Basmodell av Xbox Elite 2-kontrollen avtäckt - avskalad och 700 kr billigare

Robot
Basmodell av Xbox Elite 2-kontrollen avtäckt - avskalad och 700 kr billigare

För dig som klarar dig utan extra spakar och väska.

#microsoft, #xbox-elite


Medlem

Basmodell av en Elite kontroll? Borde inte det bara bli en vanlig handkontroll?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Basmodell av en Elite kontroll? Borde inte det bara bli en vanliga handkontroll?

Här löser man bristen på vanliga kontroller genom att släppa en ny som är dyrare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Här löser man bristen på vanliga kontroller genom att släppa en ny som är dyrare...

Nu och ny, det är samma (förutom på färgen) som den existerande elite kontrollern men kommer utan tillbehör


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nu och ny, det är samma (förutom på färgen) som den existerande elite kontrollern men kommer utan tillbehör

Dessutom släpper de tillbehören för sig för 700 kronor, så köper man båda är det samma pris (eller några kronor billigare) som den vanliga.

Medlem

Jag var en av alla som köpte första generationens Elite-kontroller och som sen hade problem med framförallt A-knappen. Så den har blivit liggande.

Nån som vet om de fixat detta på version 2?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag var en av alla som köpte första generationens Elite-kontroller och som sen hade problem med framförallt A-knappen. Så den har blivit liggande.

Nån som vet om de fixat detta på version 2?

Du har ju garanti i två år. Så strular den får du en ny.

Medlem

Näe jag fortsätter nog med den medföljande kontrollen till Series X. Funkar klockrent

Ett tips om man upplever problem är att gå in i menyn, tillbehör och uppdatera kontrollens mjukvara.

Medlem

Jag hoppas verkligen att de fixat problemen med Series 2 för denna variant. Series 2 hade premiumkänsla och pris men löjligt dålig kvalitet. Tycker det är riktigt illa att de sålde den som den var över huvud taget.

Medlem

De kör just nu rea på amerikanska sajten, men resten av oss får nöja oss med de vanliga skyhöga priserna. Är sugen på en blå Xbox Series-handkontroll. Tråkigt


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag vill minnas Spencer säga att de tittar och ser vad Sony gjort med nya Dualsense och han fick det att låta som nya funktioner i kontrollerna var att vänta... Trodde nästan det var en rewamp när utannonseringen kom så jag blev rätt besviken faktiskt.

Inget fan av elite dosorna. Sköna och bra om än lite tunga och klumpiga. Paddlarna funkar inte alls för mig. Jag vill greppa om baksidan och inte vila fingret på dem där årorna. Tycker Series x original känns bra om än rätt billig, ihålig feeling och jag hade hoppats på någon liten gimmick faktiskt.

Medlem

Avskalad är den väl ändå inte? Samma funktioner och möjligheter som tidigare, bara att den kan köpas i en annan färg och utan dem extra tillbehören.
Ni missade ju även att den kommer till "Design lab" också senare i år så vi kan göra våra egna designer av den.

Skulle min nuvarande Elite Series 2 paja så blir det den här versionen sedan men lite mer roliga färger i design labbet

Redaktör
Skrivet av blackidus:

Avskalad är den väl ändå inte? Samma funktioner och möjligheter som tidigare, bara att den kan köpas i en annan färg och utan dem extra tillbehören.
Ni missade ju även att den kommer till "Design lab" också senare i år så vi kan göra våra egna designer av den.

Skulle min nuvarande Elite Series 2 paja så blir det den här versionen sedan men lite mer roliga färger i design labbet

Kontrollen är densamma, men tillbehören har skalats bort.


signatur
Geeks Gaming

Kommer alltid köra xbox kontroller till pc. Är nog inne på min tredje 360 nu. Men aldrig sett vad som gör elite serien typ 1000-1500kr bättre.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer alltid köra xbox kontroller till pc. Är nog inne på min tredje 360 nu. Men aldrig sett vad som gör elite serien typ 1000-1500kr bättre.

Själv upplever jag "paddlarna" som en game changer, men det beror ju på spel och spelstil. Trodde inte jag skulle använda dem själv, men fick till slut lov att "vänja mig av vid dem" då jag saknade dem när jag spelade på PS4/5 och min Switch.

Ambassadör
Xbox

Lite tillägg till artikeln då:

  • Elite Series 2 kommer till Design Lab senare i år.

  • Kan köpa Complete Component Pack med alla tillbehör separat.

  • Man har sett över kvaliteten på kontrollen och dess komponenter och utökat garantin.

Så, fler valmöjligheter och åtgärdade brister.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av vamp:

Själv upplever jag "paddlarna" som en game changer, men det beror ju på spel och spelstil. Trodde inte jag skulle använda dem själv, men fick till slut lov att "vänja mig av vid dem" då jag saknade dem när jag spelade på PS4/5 och min Switch.

Paddlarna är ett must-have för min del när det kommer till gamepads nu. Känner mig så handikappad utan de.

Medlem

Köpte en elite2 (för vad som känns som ett bra tag sedan. När kom den ut?) när den var på rea. Enbart för användning till PC. Tycker det är en härligt robust kontroller, men styrkorset är uselt. Väldigt trögt, "svampig" och ger ifrån sig ett högt "click!" varje gång man drar det i en riktning. En vanlig 360 eller ps4/5 kontroller tycker jag är ljusår bättre. Paddlarna har jag försökt vänja mig vid, men lite för många år med "vanlig" kontroller gör att muskelminnet inte riktigt tillåter mig

Medlem

Har kvar min ursprungliga elite-kontroll men upplever att den börjar sjunga på sista versen sett till drift och att de räfflade ytorna börjar släppa. Har det kommit fram någon info gällande huruvida man kan använda paddlar och grejer från Series 1-kontrollerna på basversionen av den här nya Series 2 utan att behöva köpa hela tillbehörspaketet? Har väntat in i det sista på Series 3 men nu verkar det som att kontrollen når sitt slut före mitt tålamod.

KoP
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Basmodell av en Elite kontroll? Borde inte det bara bli en vanlig handkontroll?

Nä. Kolla på undersidan utav denna avskalade version så ser du att den besitter möjligheterna att montera flera triggers med mera vilket en vanlig handkontroll saknar.

Medlem

Är elit kontrollen fri från knak? Alltså när den använts ett halvår?
Alla andra handkontroller verkar ju börja knaka efter ett tag vilket jag inte uppskattar.

Medlem

Hur mycket låter knapparna på Elite-kontrollerna? Dottern blir störd av knapprandet på den vanliga series-kontrollen när jag spelar samtidigt som hon ska somna. Dual sense låter betydligt mindre när man trycker på dess knappar.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer alltid köra xbox kontroller till pc. Är nog inne på min tredje 360 nu. Men aldrig sett vad som gör elite serien typ 1000-1500kr bättre.

Samma här 😅 (har nog åtminstone 7 eller 8st 360 kontroller totalt). Bästa tänkbara när man kör flera spelare.
Älskar den jämfört med krampaktiga SX kontrollerna. Köpte en riktigt snygg Forza Horizon 5 Edition men den åkte tillbaka lika fort när jag upptäckte hur jävla mycket rumble-funktionen lät. AXYB knapparna låg inte naturligt vid fingret och triggarna kändes som luft. Dessutom hade jag otroliga problem med anslutningen. Konstigt med tanke på att jag också äger ett gäng 8Bitdo kontroller som också är Bluetooth och fungerar utan minsta problem. Gillade inte alls vad Microsoft hade gjort med den.
Antar att det är samma sak med Elite...

Medlem
Skrivet av Razken:

Samma här 😅 (har nog åtminstone 7 eller 8st 360 kontroller totalt). Bästa tänkbara när man kör flera spelare.
Älskar den jämfört med krampaktiga SX kontrollerna. Köpte en riktigt snygg Forza Horizon 5 Edition men den åkte tillbaka lika fort när jag upptäckte hur jävla mycket rumble-funktionen lät. AXYB knapparna låg inte naturligt vid fingret och triggarna kändes som luft. Dessutom hade jag otroliga problem med anslutningen. Konstigt med tanke på att jag också äger ett gäng 8Bitdo kontroller som också är Bluetooth och fungerar utan minsta problem. Gillade inte alls vad Microsoft hade gjort med den.
Antar att det är samma sak med Elite...

Xbox 360 kontrollerna har metall på kritiska områden, på sidorna av styrmekanismen i botten av spakarna. Xbon One/Series X och jag antar Elite kontrollerna använder plast.

Jag har också runt 7-8 st. X360 handkontroller, vissa runt 15 år gamla. Hårt använda i sport spel 2 mot 2. Samtliga fungerar utmärkt även om styrkorset kräver dubbeltryck på nån av de. På toppen av spakarna har jag sånna där gummikuddar som gör att spakarna är så gott som nya.

Har också 4 st Xbox One kontroller och 1 st Series X som inskaffades nyligen. 2 st Xbox One kontrollerna har gått sönder (styrmekanismen i botten av spakarna) och 2 st har jag fått öppna och lägga gummiband i förebyggande syfte. De 2 som har gått sönder har jag lyckats laga mha superlim och gummiband, dock är det väldigt tidskrävande och pilligt jobb.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, att en begagnad (100 kr ?) X360 handkontroll är objektivt bättre byggd och därmed har bättre kvalite än en super duper "Elite" handkontroll som kostar 2500 kr. Med samma funktionalitet, i alla fall på PC.

Så som med mycket annat i dagens värld;
"Vi vet priset av allt men värdet av ingenting."
🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Xbox 360 kontrollerna har metall på kritiska områden, på sidorna av styrmekanismen i botten av spakarna. Xbon One/Series X och jag antar Elite kontrollerna använder plast.

Jag har också runt 7-8 st. X360 handkontroller, vissa runt 15 år gamla. Hårt använda i sport spel 2 mot 2. Samtliga fungerar utmärkt även om styrkorset kräver dubbeltryck på nån av de. På toppen av spakarna har jag sånna där gummikuddar som gör att spakarna är så gott som nya.

Har också 4 st Xbox One kontroller och 1 st Series X som inskaffades nyligen. 2 st Xbox One kontrollerna har gått sönder (styrmekanismen i botten av spakarna) och 2 st har jag fått öppna och lägga gummiband i förebyggande syfte. De 2 som har gått sönder har jag lyckats laga mha superlim och gummiband, dock är det väldigt tidskrävande och pilligt jobb.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, att en begagnad (100 kr ?) X360 handkontroll är objektivt bättre byggd och därmed har bättre kvalite än en super duper "Elite" handkontroll som kostar 2500 kr. Med samma funktionalitet, i alla fall på PC.

Så som med mycket annat i dagens värld;
"Vi vet priset av allt men värdet av ingenting."
🙂

Nu blev jag påmind om ytterligare en detalj jag ogillade med Series-kontrollen, vilket var spakarna.
Tyckte att det saknades "motstånd" på nåt vis...
Mitt intryck överlag angående de nya kontrollerna är att de kändes "billiga" trots att den varianten jag provade, kostade närmare 900 kronor.
Precis som du nämner så upplever jag X360 varianterna bättre byggda och utformade.
Det är så himla synd, för jag tyckte den var så äckligt jävla snygg.

Gjorde ett riktigt fynd här i sommar när jag hittade en sprillans ny svart trådlös X360 nästintill gratis, konstigt nog på en 2nd Hand butik. 😅
Använder flitigt kontrollerna i bla emulatorer och har kört med trådlösa recievern ända sen 2007.

Medlem
Skrivet av Razken:

Nu blev jag påmind om ytterligare en detalj jag ogillade med Series-kontrollen, vilket var spakarna.
Tyckte att det saknades "motstånd" på nåt vis...
Mitt intryck överlag angående de nya kontrollerna är att de kändes "billiga" trots att den varianten jag provade, kostade närmare 900 kronor.
Precis som du nämner så upplever jag X360 varianterna bättre byggda och utformade.
Det är så himla synd, för jag tyckte den var så äckligt jävla snygg.
https://traxion.gg/wp-content/uploads/2021/08/Xbox-Wireless-C...

Gjorde ett riktigt fynd här i sommar när jag hittade en sprillans ny svart trådlös X360 nästintill gratis, konstigt nog på en 2nd Hand butik. 😅
Använder flitigt kontrollerna i bla emulatorer och har kört med trådlösa recievern ända sen 2007.

Ja, jusst det, det finns en nackdel med X360 handkontrollerna och det är den trådlösa receivern till PC:n. De går nämligen förr eller senare sönder. Har någonting med USB spänningen att göra så de blir helt enkelt brända och slutar fungera. Jag har dock X antal på lager. 🙂

Om någon elektronikkunnig vet hur man kan laga de så hojta till. 🙂

1
Skriv svar