Rykte: Insomniac Games går multiplattform?

Robot
Medlem
Rykte: Insomniac Games går multiplattform?

Bra, mindre exclusivt och mer multiplatform!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Bra, mindre exclusivt och mer multiplatform!

Betydligt roligare när de kan göra ordentliga exklusiva spel utan att behöva kompromissa för att den andra konsolen har svårt att göra just det.

Men när en marknad inte räcker och de behöver båda för att maximera sin vinst så är multiplattform den enda vägen att gå.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Bra, mindre exclusivt och mer multiplatform!

Nej, för exklusiva spel är oftast bättre. Då kan dom fokusera sig på enbart en hårdvara och i och med optimera spelet mycke bättre.

Medlem

Hellre mer exklusivt då det oftast blir bättre spel som är anpassade till plattformen. Jag har både X360 och PS3, så jag bryr mig inte speciellt om vilken plattform spelet kommer på. Men personligen så är jag för PS3spel då konsolen inte låter som en turbin.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Men personligen så är jag för PS3spel då konsolen inte låter som en turbin.

Hade ett Xbox från första generationen, men den dog som väntat i RROD. Den lät som ett jetplan, men när jag köpte ett Xbox Elite baserat på Jasper så blev ja förvånad hur tyst den gick. Långt ifrån PS3 dock, men helt acceptabelt ljud nu för tiden.

Medlem

Har spelat igenom resistance 1-2 på PS3 och tycker att det är mediokra spel som borde ha varit på PC... att dom tog bort coop i 2an är för mig ett mysterium...

Medlem

Inte då, bara dom undviker PC och kör på Xbox och PS3 så är det ingen fara

Medlem

Så länge kvalitén inte blir lidande så är det lugnt.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Bra, mindre exclusivt och mer multiplatform!

Tror du har missat poängen med exklusiva spel. Det är dessa som definierar konsolen och gör att det finns en anledning till att just ha en typ av konsol. Om allt skulle vara multiplattform så finns det ingen anledning att ha olika spelkonsoler.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hade deras spel faktiskt sålt någorlunda bra hade väl Sony köpt upp Insomniac för längesedan.

Medlem

Precis redmac, vore det inte underbart om alla kunde ha "rätt konsol"?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar