Medlem
Fuskare?

Jag är lite nyfiken på vad som gör att man kliver över gränsen och köper(?) och använder ett fusk?

Det måste ju vara någon psykosocial defekt eller kan det vara lågt självförtroende och sjukt bekräftelsebehov?

Vad tror ni?

Medlem

Som 12 åring fuskade jag i singelplayer spel, men det var inte i köpta spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av heldt:

Jag är lite nyfiken på vad som gör att man kliver över gränsen och köper(?) och använder ett fusk?

Det måste ju vara någon psykosocial defekt eller kan det vara lågt självförtroende och sjukt bekräftelsebehov?

Vad tror ni?

Man vill vara bäst. Många anser att de är mycket bättre och borde vara högre upp i ranking, därav så fuskar de för att ta sig dit snabbare.

Handlar oftast om status, och en frustration.

Vissa tycker bara om att jävlas också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så som spelen är designade att utnyttja spelarna idag kanske fuskarna identifierar ”Att vinna” som det roligaste med att spela och bara ser betalfusk som en annan form av DLC. Hoppas att betalfuskare förstör varenda spel som kör med ”live service” battlepass-skräp.

Medlem

Har du försökt hitta en faktisk studie? Hade varit intressant. Visst kan det vara kul med lite amatörpsykologi ibland, men jag har svårt att tänka mig att folk som fuskar i onlinespel är generellt sett sämre människor än andra, även om jag förstår att många gärna hade önskat stränga fängelsestraff 😄

Jag fuskar väldigt mycket i offlinespel, bland annat i de nyare Assassins Creed spelen som har infört mycket grind som du kan köpa dig förbi med pengar, men det är väl kanske något helt annat.

Medlem

Allt eftersom streaming har blivit större och större har också incitamentet att fuska ökat då du kan göra karriär på det. Finns fusk som kan kosta upp till flera 100k men köps ändå pga. att de tjänar in de pengarna på några månader genom ökat tittarantal.

phi
Medlem

Jag ladddade hem OGC en gång i tiden och ljög om att jag hade tränat på CS under veckan innan ett lan. Det var kul i ett par timmar sen avinstallerade jag CS och har inte spelat det sedan dess.

Medlem

Som sp-spelare nu för tiden så fuskar jag sällan. Men under nes/snes-eran så kunde jag konami-koden om man säger som så. Dock inte utan en första genomspelning.

Medlem

Fuskar "rätt mycket" i Singeplayer för jag inte pallar med onödig och tråkig grind.

Medlem

Var rätt så länge sedan jag fuskade, men det händer ju.

Till exempel så blev jag rätt så trött på bli attackerad av drakar i Skyrim stup i kvarten, så slutligen började jag döda dom direkt med kommandot "kill" istället för att spendera tid med att hacka på dom.

Och jag hade väldigt skoj med att spela om banor med slow-motion fusket i dom fyra första Hitman-spelen och ha lite "bullet time".

Medlem

Om det räknas som att fuska...

Jag brukar kolla walktrouh och googla upp en del saker för att komma vidare eller veta hur en del quests ska lösas. Jag är för lat ibland för att komma på allting själv, men jag brukar försöka tills jag blir irriterad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

I multiplayer så är man en röv om man fuskar.

I singel player så gör man vad fan man vill. Kan bara vara utmaningen att göra det (game hacking kan vara rätt komplex), eller att komma förbi en svår del av spelet, eller att skippa en bug.

Medlem

"Fuskar" på min egen WoW-server (Wrath of the Lich King klienten). Har ökat XP-raten 120 gånger, och gulddrop 120 gånger.
Nu tar det ca 6 timmar att nå maxlevel (inga quests, bara kul grind). Har ca 5000 bottar oxå som man kan spela/duellera med.

Medlem

Jag spelar bara SP så om jag skulle fuska skulle det inte vara på fördel av av andra människors spel. Men jag fuskar inte.

Ja, grinden kan varar lång men det är del av resan. Köper inga booster pack-DLC. Klarar jag inte en fiende så är det på grund av min egen oförmåga och då får jag träna mer, levla upp karaktären och kanske byta strategi. Det har inte alltid gått så bra; har flera tal spel som jag inte klarat till slutet för att jag verkligen inte klarade vissa delar av dem.

Vad jag gör är att jag googlar, men även om läser mig till hur jag ska göra, vilket vapen och strategi som är väst lämpad så är det inte säkert att jag klarar det ändå. Som min far sade om dans: "Jag dansar hellre än bra".

Där är jag på spel.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

KoP
Medlem

Har nog inte fuskar i spel sedan man lirade på C64'an och Amigan, men då var det uteslutande i singleplayerspel då man "behövde" ta sig förbi någon ap-svår passage.

Förstår inte nöjet i att fuska då man spelar emot andra då det känns som att det skulle förta glädjen med att vinna en match. ╮(╯_╰)╭

Det måste väl ändå vara roligare att spela ärligt och att vinna genom att prestera bra?

Medlem

I MP en gång för att testa wallhack och det var i Medal of Honor Allied Assault ca 2002, men aldrig igen efter det. Ett av mina favoritspel och starten på en lång tid av skojj klanspelande under 00-talet Däremot har jag för mig det fanns en sajt som hette fuska.nu som man använde lite koder i SP-spel för.

Medlem

Jag fuskar bara på spel, när bossarna är för svåra att döda ( Dvs: du har försökt döda bossen under flera månaders tid men allt går åt helvete ändå).


signatur

Termin82

ZF
Medlem

Frågan är vad fusk i spel egentligen är.

Hajdräkt, inte fusk.

Extra plodplättar, (eller hur det nu funkar) fusk.

Ska det översättas till spel så är det vara en definition där med rimligen?

Men om fuskande är en störning så är det kanske bättre att oroa sig för folkhälsan i IRL vardagen rent allmänt.

Nu ska jag hursomhelst fortsätta förgifta ett par rövhattar med spjut som fuskar med perfekt tracking när jag försöker öppna en låda som visserligen inte är min.

Perfekt utdraget tidsfördriv i väntan på valresultatet.

Medlem

De enda gånger jag har fuskat i spel så har det uteslutande varit i singleplayer.

Dels i Starcraft Brood War, för att de tre sista banorna i kampanjen var skitsvåra, tyckte jag då, och jag hade tappat intresset för spelet och ville bara se slutet på storyn, så jag fuskade mig igenom de tre sista banorna.

Det andra spelet som jag har fuskat i var andra och tredje genomspelningarna av Nox, då jag använde ett pengar fusk för att göra det lite lättare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Att använda någon manick så man översätter handkontrollern till mus och tangentbord på konsol och då få en friare rörelse än de som är låst till handkontroller i multiplayer, eller att ha en toksnabb dator med skärm som ger många fler bilder i sekunden än motståndarna , anses det som fusk?

Eller är det först när man förändrar koden med hacks som det anses som fusk i multiplay?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar