Framtida Assassin’s Creed-spel kommer utspela sig i Asien

Robot
Framtida Assassin’s Creed-spel kommer utspela sig i Asien

Lönnmördarna reser till Japan och Kina.

#Assassins-creed, #ubisoft


It's not a lake, it's an ocean

Detvarfanimejpåtiden!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Synd att det blev Japan för nästa stora RPG-influerade titel i serien. Men det är förstås många som vill se det, och det är en av de populära historiska/mytologiska epokerna. Men jag själv hade hoppats på något annat, lite mer spännande och överraskande.

Medlem

Go ninjas go ninjas go.

Turtle power.

Ser mest framemot Jade och vara i kina!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ser mest framemot Jade och vara i kina!

Det är ett mobil spel.... cringe.


signatur

Den som vet vet.

Redaktör
Ponny

Hexe känns mer som min grej, men det gläder mig också att feodala Japan äntligen är på väg till AC.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har alltid hoppats på ett Assassin's Creed som utspelar sig i Japan.
På andra plats skulle jag vilja se ett som utspelar sig i Indien


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Jag är bara lite rädd nu att de har alldeles för många bollar i luften. Var ju sjukt många projekt de utannonserade i AC-serien.

Ska bli intressant och se vad Hexe är för något. Gillar tanken på att de närmar sig serien från andra håll än "open world".


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Earthscum:

Det är ett mobil spel.... cringe.

Uuuuh!!!
Då skippar man det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hexe känns mer som min grej, men det gläder mig också att feodala Japan äntligen är på väg till AC.

Vill vara taggad. Men samtidigt undrar jag om de kommer kunna slå Ghost of Tsushima. Nu kommer de säkert ha olika infallsvinklar men känns som att jag har fått en kvalitativ dos av smygande i feodala Japan.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är bara lite rädd nu att de har alldeles för många bollar i luften. Var ju sjukt många projekt de utannonserade i AC-serien.

Ska bli intressant och se vad Hexe är för något. Gillar tanken på att de närmar sig serien från andra håll än "open world".

Men vad är Infinity? Nämndes det under eventet?


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Men vad är Infinity? Nämndes det under eventet?

Det är någon form av Hub där de kommer lägga Assassin's Creed relaterade grejor (allt?). Oklart hur det kommer fungerar, om det blir som en databas med alla spelen och sen att man kan se kopplingarna mellan etc?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är någon form av Hub där de kommer lägga Assassin's Creed relaterade grejor (allt?). Oklart hur det kommer fungerar, om det blir som en databas med alla spelen och sen att man kan se kopplingarna mellan etc?

Min helt oinformerade gissning är att det kommer bli någon slags launcher för just Assassin’s Creed-spel, där du har allt relaterat samlat.

Jag hade nog sett att de istället bara kallade det för The Animus, men Ubi förstår nog till slut att AC är deras starkaste IP, vill skapa upplevelser för massmarknaden, och det finns ju AC-fans som knappast vet vad en Animus är.

Skribent
Skrivet av Thane:

Vill vara taggad. Men samtidigt undrar jag om de kommer kunna slå Ghost of Tsushima. Nu kommer de säkert ha olika infallsvinklar men känns som att jag har fått en kvalitativ dos av smygande i feodala Japan.

GoT ramade in känslan av herrelös samuraj perfekt. Men jag kände mig aldrig särskilt ninja även i stealth. Detta känns ju Shinobi mer än Ronin, så jag håller ändå tummarna för kaststjärnor, rökbomber och tassande på tak från ett annat perspektiv.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Nåt man ville ha för ca 20 spel sedan, men på mobil nej tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spännande! Jag är taggad på alla de kommande single-player AC-spelen på konsol. Mirage ser ut att bli ett tillbaka-till-rötterna spel. Project red känns som en no-brainer. Svårt för Ubisoft att misslyckas med ett spel där man är en japansk lönnmördare. Hexe kan ju vara lite vad som helst men stämningen känns mer skräck och mystik. Om det utspelar sig under 1500-talets häxprocess så kan det potentiellt bli en väldigt intressant story. Kul med tre, på pappret, väldigt olika spel.

1
Skriv svar