Quake är nu spelbart (läs: "spelbart") på Apple Watch

Robot
Quake är nu spelbart (läs: "spelbart") på Apple Watch
Medlem

Fan en DS5 kontroll på det så slipper man steamdeck

Medlem

Tror detta kan vara den bästa reklamen för Apple Watch jag har sett. Till och med jag överväger en nu 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ljudet lät mer som 2 fps...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Broshimitsu:

Tror detta kan vara den bästa reklamen för Apple Watch jag har sett. Till och med jag överväger en nu 🤔

Köp Ultra-modellen, bara 11 000 spänn för att lira Quake.


signatur
Medlem

Tänk om kontrollerna var lite bättre och man kunde äga runt lite i QW och gibba.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tänk om kontrollerna var lite bättre och man kunde äga runt lite i QW och gibba.

Sa alla: konsolägare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade KANSKE (om man inte får ont i armen eller nåt ) varit spelbart om det vart:
Endast gyro-look:en och ^ < > F utbytta till... strafe< strafe> F(ire) J(ump).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sa alla: konsolägare.

Apple Watch har ju både wifi & bluetooth så med lite haxxning kanske det går att koppla in tangentbord och mus. Då hade det kunna funka att compilera en QuakeWorld klient o köra

Redaktör
Skrivet av robbis:

Apple Watch har ju både wifi & bluetooth så med lite haxxning kanske det går att koppla in tangentbord och mus. Då hade det kunna funka att compilera en QuakeWorld klient o köra

Det borde väl vara enklare att få till med Android-klockor (Android är ju mer öppet)?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det borde väl vara enklare att få till med Android-klockor (Android är ju mer öppet)?

Jo men nu diskuterar vi ju Apple Watch har själv inga apple produkter. Kör google rakt igenom!

Medlem

Wow vad häftigt!

Får jag låna tråden snabbt för att fråga hur Apple Watch Ultra kan kosta 799 dollar i USA och 10995 kr i Sverige? Hur kan ca 8603 kr bli runt 11000 i Sverige? Jag förstår att vi har kemikalieskatt och höga skatter i allmänhet, men 2,5 lax dyrare i Sverige - någon som förstår detta och kan förklara för mig?

Medlem
Skrivet av Jim128:

Wow vad häftigt!

Får jag låna tråden snabbt för att fråga hur Apple Watch Ultra kan kosta 799 dollar i USA och 10995 kr i Sverige? Hur kan ca 8603 kr bli runt 11000 i Sverige? Jag förstår att vi har kemikalieskatt och höga skatter i allmänhet, men 2,5 lax dyrare i Sverige - någon som förstår detta och kan förklara för mig?

Högre skatter, svag valuta och så ska säkert copyswede ha ett par spänn också .. Men främst skatt och valuta

Medlem
Skrivet av Jim128:

Wow vad häftigt!

Får jag låna tråden snabbt för att fråga hur Apple Watch Ultra kan kosta 799 dollar i USA och 10995 kr i Sverige? Hur kan ca 8603 kr bli runt 11000 i Sverige? Jag förstår att vi har kemikalieskatt och höga skatter i allmänhet, men 2,5 lax dyrare i Sverige - någon som förstår detta och kan förklara för mig?

Skrivet av Skunke:

Högre skatter, svag valuta och så ska säkert copyswede ha ett par spänn också .. Men främst skatt och valuta

Är inte de 799 USD klockan kostar i USA exklusive avgifter och moms för olika delstater?

Kemikalieskatten blir för övrigt försumbart låg för en så lätt produkt som Apple Watch.

Medlem
Skrivet av Luddekudde:

Är inte de 799 USD klockan kostar i USA exklusive avgifter och moms för olika delstater?

Kemikalieskatten blir för övrigt försumbart låg för en så lätt produkt som Apple Watch.

Kemikalieskatten är nästan noll och inget men den vanliga skatten är desto mer. Lägg därtill att svenska kronan tappat runt 22% mot dollarn sen förra iphonen (och watchen) släpptes så har du förklaringen till priset.

Jo 799 är utan skatt som är olika i olika stater.

Medlem

Kul att koden faktiskt körs på hårdvaran 🙂 Många av dessa streamas ju annars från tex en PC, och det är ju inte i närheten lika imponerande.

Redaktör
Skrivet av Luddekudde:

Är inte de 799 USD klockan kostar i USA exklusive avgifter och moms för olika delstater?

Kemikalieskatten blir för övrigt försumbart låg för en så lätt produkt som Apple Watch.

Ja, sales tax tillkommer för elektronik och annat i USA. Hur mycket skiljer mellan delstaterna, men 5-7 procent är rätt vanligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det borde väl vara enklare att få till med Android-klockor (Android är ju mer öppet)?

Det är helt klart möjligt. Wear OS heter det för Android-baserade klockor. Man kan göra i princip vad som helst. Samsungs senaste klockor med Wear OS har både Vulkan och OpenGL. Apples klockor har inget 3D API såsom OpenGL, Metal etc. Quake i videon du länkade körs helt mjukvarubaserat enligt innehavaren och den bilden klistras in som en bild på skärmen bara.

Kolla gärna mitt Wear OS spel Dial Pilot som varit under utveckling i 3 år. 13 000 aktiva enheter där ute på Google Play. cirka 140 000 nedladdningar totalt inklusive Tizen-versionen för äldre Samsung-klockor.


signatur

https://www.levelstars.se
Testa 3D-spelet Dial Pilot om du har smartklocka! =)
Kort trailer: https://youtu.be/7RiqqBg3or8

Redaktör
Skrivet av LevelStars:

Det är helt klart möjligt. Wear OS heter det för Android-baserade klockor. Man kan göra i princip vad som helst. Samsungs senaste klockor med Wear OS har både Vulkan och OpenGL. Apples klockor har inget 3D API såsom OpenGL, Metal etc. Quake i videon du länkade körs helt mjukvarubaserat enligt innehavaren och den bilden klistras in som en bild på skärmen bara.

Kolla gärna mitt Wear OS spel Dial Pilot som varit under utveckling i 3 år. 13 000 aktiva enheter där ute på Google Play. cirka 140 000 nedladdningar totalt inklusive Tizen-versionen för äldre Samsung-klockor.

https://www.youtube.com/watch?v=7RiqqBg3or8

Haha, fasen vad snyggt gjort! Tack för infon.


signatur
Skrivet av Tomas Helenius:

Köp Ultra-modellen, bara 11 000 spänn för att lira Quake.

Billigt ju! Köpte en dator (okej, föräldrarna gjorde det) för 16 000 kr för att kunna lira Quake och det här var 1996!

Dessutom verkar det ju flyta på bättre på Apple klockan

Medlem
Skrivet av LevelStars:

Det är helt klart möjligt. Wear OS heter det för Android-baserade klockor. Man kan göra i princip vad som helst. Samsungs senaste klockor med Wear OS har både Vulkan och OpenGL. Apples klockor har inget 3D API såsom OpenGL, Metal etc. Quake i videon du länkade körs helt mjukvarubaserat enligt innehavaren och den bilden klistras in som en bild på skärmen bara.

Kolla gärna mitt Wear OS spel Dial Pilot som varit under utveckling i 3 år. 13 000 aktiva enheter där ute på Google Play. cirka 140 000 nedladdningar totalt inklusive Tizen-versionen för äldre Samsung-klockor.

https://www.youtube.com/watch?v=7RiqqBg3or8

Coolt! Rätt snyggt faktiskt.

1
Skriv svar