Assassin's Creed Mirage

Robot
Assassin's Creed Mirage

Efter flera jättelika actionrollspel vänder Assassin's Creed blicken mot sitt ursprung.

#assassins-creed-mirage, #ubisoft, #ubisoft-bordeaux


Medlem

Ser lovande ut, förbokning genomförd 👍

Medlem
Skrivet av Terasie:

Ser lovande ut, förbokning genomförd 👍

Varför?

Testpilot

Tillbaka till rötterna och spela en oerfaren lönnmördare igen. Kul!

Medlem

Ser fram emot det, gillat alla AC hittils även om de kan bli lite repetitiva.

Vad är hela saken med Infinity dom pratade om i showen? förstod inte riktigt.

Medlem

Tråkigt att de köra Jade på mobil och Red på resten. Borde vara tvärtom.

Skribent

Mirage kan säkert bli nice. Men ser verkligen fram emot Codename Red. Kanske äntligen det ninjaspelet som jag väntat på i alla år.

Och till slut stämde då symbolerna från något AC-spel.
Egypten
Grekland
Japan


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av baggso:

För det är hans pengar och han gillar spelen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har länge haft svårt för att genomföra de mer rollspels-inriktade titlarna och kände ofta att mekaniken hade fungerat så mycket bättre i ett originellt fantasy-universum. Anledningen har ofta kommit till att "valen" inte känts relevanta för den större bilden eftersom spelen, på det stora hela, är bundna till historiska händelser. Jag kan inte ändra Roms framtid efter Caesar, jag kan inte få demokratin att överleva i Aten efter de puniska krigen, jag kan inte hålla de brittiska öarna "hedniska". Det blir en brist på potentialitet(underbart ord för RPG-sammanhang), vilket gör hela upplägget något...tomt. Jag tror verkligen att Mirage bygger på rätt filosofi, att berätta en historia och göra det så tillfredställande som möjligt i utförandet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tråkigt att de köra Jade på mobil och Red på resten. Borde vara tvärtom.

Va? AC: Japan är ju det alla väntat på hur länge som helst, inte fan vill man ha det till mobilen.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Va? AC: Japan är ju det alla väntat på hur länge som helst, inte fan vill man ha det till mobilen.

Tycker själv att det skulle vara mer intressant med Kina. Det finns så många spel baserade på Japan redan.

Medlem

Endast 300 år tidigare och 80 mil bort från Assassin's Creed 1 känns som ett fruktansvärt ointressant val av tid och plats. Även första bilderna som släpptes såg väldigt bekanta ut. Skippar detta och ser fram emot AC:Red istället.

Avstängd

Ser fram emot detta!

Medlem

Bara det faktum att mentorns röstskådespelare är Shohreh Aghdashloo (är nog lite småkär i hennes röst) gjorde mig mer pepp än jag trodde var möjligt, bådar gott för potentiellt bra story i alla fall.

Medlem

Känner för att hojta ÄNTLIGEN, men lärt mig att inte vara för snabb. Hade nog hoppats på en remake av originalet med syndicate-motorn typ, men det här kan ju bli tillräckligt likt och nytt samtidigt. Men det blir att plocka upp på en rea, som UBI ofta är snabba med. Plockade upp AC Freedom Cry igen idag som av en händelse. Så härligt med en lite mer klassiskt lir (och AC-pirat fungerade ju faktiskt också bra), men oj vad man är trött på UBI-koncepten med collectibles, klättra i torn osv. Artificiell "förlängning" så det skriker om det istället för en tajt story. Spel behöver inte vara 35+ timmar långa. Hellre 4+ timmar av ren kvalité.

Kanske behövs lite klipp, inte sant?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker att Origins, Odyssey och Valhalla är bäst i serien, så jag bevakar från ett avstånd och läser recensioner innan jag eventuellt köper något av de nya spelen...

Medlem

Fan också. Jag är glad att Mirage är en grej, men hade verkligen, verkligen önskat att de använt samma formel till spelet i Japan. Jag var så sjukt trött på att resa runt i Valhalla, fanns inte tillräckligt med intressanta grejer att göra.

En intressant formel hade varit om de haft uppdragen för storyn helt linjära så man kunde starta dem genom menyn rätt upp-och-ner, men att det fanns en massa andra grejer att hitta och göra om man reste runt. Valhalla var dock för tomt för mig. Tyckte om huvudberättelsen men ledsnade på storleken och stressade igenom slutet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Oh, Assassins Creed Japan på ingång också, fuck yeah!

Inaktiv

Codename Red verkar betydligt mer intressant än Mirage…

Medlem

Får hoppas att red bara är för current-gen inte ps4 och one.

Medlem

Inväntar gameplay videos och betyg innan jag kan bli intresserad. Ezio är hittills det bästa.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alltså äntligen får man vara en assassin igen. Har saknat ordern och allt den håller på med på senaste. Att det skulle kännas fräscht kännes ju nästan omöjligt när Syndicate kom.

Avstängd

Usch så tråkigt.

Medlem
Skrivet av mister_oolong:

Har länge haft svårt för att genomföra de mer rollspels-inriktade titlarna och kände ofta att mekaniken hade fungerat så mycket bättre i ett originellt fantasy-universum. Anledningen har ofta kommit till att "valen" inte känts relevanta för den större bilden eftersom spelen, på det stora hela, är bundna till historiska händelser. Jag kan inte ändra Roms framtid efter Caesar, jag kan inte få demokratin att överleva i Aten efter de puniska krigen, jag kan inte hålla de brittiska öarna "hedniska". Det blir en brist på potentialitet(underbart ord för RPG-sammanhang), vilket gör hela upplägget något...tomt. Jag tror verkligen att Mirage bygger på rätt filosofi, att berätta en historia och göra det så tillfredställande som möjligt i utförandet.

Så fint skrivet.

Jag har svårt för de tre senaste AC för att RPG-mekanikerna inte tillför nånting meningsfullt (loot, skills, xp, levlande). Spelet är så styrt att allt utspelar sig ändå precis som i ett actionspel. Det känns konstlat som RPG. Känns mest som att det finns där så att Ubisoft kan sälja uppgraderingspaket till de spelare som inte genomskådat bluffen.

De aspekter du tar upp har jag inte ens tänkt på men de stämmer såklart. Det går ju inte att ändra utgången för historiens stora skeenden.

Alltså är jag redan entusiastisk inför Mirage. De första två AC är mina favoriter, och medeltidens Bagdad är spännande.


signatur

Memento Mori

It's not a lake, it's an ocean

Känns som en remake av originalet. Som jag aldrig fastnade för (även om jag var imponerad av grafiken och miljöerna där och då). Valhalla var mer min grej, trots att det var på tok för långt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Ponny
Skrivet av meanh:

Bara det faktum att mentorns röstskådespelare är Shohreh Aghdashloo (är nog lite småkär i hennes röst) gjorde mig mer pepp än jag trodde var möjligt, bådar gott för potentiellt bra story i alla fall.

Ja, men verkligen! Blir knäsvag av den stämman.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kanske behövs lite klipp, inte sant?

Helt riktigt! Fixat nu.

P.g.a. att hela eventet läckte som ett såll ville inte Ubi inte släppa ifrån sig något innan embargo.


signatur

En Bamseponny av folket

International
Man of Mystery

Svårt att bilda sig en uppfattning om spelet på en sån här trailer förstås men OM det blir som de säger, back to the roots, så är det ju väldigt intressant


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av mister_oolong:

Har länge haft svårt för att genomföra de mer rollspels-inriktade titlarna och kände ofta att mekaniken hade fungerat så mycket bättre i ett originellt fantasy-universum. Anledningen har ofta kommit till att "valen" inte känts relevanta för den större bilden eftersom spelen, på det stora hela, är bundna till historiska händelser. Jag kan inte ändra Roms framtid efter Caesar, jag kan inte få demokratin att överleva i Aten efter de puniska krigen, jag kan inte hålla de brittiska öarna "hedniska". Det blir en brist på potentialitet(underbart ord för RPG-sammanhang), vilket gör hela upplägget något...tomt. Jag tror verkligen att Mirage bygger på rätt filosofi, att berätta en historia och göra det så tillfredställande som möjligt i utförandet.

Du kan inte spela rollspel för de inte är världsomvälvande? Humor.

12
Skriv svar