Robot
System Shock

Väntan på System Shock 3 är tröstlös. Vi slickar såren med System Shock-remaken.

#gamescom, #nightdive-studios, #system-shock


Medlem

Kul! Bara det släpps någon gång... marknadsföringen är ju under all kritik. Ser fram emot er fullånga recension när spelet kommer. Spelade 2an för ett år sedan och trots den oerhört gamla grafiken så är det nog det spel där den läskiga stämningen hållt i sig allra längst, hade ångest varje gång jag startade det.

Medlem

Aldrig spelat System shock, men trailern ser kul ut. Ska hålla koll på det här.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har kört igenom dom olika demon som Kickstartern gett mig genom åren och har fullt förtroende för slutprodukten, trots all väntan


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skribent

Jag anser nog att 1an är bättre än 2an, men det är för att det egentligen var som ett Ultima Underworld i scifi-miljö (var väl samma 3d-motor?), dvs mer som ett klassiskt grottkrälar-RPG på den tiden. 2an kändes mer som ett modernt FPS som lånade in RPG-element.

Men det ska bli intressant och se vad de gjort det med detta, stämningen ser i alla fall fantastisk ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Längtar. SS2 är fortfarande top3 av bästa spelen någonsin för mig. Ettan föll aldrig mig i smaken då kontrollerna va ganska bökiga. Har väntat ända sedan kickstartern.

Medlem

Förbokade för snart två sedan efter ha lirat demot, vilket inte hör till vanligheterna.
Väntar med spänning på att det blir färdigställt inom en inte allt för avlägsen framtid.

Ej spelat System Shock desto mer, tvåan har jag provat för jävligt längesen, inget jag fastnade för då tydligen men man var ju ett barn.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta.

Medlem

Ännu en hoppingivande preview.

Jag tror detta inte kommer sälja mycket och risken är att det glöms bort snabbt likt den moderna varianten av Thief, Underworld Ascendant, Bards Tale, Torment: Tides of Numenera, Dungeon Siege 3, Pillars of Eternity, senaste Deus Ex och andra nischade nostalgispel som baseras på 90-talseran.

Men hoppas jag har fel och att det säljer bra. För System Shock är en oerhört fin present åt alla oss nostalgiker, mer än man kan begära.


signatur

Memento Mori

Medlem

Läste fler previews på nätet och i princip alla påpekar hur true dom höll sig till originalet. Detta bådar gott, jag är pepp som fan 🤩

1
Skriv svar