finns. Men att kalla dem arkad-spel låter bara patetiskt. Man försöker lägga sig själv och sina värderingar på någon slags besserwissernivå, ett potensmedel för ens e-penis.

Båda spelserierna modellerar bilars beteende hyffsat realistiskt. Bilarna uppför sig som bilar, och man använder inga "gimmicks" som powerups eller exempelvis drifting genom att hålla in en speciell knapp. Bara för att man inte är på Simbins nivå så ska spelet inte behöva hamna i Mario Kart-lådan och kallas arkad.

Det blir lite som att kalla en Nissan Z370 för vardagsbil istället för sportbil, bara för att det inte är en Koenigsegg, Ferrari, Pagani etc.

12
Skriv svar