Halo Infinite-bugg låter spelare köra co-op i split-screen

Robot
Halo Infinite-bugg låter spelare köra co-op i split-screen

Spelläget som inte blir av.

#halo-infinite


Medlem

🤦Here gud. Låter som att en reset borde vara bra. Lumpen mottot "Gör om. Gör rätt"

Medlem

Undrar om det Xbox One som är flaskhalsen och anledningen till beslutet. Förstår att man vill undvika ett Cyberpunk 2077 fiasko på gamla generationen, men då hade det väl räckt att bara utesluta den?

Moderator | Testpilot

Hahahahaha


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av bronie:

Undrar om det Xbox One som är flaskhalsen och anledningen till beslutet.

Kan vara?

Min gissning var att det hade något med att hårdvaran inte klarade av att ladda spelet för två spelare?

Dock lite udda när alla andra har väl haft Splitscreen ?


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Kan vara?

Min gissning var att det hade något med att hårdvaran inte klarade av att ladda spelet för två spelare?

Dock lite udda när alla andra har väl haft Splitscreen ?

Jo nästan. Halo 5 hade ingen splitscreen. Där slutade dem. Men roliga där är att Bonnie Ross, studiochef, sa att det var ett misstag och att alla framtida Halo spel (Då Halo 6 innan det hete Infinite) skulle ha splitscreen.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Kan vara?

Min gissning var att det hade något med att hårdvaran inte klarade av att ladda spelet för två spelare?

Dock lite udda när alla andra har väl haft Splitscreen ?

De kan ju låta de på Xbox one köra via xcloud vid splitscreen Coop om det nu är problemet.

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

De kan ju låta de på Xbox one köra via xcloud vid splitscreen Coop om det nu är problemet.

Hur menar du nu? Xcloud är ju i molnet och splitscreen är hemma i soffan?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hur menar du nu? Xcloud är ju i molnet och splitscreen är hemma i soffan?

Ja du strömmar från molnet till din Xbox one om du ska köra splitscreen Coop på en one. Och på en series kan det körs lokalt rendrerat. Det hade ju låtit oss med series få det läget om det nu är one prestandan som stoppar det för alla.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja du strömmar från molnet till din Xbox one om du ska köra splitscreen Coop på en one. Och på en series kan det körs lokalt rendrerat. Det hade ju låtit oss med series få det läget om det nu är one prestandan som stoppar det för alla.

Frågan om one ens skulle klara av det 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Ja du strömmar från molnet till din Xbox one om du ska köra splitscreen Coop på en one. Och på en series kan det körs lokalt rendrerat. Det hade ju låtit oss med series få det läget om det nu är one prestandan som stoppar det för alla.

Aah du tänker så, dvs att streama delad bild och allt till xboxen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Frågan om one ens skulle klara av det 😂

Det lär den göra. Men jag har inte testat att strömma spel till Xbox one på ett bra tag så det kanske blivit sämre?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Aah du tänker så, dvs att streama delad bild och allt till xboxen.

Ja precis väljer man splitscreen Coop på en Xbox one så hoppar man in i en strömmad session. Då borde de ju kunna bygga sig runt problemet. Switch har ju fått några spel där hela spelet är strömmat pga prestandan inte finns.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det lär den göra. Men jag har inte testat att strömma spel till Xbox one på ett bra tag så det kanske blivit sämre?

Strömma ett spel ja.
Men spela ett spel samtidigt som ett annat strömmas och få det att syncas kanske blir för tungt, speciellt för One som har problem att bara bläddra i menyer ibland 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Strömma ett spel ja.
Men spela ett spel samtidigt som ett annat strömmas och få det att syncas kanske blir för tungt, speciellt för One som har problem att bara bläddra i menyer ibland 😅

Du har ju helt missförstått. Varför skulle det fungera så? Går man in i menyn splitscreen Coop så tänker jag mig att en xcloud session hoppar igång istället för att det är lokalt beräknat. Borde gå att lösa så man inte märker något förutom att bilden blir lite sämre och man får högre latens. Alltså båda spelares bild är från molnet.
Menyproblemen beror främst på slö lagring bör inte påverka strömmning.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Du har ju helt missförstått. Varför skulle det fungera så? Går man in i menyn splitscreen Coop så tänker jag mig att en xcloud session hoppar igång istället för att det är lokalt beräknat. Borde gå att lösa så man inte märker något förutom att bilden blir lite sämre och man får högre latens. Alltså båda spelares bild är från molnet.
Menyproblemen beror främst på slö lagring bör inte påverka strömmning.

Jahaa ja men då förstår jag 🤪


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Ja precis väljer man splitscreen Coop på en Xbox one så hoppar man in i en strömmad session. Då borde de ju kunna bygga sig runt problemet. Switch har ju fått några spel där hela spelet är strömmat pga prestandan inte finns.

Det jag undrar är om det blir någon skillnad på om det kan bli mer latency med två handkontroller? Har inte provat något spel streamat för två, tänker att FPS är ju rätt känsliga där. Men å andra sidan, har du bara en Xbox One idag så kan du inte förvänta dig "bästa" spelupplevelsen heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det jag undrar är om det blir någon skillnad på om det kan bli mer latency med två handkontroller? Har inte provat något spel streamat för två, tänker att FPS är ju rätt känsliga där. Men å andra sidan, har du bara en Xbox One idag så kan du inte förvänta dig "bästa" spelupplevelsen heller.

Fast det är halo och dessutom mot bottar. Inte direkt ett spel där man behöver maximal precision eller hastighet. Samt att som du säger en person med Xbox one idag 2022 förväntar sig nog inte den bästa prestandan.

Medlem

NX Gamer prestandatestar läget:

1
Skriv svar