Nytt Tron-spel utannonserat från skaparna av Thomas Was Alone

Robot
Nytt Tron-spel utannonserat från skaparna av Thomas Was Alone
Medlem

Härlig nyhet men George Lucas har väl inget med Tron att göra?

Skribent
Skrivet av Isso:

Härlig nyhet men George Lucas har väl inget med Tron att göra?

haha nä det är Steven Lisberger, jag tänkte helt konstigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En interaktiv novell där man är detektiv? Har alltså noll gemensamt med första spelet ännu en gång. Jag tror det blir pass på det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Grymt ju! Kan bli bra det här.
Thomas Was Alone var ett underbart spel. Och jag gillar skaparen Mike Bithell skarpt.

Sen behöver folket mer TRON !!!
Ge oss både nya spel och filmer plz!

Medlem

Jag väntar fortfarande på att någon ska göra ett VR spel på GAMLA filmen. Det är i den världen jag vill vara inte nya Tron legacy ..

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag väntar fortfarande på att någon ska göra ett VR spel på GAMLA filmen. Det är i den världen jag vill vara inte nya Tron legacy ..

Tron Legacy har ju Daft Punks musik, så otroligt bra musik i den filmen!


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Jag väntar fortfarande på att någon ska göra ett VR spel på GAMLA filmen. Det är i den världen jag vill vara inte nya Tron legacy ..

Jag trodde att Tron skulle bli en av de första spelen som kom till VR när tekniken var ny. Både tematiskt, men även hur världen ser ut estetiskt så hade det gått att komma undan med simplare modeller och liknande i VR. För mig kändes det som en självklarhet...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tron Legacy har ju Daft Punks musik, så otroligt bra musik i den filmen!

Daft Punks musik är otroligt bra och passande för filmen men jag föredrar faktiskt Wendy Carlos musik. Högst troligen för att jag är dum i huvudet.

Medlem

Tron Legacy var verkligen en audiovisuell triumf. Fångar de bara lite av den estetiken så känns detta hyperintressant.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tron Legacy har ju Daft Punks musik, så otroligt bra musik i den filmen!

Tron Legacy var Joseph Kosinski första film, enormt att ta det som första projekt. Sedan dess har han gjort Oblivion (2013), vilket blev en av mina favoriter, de använder musik från M83 (också ett fransk band, likt Daft Punk). Efter det kom Only the brave och nu sist Top Gun Maverick. Han har även gjort Halo reklamen "Starry night" och Gears of War "Mad World". Jag tror han kommer gå långt. Och det skulle vara kul om något av hans vision letar sig in i Bithells projekt

Det ska bli kul att se vad Mike Bithell kommer på för spelmekanik dessa titelutrop är främst för att locka till sig ny talang till att utveckla spelen.

Medlem

När jag läste Dansa i neon så skrattade jag för mig själv, och minndes plötsligt när jag och min grabb lyssnade på den låten.
Han då 3 år gammal trodde de sjung "Dansa ner i ån" och undrade varför de skulle göra det.. hahahah

1
Skriv svar