Rykte! Ubisoft avslöjar FLERA Assassin's Creed-titlar på lördag

Robot
Rykte! Ubisoft avslöjar FLERA Assassin's Creed-titlar på lördag

Däribland ett som äger rum i feodala Japan.

#assassins-creed


Medlem

Gargamel så ohype. Men men. Kul för dem som älskar deras nya rpg stil. Kan för min värld inte med deras spel längre. Fenix Rising var lite av en frisk fläkt dock. Gillar väl iofs fortfarande Far Cry spelen även om dem känns tjatiga vid det här laget. Gameplayet finner jag fortfarande bra. Skulle vara nice om de gjorde ett mer avskalat, mindre over the top far cry. Kommer inte ske tyvärr. Men gunplayet i dem spelen gillar jag verkligen. Skulle som sagt bara behöva tona ner allt känner jag.

Geeks Gaming

Så länge jag kan få ett ordentligt Ac spel. Behöver inte vara massiv öppen värld med 400 ikoner för tråkiga sido aktiviteter. Tillbaka till ettan och tvåan där de va stort fokus på att va en Assassin.

Tackar inte nej till en remake av ettan heller.

Medlem

Finns det något som utspelar sig i nazityskland? Hade varit coolt annars.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Citerar Jinxswe: "Så länge jag kan få ett ordentligt Ac spel. Behöver inte vara massiv öppen värld med 400 ikoner"

Eeexakt. 👍

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns det något som utspelar sig i nazityskland? Hade varit coolt annars.

Njao, typ, inte riktigt men nästan. Svårt att inte spoila utan att förklara men det uppstår ett segment i AC: Unity under WW2 väldigt nära Tyskland utan att säga för mycket, vilket är ganska tufft om jag får säga. Jag hade inte alls ogillat ett AC i WW2 iaf.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Njao, typ. Svårt att inte spoila utan att förklara men det uppstår ett segment i AC: Unity utan att säga för mycket, vilket är ganska tufft om jag får säga. Jag hade inte alls ogillat ett AC i WW2.

Spoila gärna, för jag kommer aldrig spela det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Spoila gärna, för jag kommer aldrig spela det.

Man reser i tiden och hamnar i Tyskockuperade Paris som blir bombat av allierade, man smyger runt tyska soldater, checkpoints och Eiffeltornet osv. Mysss ^^

Medlem

Oj oj.. flera stycken? Hur ska en ha råd med det?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ojdå, hoppas de inte stänger servrarna i december nästa år...

Medlem

Kommer garanterat inte köpa fler spel från Ubisoft då de uppenbarligen om 10 år eller så kan göra dem helt eller delvis ospelbara, möjligtvis kör jag en månad Ubisoft+ och spelar igenom dem vid release. Detta sagt är jag ruggigt bränd på AC sedan jag spelade igenom Valhalla och första årets expansioner, har inte ens varit det minsta sugen på att spela Dawn of Ragnarok.

Medlem

Sjukt taggad.

Medlem

Inte spelat ett Assassin's Creed sedan Ezio trilogin (tja, testat lite Black Flag, men bara ytterst lite). Kanske blir att ge sig på det igen någon dag.

Medlem

Jag har aldrig testat AC, men konceptet verkar ju helt okej. Släpps de till PC nuförtiden och vilken del anses vara bäst? Tänkte om man skulle ta en titt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag har aldrig testat AC, men konceptet verkar ju helt okej. Släpps de till PC nuförtiden och vilken del anses vara bäst? Tänkte om man skulle ta en titt.

Odyssey har bäst värld, Origins har bäst huvudperson och Syndicate är bäst totalt.
Generellt tycker jag att de tre senaste med sitt RPG-upplägg har förstört serien så om de tar bort det är jag intresserad av fler, annars är serien död för mig. Valhalla är det överlägset sämsta spelet i hela serien.

Medlem

För min del så är det Odyssey, Origins, Black Flag, Valhalla och Syndicate som är de bästa. Inte i den ordningen då jag tycker alla har bra grejer. Odyssey helt klart vackrast värld, men Origins nära inpå, är fascinerad av grekisk mytologi och allt det där. Syndicate tyckte jag var otroligt bra och hade riktigt skön stämning i London. Black Flag var ju skeppsfighterna helt klart bäst. Och Valhalla för att jag tycker det är intressant med vikingar osv, och på tiden att vi fick nåt från den eran också.

Var aldrig fan av original AC-spelen även om jag försökte. Tycker inte om det eviga smygandet och tisslandet, däremot var ju storyn sjukt bra. Så skulle helt klart vilja att AC har bättre story, tona ner _lite_ på RPG-delarna (Origins hade nog bäst balans på det) så är jag nöjd. Jag ser iaf fram emot nya AC även om jag är rädd för att de vattnar ur spelen rejält nu.

Medlem

Hm, jag som trodde att det skulle utspela sig i "riddar-Tyskland"*.

När jag spelade Paris-DLC:t* i Valhalla hittade jag ett brev där det stod att byrån skulle sättas upp i Tyskland (har glömt staden också). Jag är helt för häxprocesser i Tyskland. Jag tror det finns bättre spel än AC som ska skildra det feodala Japan.

* lite vagt för det var ett tag sen.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar