Ett AAA-spel med Turtles ska komma nästa år

Medlem

Om det blir i 3D perspektiv så hoppas jag de inte gör ett open world city spel utan snarare banor man tar sig genom med möjlighet till olika vägar att ta.

Skrivet av OAKTHYR:

Hade varit kul med en öppen stad att utforska och ett stridssystem som var något i stil med Arkham Knight, Shadow of Mordor eller Spiderman där man lätt kan slåss mot ett större gäng.

Du menar som det här?

https://www.youtube.com/watch?v=jGJ89DzIehU


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Nä. De fick inga svenska översättningar. (Mig veterligen.) Och de kom under andra halvan av 80-talet om inte minnet sviker mig. De har fått reprints och sånt idag. Och man har även baserat nya mer samlarfigurer-ish på stilen från dessa tidningar.

Jo då, de släpptes på svenska under mitten av 90-talet. Dock blev det bara några nummer eftersom den första Turtles-vågen började dö ut då.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om det blir i 3D perspektiv så hoppas jag de inte gör ett open world city spel utan snarare banor man tar sig genom med möjlighet till olika vägar att ta.

Du menar som det här?

https://www.youtube.com/watch?v=jGJ89DzIehU

Ja, men jag har för mig att just det spelet var ganska tråkigt. Eller så var det något annat 3D Turtles jag testade för några år sen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

AAATMNT...jag tror det när jag ser det.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag upptäckte TMNT i en svensk serietidning för vuxna som hette POX. Där publicerades iaf den första delen där de besegrar Shredder på taket. Allt var översatt till svenska. Men POX var en tidning med samlade serier och inte bara TMNT. Det fanns olika sådana tidningar på 80-talet där Epix nog var mest känd.

Den var klart våldsammare än TV-serien som kom 1987. Jag tappade nästan hakan när jag läste första numret. Original-TMNT är riktigt bra.

Medlem

Vore så grymt med Turtles i stil med Arkham-spelen!! Smyga runt på hustak, åka skateboard i kloaken och leta upp teknodromen och olika skurkars gömställen..


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skribent
Skrivet av Henkeror:

Jo då, de släpptes på svenska under mitten av 90-talet. Dock blev det bara några nummer eftersom den första Turtles-vågen började dö ut då.

Åh fan. Där ser man.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Den var klart våldsammare än TV-serien som kom 1987. Jag tappade nästan hakan när jag läste första numret. Original-TMNT är riktigt bra.

https://blog.truffleshuffle.co.uk/wp-content/uploads/2014/07/...

Japp det är precis den serien jag menar. 👍🏼 Översatt på svenska alltså, med tanke på Turtles historia i Sverige. Ingen kunde nog ana att det skulle blir en leksaksmastodont då!

Medlem

Jag skulle vilja se sköldpaddorna på Europaäventyr igen, som senast det begav sig (något de annars betydligt bättre serierna från 2003 och 2012 tyvärr saknar). Långt ifrån de bästa avsnitten, men att se dem i nya miljöer var ju kul. Många av de miljöerna är historiska, eller turistorter.

12
Skriv svar