Xbox Game Pass - September 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - September 2022 - Part 1

September har smugit sig på oss och således dags för månadens första laddning med spel som kommer till Xbox Game Pass! En hel del släpp direkt på tjänsten dag ett blir det även den här gången, vilket ju alltid är trevligt. Först ut är Disney Dreamlight Valley: Founder's Edition som dessutom bjuder på kosmetiska items och ingame-valuta till det nya sim-äventyrsspelet. Nästa titel till rakning på releasetåget är tågsimulatorn Train Sim World 3, som även det släpps idag. Lite senare dyker ett något udda spel upp i releaselistan: You Suck at Parking, ett spel om att...parkera. Första halvan av månadens Dag 1-släpp avrundas med Despot's Game och i stark kontrast till den gulliga Disney-inledningen... Metal: Hellsinger!

I övrigt blir det racingäventyr med Grid Legends som släpps via EA Play, RTS med Ashes of the Singularity: Escalation, pusselspel med Opus Magnum och superhjältelir med DC League of Super-Pets: The Adventures of Krypto and Ace.

Det aviseras också om att fler spel dyker upp i samband med Tokyo Game Show den 15:e september!

För XGP Ultimate-prenumeranter finns också en hel del nya perks att plocka hem, bland annat till Rumbleverse, Dead by Daylight, Need for Speed: Payback, Fall Guys, Warframe och The Elder Scrolls Online.

Augustis spelskörd hittar ni här:
Xbox Game Pass - Augusti 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - Augusti 2022 - Part 2
Xbox Game Pass - Augusti 2022 - Bethesda special

Nya titlar:

Grid Legends (Ute nu, konsol+PC. EA Play)

Disney Dreamlight Valley: Founder's Edition (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Opus Magnum (Ute nu, PC)

Train Sim World 3 (Ute nu, konsol+PC)

Ashes of the Singularity: Escalation (13 sept, PC)

DC League of Super-Pets: The Adventures of Krypto and Ace (13 sept, konsol+PC+cloud)

You Suck at Parking (14 sept, konsol+PC+cloud)

Despot's Game (15 sept, konsol+PC)

Metal: Hellsinger (15 sept, Series X|S+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 september: A Plague Tale: Innocence, Aragami 2, Bug Fables, Craftopia, FF XIII, Flynn: Son of Crimson, I Am Fish, Lost Words: Beyond the Page, Mighty Goose, SkateBird, The Artful Escape.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Metal Hellsinger ska testas. Och You suck at parking ser ut som ett ganska kul tidsfördriv.

Medlem

Disneyspelet och metal hellsinger är de mest intressanta denna månad för min del.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Train sim World 3!

Ser dock inte riktigt vad som är nytt, bortsett från dynamiskt väder.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Ambassadör
Xbox
Skrivet av magma:

Disneyspelet och metal hellsinger är de mest intressanta denna månad för min del.

Ganska skön mix . Samma för min del, men även Grid Legends får sig nog en testkörning.


signatur

Jump in.

Medlem

Grid Legends får bli ett test för min del. Läste en review och story-läget ska tydligen vara riktigt bra. Saknade story i FH5 så hoppas det här kan klia klådan lite. Älskade även de gamla toca-spelen.

Medlem

Testade Disney-spelet lite och det verkligen skriker mobilspel tyvärr. Har så svårt för stelheten i kontrollerna, allt känns så otight.
Metal Hellsinger på dag ett blir sjukt nice dock, sen kanske grabben kan gilla League of Super-pets också!

Medlem
Skrivet av Doed:

Testade Disney-spelet lite och det verkligen skriker mobilspel tyvärr. Har så svårt för stelheten i kontrollerna, allt känns så otight.
Metal Hellsinger på dag ett blir sjukt nice dock, sen kanske grabben kan gilla League of Super-pets också!

ja, det är ett mobilspel i grund o botten verkar det som, utvecklat av Gameloft, och då man tar ett kort i spelet så kan man spara ner det på sin "Device" så bara det skriker mobilspel. +att det verkar ha planer för nån premium valuta "moonshards" eller nått sånt

Edit: Har spelat ett par timmar till nu och JÖSSES vad det blir grindigt, nätack.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Gnällkuk
Skrivet av Kalliban:

Grid Legends får bli ett test för min del. Läste en review och story-läget ska tydligen vara riktigt bra. Saknade story i FH5 så hoppas det här kan klia klådan lite. Älskade även de gamla toca-spelen.

Det är nog lite att ta i tycker jag, det är med Grid. Men som med alla andra spel känns det som en expansion av Grid 2 mer eller mindre. Kul spel om man gillar de äldre, men förvänta dig inget revolutionerande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg sambon spela Disney spelet och såg kul ut så köpte det också... sen försvann 8 timmar av dagen
Riktigt kul och avslappnande

Medlem

Ashes of the Singularity: Escalation
Ser ut som Starcraft, någon som vill berätta lite om det?

Medlem

Metal Hellsinger på hög volym och en platt bira i soffan

Medlem

Hur tror ni Metal Hellsinger funkar för dom av oss som suger när det kommer till att hålla koll på rytm? Annars låter det bra

Dex
Medlem

Såg att A Plague Tale: Innocense försvinner om några dagar. Är det inte väldigt konstigt att det försvinner från Gamepass typ 1 månad innan uppföljaren släpps? Man tycker ju att det första spelet borde vara så lätt åtkomligt som möjligt när man släpper en uppföljare.

Känns som att ha ett spel på Gamepass precis när uppföljaren släpps är ju klockrent, men att det försvinner istället tycker jag verkar jätte konstigt. Asobo och Microsoft har ju haft ett bra förhållande också.

Eller är det jag som tänker fel bara?

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Hur tror ni Metal Hellsinger funkar för dom av oss som suger när det kommer till att hålla koll på rytm? Annars låter det bra

Finns ett demo att testa! Jag har testat det själv och vill påstå att jag har hyfsad rytmkänsla som gammal f.d trummis men att försöka skjuta i takt med musiken samtidigt som det blir riktigt hektiskt emellanåt är fan inte lätt, trots de visuella hjälpmedel spelet ändå tillhandahåller. Det svåraste är nog när man tappar takten och ska försöka hitta den igen..

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Hur tror ni Metal Hellsinger funkar för dom av oss som suger när det kommer till att hålla koll på rytm? Annars låter det bra

Inte mycket till sång i spelet.. iaf var det så i demot, sången kommer först då man har max multiplier eller hur det var.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Dex:

Såg att A Plague Tale: Innocense försvinner om några dagar. Är det inte väldigt konstigt att det försvinner från Gamepass typ 1 månad innan uppföljaren släpps? Man tycker ju att det första spelet borde vara så lätt åtkomligt som möjligt när man släpper en uppföljare.

Känns som att ha ett spel på Gamepass precis när uppföljaren släpps är ju klockrent, men att det försvinner istället tycker jag verkar jätte konstigt. Asobo och Microsoft har ju haft ett bra förhållande också.

Eller är det jag som tänker fel bara?

Nej, det är väldigt konstigt - speciellt när de hållt det hemligt fram till två veckor innan faktum.

Däremot så finns det ju stora problem med spelserier,
hur mycket man än hypar nya releaser så borde ju nykomlingar ändå börja med ettan...
Nu vill de säkert pusha next-gen känslan i tvåan men de har nog missat en möjlighet att mjölka ur mer ur ettan.

Innan gamepass kom var det ju vanligt att mjuka upp marknaden med att ge bort förra spelet som games with gold,
kanske är det forfarande en möjlighet, men utvecklingen för gwg har ju inte varit så lysande...

Medlem

tack Doed. inte ett spel för mig.

Medlem

Disney spelet såg skoj ut

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Såg att A Plague Tale: Innocense försvinner om några dagar. Är det inte väldigt konstigt att det försvinner från Gamepass typ 1 månad innan uppföljaren släpps? Man tycker ju att det första spelet borde vara så lätt åtkomligt som möjligt när man släpper en uppföljare.

Känns som att ha ett spel på Gamepass precis när uppföljaren släpps är ju klockrent, men att det försvinner istället tycker jag verkar jätte konstigt. Asobo och Microsoft har ju haft ett bra förhållande också.

Eller är det jag som tänker fel bara?

Jo det är ganska märkligt. Min hypotes är att Requiem var tänkt att släppas tidigare i år och att båda då hade varit tillgängliga parallellt i några månader. Varför Innocence-kontraktet inte förlängts mer vet jag inte, men det har varit väldigt länge på Game Pass.

Outgrundliga äro publishers vägar ibland. Det är ju Focus i detta fallet, inte Asobo, och MS kan ju inte gärna tvinga dem heller.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jo det är ganska märkligt. Min hypotes är att Requiem var tänkt att släppas tidigare i år och att båda då hade varit tillgängliga parallellt i några månader. Varför Innocence-kontraktet inte förlängts mer vet jag inte, men det har varit väldigt länge på Game Pass.

Outgrundliga äro publishers vägar ibland. Det är ju Focus i detta fallet, inte Asobo, och MS kan ju inte gärna tvinga dem heller.

Det kan ju vara så också att utgivaren Focus inte vill förlänga kontraktet för att de ser chansen att sälja spelet till nyfikna istället. Kan tänka mig att Microsoft inte betalar så jättemycket för att behålla en så gammal titel på Gamepass.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Det kan ju vara så också att utgivaren Focus inte vill förlänga kontraktet för att de ser chansen att sälja spelet till nyfikna istället. Kan tänka mig att Microsoft inte betalar så jättemycket för att behålla en så pass gammal titel på Gamepass.

Absolut, som sagt svårt att veta hur publishers resonerar.


signatur

Jump in.

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jo det är ganska märkligt. Min hypotes är att Requiem var tänkt att släppas tidigare i år och att båda då hade varit tillgängliga parallellt i några månader. Varför Innocence-kontraktet inte förlängts mer vet jag inte, men det har varit väldigt länge på Game Pass.

Outgrundliga äro publishers vägar ibland. Det är ju Focus i detta fallet, inte Asobo, och MS kan ju inte gärna tvinga dem heller.

Ja ligger nog en hel i det att dom hade tänkt släppa uppföljaren tidigare i år och därför inte förlängt avtalet längre än så här.
Men lite konstigt är det, men dom har kanske inte kommit överens helt enkelt.
Vem vet

Men då var det i alla fall inte jag som hade missat något för en gångs skull

Medlem

Inget som faller mig i smaken denna månad. Synd, då jag suktar efter något nytt.
Ska väl köra klart cult of the lamb förvisso. Kul spel

Medlem

Bra månad igen. Och helt plötsligt dyker det upp en bomb till. September 20 smäller det!

Medlem

En "bra" sak med spel som försvinner är ju att de inte kan ligga i backloggen hur länge som helst. Vet inte hur många gånger jag har skjutit upp A Plague Tale: Innocense men nu var jag ju "tvungen" att prioritera det Blev klar igår så ser fram emot nästa nu


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Bra månad igen. Och helt plötsligt dyker det upp en bomb till. September 20 smäller det!
https://www.youtube.com/watch?v=-dqJptSr1FQ

Jupp, skönt att det släpps på riktigt nu!

Det kommer mera, så ny tråd snart. Dyker upp fler spel redan idag ser det ut som, Assassin's Creed Odyssey och en hel del japanska lir som avslöjades på TGS.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar