Rockstar tackar de 5 101(!) som jobbat med GTA V och GTA Online

Robot
Rockstar tackar de 5 101(!) som jobbat med GTA V och GTA Online

Ännu ett tecken på att GTA VI-avslöjande närmar sig?

#gta-v, #gta-vi, #rockstar


Med välståndet vi rider högt på kammen, halleluja amen
Storindustri för hela spelebranschen
Vi höjer pris i takt med leveransen
Så härmed får ni sparken allesammen, halleluja amen
(Mel.: Fred Åkerström - Halleluja amen)


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Med välståndet vi rider högt på kammen, halleluja amen
Storindustri för hela spelebranschen
Vi höjer pris i takt med leveransen
Så härmed får ni sparken allesammen, halleluja amen
(Mel.: Fred Åkerström - Halleluja amen)

Noll logik. Priserna på spel har stått still i nära nog 20 år, om inte mer. Storindustri innebär att vi kan få ut spel som GTA V. Varför skulle de sparka alla?

Låter bara som en arg kommunist som vill ha en del av kakan trots att hönan inte jobbat med det. Because, worker. Eller något.


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas det kommer enbart till nexgen och inte dras ner av PS4 och Xbone.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hoppas det kommer enbart till nexgen och inte dras ner av PS4 och Xbone.

Det hoppas jag också. Går inte att göra spel till båda för det drar ner kvaliten på nextgen oavsett nextgen patch. Nä! Gör detta ordentligt.

Medlem

Namnen i slutet av den där listan var svårlästa.

Skrivet av hannes.theorell:

Med välståndet vi rider högt på kammen, halleluja amen
Storindustri för hela spelebranschen
Vi höjer pris i takt med leveransen
Så härmed får ni sparken allesammen, halleluja amen
(Mel.: Fred Åkerström - Halleluja amen)

Tackar, inte avtackar var det väl...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hoppas det kommer enbart till nexgen och inte dras ner av PS4 och Xbone.

Skrivet av denza:

Det hoppas jag också. Går inte att göra spel till båda för det drar ner kvaliten på nextgen oavsett nextgen patch. Nä! Gör detta ordentligt.

Fast Series X och PS5 kommer vara gamla generationen när GTA6 släpps, och det kommer släppas till dem först, för att sedan släppas till PS6 och nästa Xbox med patch eller uppgradering för en summa pengar.

Skrivet av Hipshot:

Namnen i slutet av den där listan var svårlästa.

Tackar, inte avtackar var det väl...

Det är ju rimligtvis branschstandard att de som arbetar i aktiva projekt får gå hem när projektet når vägs ände.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är ju rimligtvis branschstandard att de som arbetar i aktiva projekt får gå hem när projektet når vägs ände.

Ja, konstigt vore ju annars haha. I princip alla som inte jobbar med aktiv utveckling borde ju faktiskt rent logiskt inte få vara kvar... De andra kan gå vidare till andra projekt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hur gör man en uppföljare till ett spel som sålt 169 miljoner exemplar? "GTA VI sålde bara 40 miljoner, det är fiasko."

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hur gör man en uppföljare till ett spel som sålt 169 miljoner exemplar? "GTA VI sålde bara 40 miljoner, det är fiasko."

Tror att du menar IV och inte Vi för det har inte släppts än.

Medlem

Hoppas på GTA 5 till nya Xbox och Ps6.

Fragtjuv
Skrivet av kanshira:

Tror att du menar IV och inte Vi för det har inte släppts än.

Jag tror att han menar att om GTA VI i framtiden säljer 40 miljoner ex så kommer det ses som ett fiasko, även om det är en bra siffra, eftersom femman sålde så mycket.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Hoppas alla 101(l) får besök utav Sonny
från Saint Denis.
Minsta dem förtjänar för RDR2.
Ni ska ha Tack!

Medlem
Skrivet av Zern:

Hoppas alla 101(l) får besök utav Sonny
från Saint Denis.
Minsta dem förtjänar för RDR2.
Ni ska ha Tack!

What?

Medlem
Skrivet av Zern:

Hoppas alla 101(l) får besök utav Sonny
från Saint Denis.
Minsta dem förtjänar för RDR2.
Ni ska ha Tack!

RDO var ju dock döfött från början, såatteeeeh.... 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Razken:

RDO var ju dock döfött från början, såatteeeeh.... 🤷‍♂️

Heheh tycker det är ett mysigt spel och skönt att varva ner när man spelat GTA online. Den hade en bra Community men Rockstar valde på nytt att satsa på GTA online istället för lägga till något väsentligt till RDO. Vilket är förståeligt ur pengar perspektiv...
De gick tom så långt att de släppte en patch på några mb, så att ingen kunde spela RDR2 online när de var release på ny GTA online content.
48 timmar senare efter släppte Rockstar en uppdatering som var Exakt lika stor på KB och då kunde man helt plötsligt spela online igen

Kräver inte mycket...bara ett litet hus och ett stall för hästarna & en heist eller två..Det finns tom i deras data bas..de behöver bara lägga ner lite tid men de kommer aldrig hända så länge det flödar in pengar från GTA.

Medlem
Skrivet av Zern:

Heheh tycker det är ett mysigt spel och skönt att varva ner när man spelat GTA online. Den hade en bra Community men Rockstar valde på nytt att satsa på GTA online istället för lägga till något väsentligt till RDO. Vilket är förståeligt ur pengar perspektiv...
De gick tom så långt att de släppte en patch på några mb, så att ingen kunde spela RDR2 online när de var release på ny GTA online content.
48 timmar senare efter släppte Rockstar en uppdatering som var Exakt lika stor på KB och då kunde man helt plötsligt spela online igen

Kräver inte mycket...bara ett litet hus och ett stall för hästarna & en heist eller två..Det finns tom i deras data bas..de behöver bara lägga ner lite tid men de kommer aldrig hända så länge det flödar in pengar från GTA.

Jag förstår frustrationen.
Jag gillar också RDO, (därav min avatar) men efter 1,5 år av idiotiska uppdateringar som inte tillförde ett skit förutom hysteriska buggar (på PC), så gav jag upp.
Problemet är att jag fortfarande gillar onlinedelen i RDR2 (avskyr single-player) och det fanns otrolig potential men Rockstar skiter blankt i RDO och det märktes från dag ett.

1
Skriv svar