CD Projekt bedyrar "fullt engagemang" i Cyberpunk-ip:t bortom expansionen

Robot
CD Projekt bedyrar "fullt engagemang" i Cyberpunk-ip:t bortom expansionen

Har beslutat att bara göra en expansion.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Multiplayer då?
Nu har jag aldrig varit särskilt intresserad av MP i spelet men var åtminstone spänd o se hur och vad de tänkt sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

rätt snabbt dom överger varumärket, känns som dom bara vill gå vidare efter lanseringsfloppen.

Medlem

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Citat:

we definitely want to continue to build upon what was built

Skrivet av SWEBarb:

rätt snabbt dom överger varumärket

va?

Medlem
Skrivet av quadratis:

swebarb har vart med förr, han låter sig inte bli lurad så enkelt
och jag håller med honom

Medlem
Skrivet av quadratis:

Ja deras ord är inte i tungvikts klassen direkt.
Tills motsatsen är bevisad är det som gäller nu.

Medlem

Låt liket vila.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

De hade sparat så mycket resurser och skit ifall de skippa med att släppa det till ps4/xb1 från första början, bra att de satsar på current gen nu.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Soulless:

Multiplayer då?
Nu har jag aldrig varit särskilt intresserad av MP i spelet men var åtminstone spänd o se hur och vad de tänkt sig.

De hade nog gärna haft ett eget GTA Online där de kan sälja skins, bilar hus m.m. något de aldrig kunnat göra med Witcher, det lär dröja en väldigt massa år innan du ser online från cdpr nu.

Witcher kan ju få en coop-sak eller något, men det är ändå bara SP med fler spelare, inte riktigt samma sak.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dTexN:

De hade sparat så mycket resurser och skit ifall de skippa med att släppa det till ps4/xb1 från första början, bra att de satsar på current gen nu.

De gapade helt klart efter för mycket. Många dåliga beslut.

Medlem
Citat:

Releasen av Cyberpunk 2077 gick, tja, "sådär"

Hur kan ett spel som av FZ.se fick 5 av 5 och kallas "Mästerligt" helt plötsligt bara vara sådär?! xD

Medlem

Vågar inte tänka på vad dom kunde sålt om dom släppt det till konsollerna som den stora massan sitter på endast och ordentligt. Kunde säkert bli ett av tidernas mest sålda spel. Istället blev dom för giriga och släppte till allt och fick förmodligen bara en bråkdel av vad dom kunnat fått. Klassisk dumdistrig girighet

Medlem

Cyberpunk innehåller allt jag som gamer vill ha. Började spela vid 1.5 på PS5, så jag slapp problemen. I dagsläget finns inget bättre spel i genren och expansionen verkar bli grym.

Med nya modverktyget kan detta vara början på något stort.

Medlem

CDPR fortsätter väl med sina mästerverk i Unreal-motorn.

Medlem
Medlem

Förstår inte egentligen vad problemet är?
Har förstått att spelet inte presterade något vidare på en bas ps4a, borde kanske inte släppts där?
Jag spelade på PC dagen det släpptes och förutom kanske 10 buggar totalt där det räckte med en save/load så flöt det på i 4K,90 fps.
Körde igenom det igen härom veckan och dlss har blivit bättre och mindre buggar.
Men det här med spel som inte presterar 100%, folk med psykiska störningar blir helt galna och den stora massan hänger på. Om det inte levde upp till dina förväntningar så går det bra att be om pengarna tillbaka, det fick ju också, efter vad jag förstått dom flesta.

I min mening har CD Projekt inte gjort ett dåligt spel, Witcher 3 och Cyberpunk hör hemma i top 10 någonsin, iaf på min lista.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Förstår inte egentligen vad problemet är?
Har förstått att spelet inte presterade något vidare på en bas ps4a, borde kanske inte släppts där?
Jag spelade på PC dagen det släpptes och förutom kanske 10 buggar totalt där det räckte med en save/load så flöt det på i 4K,90 fps.
Körde igenom det igen härom veckan och dlss har blivit bättre och mindre buggar.
Men det här med spel som inte presterar 100%, folk med psykiska störningar blir helt galna och den stora massan hänger på. Om det inte levde upp till dina förväntningar så går det bra att be om pengarna tillbaka, det fick ju också, efter vad jag förstått dom flesta.

I min mening har CD Projekt inte gjort ett dåligt spel, Witcher 3 och Cyberpunk hör hemma i top 10 någonsin, iaf på min lista.

CP2077 är lite som Windows ME.
Jag hade inga problem med ME heller, måste ha varit ett sjukt stabilt operativsystem

Medlem

Ja det är väl lika bra att skita i alla löften man gjorde om man ändå ska lura sina kunder.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av employed:

Hur kan ett spel som av FZ.se fick 5 av 5 och kallas "Mästerligt" helt plötsligt bara vara sådär?! xD

Fast det som Fredrik skrev, som du också citerade, var ju att releasen gick sådär. Inget om att spelet var "sådär"

Skrivet av m_g_karlsson:

Förstår inte egentligen vad problemet är?
Har förstått att spelet inte presterade något vidare på en bas ps4a, borde kanske inte släppts där?
Jag spelade på PC dagen det släpptes och förutom kanske 10 buggar totalt där det räckte med en save/load så flöt det på i 4K,90 fps.
Körde igenom det igen härom veckan och dlss har blivit bättre och mindre buggar.
Men det här med spel som inte presterar 100%, folk med psykiska störningar blir helt galna och den stora massan hänger på. Om det inte levde upp till dina förväntningar så går det bra att be om pengarna tillbaka, det fick ju också, efter vad jag förstått dom flesta.

I min mening har CD Projekt inte gjort ett dåligt spel, Witcher 3 och Cyberpunk hör hemma i top 10 någonsin, iaf på min lista.

"Psykiska störningar"? 😄 Ja, nu tas det i så det ryker ser jag. 2077 var inte ett dåligt spel, men det uppfyllde inte de rimliga förväntningarna från oss som följde med i utvecklingen. Borde vi bli förlöjligade och anklagas för att ha psykiska störningar bara för att vi har ett spelintresse och gillar att läsa om spel? Kanske, men det är ju trots allt lite svårt avfärda brutna löften från utvecklare som något normalt som ska förväntas.

Jättebra att du gillade 2077. Det gjorde jag också, trots att det var en praktexempel på orealiserad potential.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fast det som Fredrik skrev, som du också citerade, var ju att releasen gick sådär. Inget om att spelet var "sådär"

"Psykiska störningar"? 😄 Ja, nu tas det i så det ryker ser jag. 2077 var inte ett dåligt spel, men det uppfyllde inte de rimliga förväntningarna från oss som följde med i utvecklingen. Borde vi bli förlöjligade och anklagas för att ha psykiska störningar bara för att vi har ett spelintresse och gillar att läsa om spel? Kanske, men det är ju trots allt lite svårt avfärda brutna löften från utvecklare som något normalt som ska förväntas.

Jättebra att du gillade 2077. Det gjorde jag också, trots att det var en praktexempel på orealiserad potential.

Nu lägger du ord i munnen på mig. Du vet att det fanns utvecklare som blev hotade till livet va?
Ett spel är ett spel och man kan bli besviken i 10 min men sen går man vidare i livet. Vad var det speciella som utlovades men inte infriades?

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Nu lägger du ord i munnen på mig. Du vet att det fanns utvecklare som blev hotade till livet va?
Ett spel är ett spel och man kan bli besviken i 10 min men sen går man vidare i livet. Vad var det speciella som utlovades men inte infriades?

Jag hade faktiskt helt glömt att de fick dödshot. Folk dödshotar för det allra minsta nu för tiden så det har kanske tyvärr normaliserats lite i mitt huvud.

Angående löftena så kan du Googla dem om du verkligen vill veta. Finns säkert flera dussin artiklar och YouTube videor som tar upp allt som de pratade om som inte blev av.

Om inte annat kanske det uppstår ett fint tillfälle att klyva hår gällande vad som är eller inte är ett löfte.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fast det som Fredrik skrev, som du också citerade, var ju att releasen gick sådär. Inget om att spelet var "sådär"

För mej recenseras spel i det skick de lanseras i där betyg inte baseras på hype och löften *host* lögner *host* om kommande innehåll.

1
Skriv svar