Robot
Pentiment

Obsidians nya drivs inte av AAA-budget, utan i stället av passion.

#obsidian-entertainment, #pentiment, #xbox-game-studios


Medlem

Underbart! Det verkar så himla charmigt. Det visuella och musiken är i alla fall fantastisk.

Ser jättemycket fram emot detta spel.


signatur

Memento Mori

Skribent

Jag blev först besviken på när detta utannonserades då jag var så inne på att det skulle vara ett mer traditionellt RPG. Men tänkte sedan om lite och ser nu fram emot spelet då det är en fräsch fläkt och något annorlunda.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Verkar så härligt annorlunda. Ska lätt testa när det släpps!

Medlem

Gillar att de vågar ta ut svängarna lite och med tanke på att det är Obsidian bakom så lär dialogerna vara välskrivna, detta måste provas


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Påminner lite om Pillars of the Earth? Men mycket annorlunda stil, till det bättre.

Oavsett är det kul med ett spel som utspelar sig i Heliga Romerska Riket.

Ambassadör
Xbox

Ser mycket fram emot detta. Obsidian har verkligen landat rätt hos Xbox, kreativ frihet till både stora och små projekt utan att vara hämmade av budget och säljkrav. Bara göra bra spel, stora som små till Game Pass.

Det här är en av anledningarna till att jag är så positiv till fler first party-studios @Bullen86 .


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ser mycket fram emot detta. Obsidian har verkligen landat rätt hos Xbox, kreativ frihet till både stora och små projekt utan att vara hämmade av budget och säljkrav. Bara göra bra spel, stora som små till Game Pass.

Det här är en av anledningarna till att jag är så positiv till fler first party-studios @Bullen86 .

Ok, nu är det du som blandar ihop saker. För nu får du det att faktiskt låta som om jag är emot first-party spel. Det har jag aldrig hävdat, då de bästa och älskvärda first party spelen finns hos Sony, enligt mig. Skapade av studios som Sony har uppfostrats, innan de köptes upp.

Det jag hela tiden har varit emot, och det är just det vi har haft diskussioner om i flera inlägg, är köp av tredje parts studios för att sedan göra dem exklusiva som MS gör.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bullen86:

Ok, nu är det du som blandar ihop saker. För nu får du det att faktiskt låta som om jag är emot first-party spel. Det har jag aldrig hävdat, då de bästa och älskvärda first party spelen finns hos Sony, enligt mig. Skapade av studios som Sony har uppfostrats, innan de köptes upp.

Det jag hela tiden har varit emot, och det är just det vi har haft diskussioner om i flera inlägg, är köp av tredje parts studios för att sedan göra dem exklusiva som MS gör.

Haha, nej. Du ska inte läsa in så mycket i saker, det blir sällan rätt. Jag pratade ingenting om dig, alls, utan påvisade för dig vad jag tycker är ett bra exempel på en av anledningarna till att jag är positiv till expansion av first party. Inte bara på Xbox heller, alla är inte så...låsta

Jisses.


signatur

Jump in.

Medlem

Nu stiger förväntningarna ännu mer.

Medlem

"DAY ONE - ON GAME PASS!"


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar