Lira Wolfenstein: Enemy Territory som förr - officiella servrar är igång igen

Robot
Lira Wolfenstein: Enemy Territory som förr - officiella servrar är igång igen
Skägg.
10 Chambers

Gud vad jag älskade det här när det kom.


signatur
Medlem

Roliga nyheter! Det här måste man ta och ladda ner för att återuppleva gamla tonårsminnen

Medlem

Första online-skjutaren jag någsonsin spelat. Den varvades mycket med legendariskt roliga onlineläget i strategipärlan Empire Earth.

ELF
Medlem

Använd ET: Legacy versionen på moderna OS.
Länk till officiella versionen om någon vill ha. Finns även i Halflife butiken.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Många fina minnen man har av detta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Majoren:

strategipärlan Empire Earth.

Fyfan så mycket fuskare det var i det spelet när man lirade online dock. Det hann gå 15 minuter in i en match så kommer det plötsligt atombombsplan när man själv fortfarande var i stenåldern. Sköna minnen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Vi hade kopior av Enemy Territory gömda på varenda maskin i skolans datorsal. Så fort läraren var borta blev det LAN-party.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Enemy Territory (och Return to Castle Wolfenstein före det) var föregångaren till mästerliga Enemy Territory: Quake Wars.

Ingen multiplayershooter har sedan dess uppnått samma grad av komplexitet och lagsamarbete. Tyvärr.


signatur

Memento Mori

Medlem

Haha wtf!

Men kul, all heder åt Bethesda för detta, någon som vet hur många som spelar detta idag?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Fyfan så mycket fuskare det var i det spelet när man lirade online dock. Det hann gå 15 minuter in i en match så kommer det plötsligt atombombsplan när man själv fortfarande var i stenåldern. Sköna minnen.

Haha, har inget minne av det fuskandet, men låter ju onekligen illa. Vill minnas dock jag bara spelade så kallade "city builders" och att det var låsta spel till endast en tidsepok. Tycker personligen Atomic Modern var för obalanserat, marktrupp var nästan helt överflödiga då himlen var proppfull av helikoptrar o bombplan. WW1 och de äldre epokerna var roligare då de inte var fullt så obalanserade...

Medlem

En riktig LAN-klassiker, att det var gratis gjorde det lätt för alla att dra in på sina datorer innan LANets början. Har spelat det så många timmar, körde det igen för ungefär ett år med ET: Legacy och muskelminnet satt verkligen kvar. En riktig pärla detta, otroligt kul att de dragit igång officiella servrar igen.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Fyfan så mycket fuskare det var i det spelet när man lirade online dock. Det hann gå 15 minuter in i en match så kommer det plötsligt atombombsplan när man själv fortfarande var i stenåldern. Sköna minnen.

Haha, knappast fusk. Det var förmodligen för att du spelade som om det var Sim City. 🤭

Slår vad om att dina lagkamrater var rasande på dig när du försökte stoppa stridsvagnar med bågskyttar. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Majoren:

Första online-skjutaren jag någsonsin spelat. Den varvades mycket med legendariskt roliga onlineläget i strategipärlan Empire Earth.

EE var magiskt när det kom.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, knappast fusk. Det var förmodligen för att du spelade som om det var Sim City. 🤭

Slår vad om att dina lagkamrater var rasande på dig när du försökte stoppa stridsvagnar med bågskyttar. ☺️

Lögner och förtal! Nej men, jag kan knappast påstå att jag var särskilt bra på spelet, men det var ett jätteproblem med fuskare i EE. Annars vet jag inte hur man kan gå från stenålder till atomålder inom loppet av 15-20 minuter.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Hade inte hatat om splash damage skulle få göra multiplayer till nytt wolfenstein, förutsatt att dom har kvar utvecklare från ET och Dirty Bomb

Medlem

Ursäkta mitt snurriga minne...
Vänta vänta... jag är gammal men... är det detta spel där man skulle, med sitt team, försöka ta sig uppåt mot själva slottet och fienden står där uppe och försöker stoppa vårat team? Jag har minnen av eldkastare. Förlåt att jag inte kan förklara bättre men jag har nog lite PTSD.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag har knappt ord..

Det här är den bästa lagbaserade FPS-upplevelsen någonsin.

Skrivet av ELF:

Använd ET: Legacy versionen på moderna OS.
Länk till officiella versionen om någon vill ha. Finns även i Halflife butiken.

Mången tack!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Slimebeast:

Enemy Territory (och Return to Castle Wolfenstein före det) var föregångaren till mästerliga Enemy Territory: Quake Wars.

Ingen multiplayershooter har sedan dess uppnått samma grad av komplexitet och lagsamarbete. Tyvärr.

Splash Damage försökte ju både med Brink och Dirty Bomb, som båda hade DNA från ET. Deras senaste är tydligen ett Stadia-exklusivt spel?


signatur
Medlem

Jag spelade i en klan o närvarade vid SM-Lan i Norrtälje 2 år på raken då det begav sig. Hoppade in en match idag, rostig är väll bara förnamnet och muskelminnet har svikit mig 😂. Men fan va roligt, ska spela lite till nu. Det jag saknar lite är plingen för headshot, men det var väll inte vanilla?

Medlem
Skrivet av mondobiz:

Jag spelade i en klan o närvarade vid SM-Lan i Norrtälje 2 år på raken då det begav sig. Hoppade in en match idag, rostig är väll bara förnamnet och muskelminnet har svikit mig 😂. Men fan va roligt, ska spela lite till nu. Det jag saknar lite är plingen för headshot, men det var väll inte vanilla?

Inget plingande i vanilla nej, finns på ETPro 😁

Sitter fortfarande 18 år senare och spelar, nästintill varje dag. Kul spel! Önskar bara att spelarbasen var större och att ett anticheat fanns!

1
Skriv svar