Robot
Steelrising

Ett fascinerande soulslike mitt i franska revolutionen. Men det borde ha gjorts bättre.

#steelrising


Medlem

Tack för en bra recension! Men nu blev jag riktigt osäker på om det är värt en femhundring eller ej.

Medlem

Läste annan recension som tyckte det va väldigt buggigt och glitchigt, något ni upplevde här på FZ?

Väntar nog hellre på Greedfall 2.


signatur

Viam inveniam aut faciam

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Lirilesh:

Tack för en bra recension! Men nu blev jag riktigt osäker på om det är värt en femhundring eller ej.

Tack! Jag tycker femhundra är lite saftigt, kanske. Men det är jag det.

Skrivet av Neverwild:

Läste annan recension som tyckte det va väldigt buggigt och glitchigt, något ni upplevde här på FZ?

Nja. Jag stötte definitivt på buggar, men inte osedvanligt många. Recensionsexet saknade ju även dag 1-patchen som spelet annars skeppas med. En gång lade ljudet av så jag fick starta om spelet och en gång kraschade det. Två gånger fastnade jag i omgivningen och fick ladda om.

Det var väl det värsta jag stötte på. Hit boxen var inte alltid helt hundra heller, upplevde jag.

NuZ
Testpilot

@Sisyr Jisses vad du är duktig på att skriva på ett sett som iaf. jag uppskattar att läsa

Bra recension och är faktiskt mer sugen nu att testa spelet än tidigare. Verkar vara precis ett spel i min smak. Vet inte om det blir Xbox eller Playstation dock. Skulle uppskatta lite prestandasiffror på konsolerna nu bara.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gen
Medlem
Skrivet av NuZ:

Bra recension och är faktiskt mer sugen nu att testa spelet än tidigare. Verkar vara precis ett spel i min smak. Vet inte om det blir Xbox eller Playstation dock. Skulle uppskatta lite prestandasiffror på konsolerna nu bara.

Du får hoppas på Digital Foundry De är duktiga på sådant.

Medlem

perfekt för Game pass?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Gnällkuk

Snyggt, ball setting men som recensionen är inne på så var det sjukt stela animeringar och jag håller med om att huvudkaraktären kändes mer robotlik än fienderna stundtals. Känns lite som att det här spelet hade behövt lite mer tid att putsa till det och ge det lite mer liv.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Efter att Greedfall något oväntat blev mitt GOTY 2019 så kan jag nog inte låta bli att hoppa in dag 1. För mig som nybörjare på soulsspel så känns det perfekt med ett lite lättare spel med möjlighet att skippa eventuella frustrerande moment som att förlora saker när man dör. Hoppas bara att det inte presterar alltför dåligt på PC, minimumkravet med ett 2060 på grafikkortssidan gör mig dock lite smått orolig.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NuZ:

@Sisyr Jisses vad du är duktig på att skriva på ett sett som iaf. jag uppskattar att läsa

Bra recension och är faktiskt mer sugen nu att testa spelet än tidigare. Verkar vara precis ett spel i min smak. Vet inte om det blir Xbox eller Playstation dock. Skulle uppskatta lite prestandasiffror på konsolerna nu bara.

Fasen vad trevligt att höra (läsa)!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gen:

Du får hoppas på Digital Foundry De är duktiga på sådant.

Ja de brukar göra tester iaf

Skrivet av Sisyr:

Fasen vad trevligt att höra (läsa)!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vad betyder egentligen "souls like" nu för tiden? Är det att man slåss mot stora bossar som one-shottar en om man gör ett misstag? Är det att fienderna har mönster som man ska lära sig eller vad är egentligen innebörden? Vi har ju haft actionrpg i rätt många år, men nu för tiden står det "souls like" överallt och jag som inte spelat souls-spel mer än några timmar innan jag bestämde mig för att hata dem blir ju då förvirrad. Innebär det att jag kommer hata även dessa eller är det bara ett modernt sätt att skriva action-rpg?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad betyder egentligen "souls like" nu för tiden? Är det att man slåss mot stora bossar som one-shottar en om man gör ett misstag? Är det att fienderna har mönster som man ska lära sig eller vad är egentligen innebörden? Vi har ju haft actionrpg i rätt många år, men nu för tiden står det "souls like" överallt och jag som inte spelat souls-spel mer än några timmar innan jag bestämde mig för att hata dem blir ju då förvirrad. Innebär det att jag kommer hata även dessa eller är det bara ett modernt sätt att skriva action-rpg?

soulslike betyder att spelets system påminner om systemen i dark souls. främst stamina management, men även saker som lock-on. sen att fighterna inte är button mashing typ devil may cry eller gamla god of war-spelen, utan mer strategiska. mer fokus på att inte bli träffad än att bara mörbulta fienden.

Medlem

Jag lol'ade (för att använda min tolvårings vokabulär) åt sista bildtexten. Härligt med allt som är anti-PK

Medlem

Så otroligt krystad setting. Mänskliga robotar i 1700-revolutionens Frankrike. 🤭

Älskar historia men det där känns bara pannkaka.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad betyder egentligen "souls like" nu för tiden? Är det att man slåss mot stora bossar som one-shottar en om man gör ett misstag? Är det att fienderna har mönster som man ska lära sig eller vad är egentligen innebörden? Vi har ju haft actionrpg i rätt många år, men nu för tiden står det "souls like" överallt och jag som inte spelat souls-spel mer än några timmar innan jag bestämde mig för att hata dem blir ju då förvirrad. Innebär det att jag kommer hata även dessa eller är det bara ett modernt sätt att skriva action-rpg?

Precis de två punkterna du skrev. Jättejättestarka bossar som avlivar dig för minsta misstag, men om du memorerar deras koreografi och har tungan rätt i mun så kan du avliva dem istället. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Precis de två punkterna du skrev. Jättejättestarka bossar som avlivar dig för minsta misstag, men om du memorerar deras koreografi och har tungan rätt i mun så kan du avliva dem istället. ☺️

Alright, tack! Då hoppar jag det här spelet helt enkelt och väntar på greedfall 2 istället

Medlem

Inte jätteimponerad efter det playtest jag körde förra året men får jag en kod som utlovat kommer jag nog testa igen för att se hur det utvecklats.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Alright, tack! Då hoppar jag det här spelet helt enkelt och väntar på greedfall 2 istället

Gillade du Greedfall? Det hade rätt intressant setting.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gillade du Greedfall? Det hade rätt intressant setting.

Japp! Det var uppfriskande mysigt tycker jag, spelade det rätt nyligen när det var på gamepass det märktes ju att det inte är nån av de största studiorna som utvecklat det, men intressant värld, spännande lore och generellt kul att spela så det vann mitt hjärta

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Japp! Det var uppfriskande mysigt tycker jag, spelade det rätt nyligen när det var på gamepass det märktes ju att det inte är nån av de största studiorna som utvecklat det, men intressant värld, spännande lore och generellt kul att spela så det vann mitt hjärta

Håller med. För att vara ett AA spel så var dialogerna i Greedfall enastående. Combaten är väl något de bör jobba på till 2an.

1
Skriv svar