Kitase och Toriyama vill göra Final Fantasy XIII-2

Robot
Medlem
Kitase och Toriyama vill göra Final Fantasy XIII-2

Hmm... Hmmmmmmmmmm, mja vad ska man säga. Jag vill att dom går tillbaka till turbaserat, men jag tycker ändå att det stridssystemet som är i 13 funkar faktiskt, så länge dom inte går tillbaka till det värdelösa dom hade i 12an så...
Men nu är jag mest nyfiken på versus 13 faktiskt.

Medlem

Skulle gärna vilja se en 2:a Men skulle hemskt gärna vilja ha Final Fantasy 10 battle systemet vilken är min favorit

Medlem

Otroligt oinspirerat om det skulle komma en andra del. Skrota den totalt värdelösa del 13 och försök på nytt med del 15. Det kan ju verkligen inte bli sämre än det här.

Medlem

>satsning mot hos här i väst.

Det är här som Squenix gör så fel. Det är inte västerniserade spel vi vill ha av rollspelsmakarna. De försökte inte västernisera sina spel under 90-talet och det är ingen idé att göra det nu heller. I varje fall inte på det viset som de gör. De verkar ju tro att vi nöjer oss med något halvhjärtat linjärt spel och FF13 är ju bara en bekräftelse hur mycket de har kört ner sig i detta tänket.

Medlem

tycker 13´s strid system funkar riktigt bra å är kul å fart fyllt.
allt är bättre än ff8 dock. ett av dom sämsta lir jag lirat i mitt liv...

å ff13 blir lika fritt (nästan) som dom andra.
synd att det ska ta ca 25+ timmar innan det blir det xD

Medlem

Ingen annan som ser röda varningsflaggor om det här? Om dom gör 13-2 så lär det bli som med alla andra spel nu för tiden, högupplösta sexscener och liknande.. Kan ge mig fan på att klädselsystemet från 10-2 kommer bli aktuellt då...

Medlem

Skulle gärna se en fortsättning, sålänge dom lägger ner mycket tid på storyn och gör spelet "öppet" lite tidigare. Längtar förövrigt också efter versus.

hmm en tvåa betyder ju att ettan aldrig blev färdig :S så att säga


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Nice, skulle gärna lägga vantarna på en tvåa, collectors om det skulle komma en till den också då

Medlem
Skrivet av Kovski:

>satsning mot hos här i väst.

Det är här som Squenix gör så fel. Det är inte västerniserade spel vi vill ha av rollspelsmakarna. De försökte inte västernisera sina spel under 90-talet och det är ingen idé att göra det nu heller. I varje fall inte på det viset som de gör. De verkar ju tro att vi nöjer oss med något halvhjärtat linjärt spel och FF13 är ju bara en bekräftelse hur mycket de har kört ner sig i detta tänket.

Njea, nu vet jag inte om jag håller med. Känns som FF alltid gått bättre i väst, än jämförelsevis, dragon quest / dragon warrior. Känns som om de ända sedan 8an och framåt gjort FF mer "västerländskt" om man kan säga så. Vilket jag inte har några problem med. Tror inte heller problemet ligger där nu.

Om karaktärerna varit japanska och snackat japanska hade jag inte ens tittat åt spelets håll. Och ett spel blir knappast bättre av det.
Förutom Shadowrun till SNES som jag faktiskt hade på svenska! Det va riktigt häftigt!

Medlem

Tycker en 2:a låter som en jättebra idé. Ligger faktiskt mycket i det de säger. Massor med tid att utveckla värld, stridssystem, karaktärer etc. till varje nytt Final Fantasy. En direkt uppföljare ger total fokus på storyn. Me like! <3

Medlem
Skrivet av Spajdah:

Skulle gärna vilja se en 2:a Men skulle hemskt gärna vilja ha Final Fantasy 10 battle systemet vilken är min favorit

Jag har inte spelat FFXIII ännu så jag kan inte komma med så mycket kritik i det området men jag håller med om att battle-systemet var riktigt mysigt i FFX.
Om dom nu får för sig att göra en 2:a så hoppas jag att det inte blir som med FFX-2 där dom i mitt tycke tog ett stadigt steg i fel riktning, jag saknade framför allt den sköna musiken från FFX.


signatur

I'm just sayin...

Inaktiv

Har tyvärr inte spelat FF13 än, men hoppas kunna göra de i framtiden.
Men har vi otur blir de väl en X-2

Inaktiv

Skulle gärna vilja testa serien...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

X-2 föll ju pladask på magen... Även där hade de ju samma möjligheter så att säga men ack så dåligt spel det blev.

Medlem

Tycker att de kan lägga den energin på att göra en Remake av Final Fantasy VII istället!

Medlem

Men jag förstår inte varför dom försöker rikta in sig mot väst då dom gör spelet? Vi i väst vill ju inte ha såna spel, finns redan spelföretag här som gör såna, vi vill ju ha äkta jrpg!
Jag hoppas att dom inte tappar bort sig själva och gör sämre och sämre spel bara....

Medlem

NEEEEJ X-2 är ett varnignens exempel blir bara skit av det.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Tyckte Final Fantasy XIII var värdelöst, jävla skitspel. För småbarn må jag säga. Så dom kan skippa detta

Medlem

Jag vill absolut se dem djupdyka i storyn till Final Fantasy XIII, för att inte nämna världen. Det skulle kunna innebära framhävandet av en världskarta. Men det hela beror väl på hur bra det säljer nu den första månaden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Wingu:

X-2 föll ju pladask på magen... Även där hade de ju samma möjligheter så att säga men ack så dåligt spel det blev.

Jag älskade det spelet


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Det känns verkligen inget speciellt med ett nytt Final Fantasy längre. Känns som att Square Enix tar kål på sin egen serie med alla sjuhelvetes sidospel, sidoserier, prequels, filmer, underserier och allt vad det nu är. Brand fatigue, som de säger där i Utlandet.

1
Skriv svar