Videotur av Xbox nya dashboard

Robot
Videotur av Xbox nya dashboard
Medlem

Beställde de detta genom fiverr?

Medlem

Hoppas man kan välja att ha kvar det gamla , väldigt nöjd med den layouten , gjort mina egna mappar och sorterat där . Så allt är perfekt .

Playstation får dock gärna göra om sitt gränssnitt.


signatur

It´s a me

Medlem

Som någon som bara kört Xbox i några månader så måste jag säga att dashboarden i dagsläget lämnar en del att önska. Tycker nog att både PS3 och PS4 har gjort det bättre.

Medlem

Enklare än PS5an's fruktansvärda.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Inaktiv

Allt: Släpps 2023

Ambassadör
Xbox

Lär ju gå att customiza ganska ordentligt också, precis som nu, så det blir nog bra. Spenderar inte jättemycket tid på dashboarden, navigerar med guiden och muskelminne för knapptryck ändå.


signatur

Jump in.

Medlem

Brad Sams har också kollat på det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Allt: Släpps 2023

Tror vi kommer se många spel som ska släppas 2023 skjutas upp till 2024 just på grund av detta. Ingen vill släppa sina spel när det är för mycket konkurrens.

Medlem

Here we go again. Det sämsta med Xbox dashboard är tveklöst att de hela tiden byter till ett nytt.

Medlem

Undrar. varför envisas Xbox med att byta sina dashboards ca. 26 ggr per konsolgeneration? Mycket märkligt beteende. Värdelöst för övrigt med ett plottrigt UI fullt med ofrivillig reklam, men så är det väl ganska givet för en McDonald's-konsoltillverkare...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Undrar. varför envisas Xbox med att byta sina dashboards ca. 26 ggr per konsolgeneration? Mycket märkligt beteende. Värdelöst för övrigt med ett plottrigt UI fullt med ofrivillig reklam, men så är det väl ganska givet för en McDonald's-konsoltillverkare...

Av din bio föstår jag att du är hårt investerad i japanska konsoler - och du kanske inte nämnvärt utsätts för Xboxs användargränsnitt. Kanske vi ändå kan utelämna diverse hamburgerkjedjor från tråden och ta det som det är. Xbox är utvecklad av Microsoft som just råkar vara ett mjukvaruföretag ja.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Here we go again. Det sämsta med Xbox dashboard är tveklöst att de hela tiden byter till ett nytt.

Många var ju ledsna över att de inte bytte mellan Xbox one och series. Och glada över att Sony bytte när de släppte ps5. Alltid några som kommer klaga oavsett vad företagen gör.
Själv bryr jag mig inte särskilt mycket kan jag bara starta spelen så gör konsolen sitt jobb.

KoP
Medlem

Lär bli snabbare och en del smidigare funktioner som alltid efter en dashboard uppdatering, så detta tackar man ju inte nej till.

Medlem

"We know the Xbox homepage is where our gamers spend a lot of their time"

Jag vill helst inte vara där så länge. Vill snabbt hitta spelet jag ska spela, inget mer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Foldon:

Av din bio föstår jag att du är hårt investerad i japanska konsoler - och du kanske inte nämnvärt utsätts för Xboxs användargränsnitt. Kanske vi ändå kan utelämna diverse hamburgerkjedjor från tråden och ta det som det är. Xbox är utvecklad av Microsoft som just råkar vara ett mjukvaruföretag ja.

Jo, Xbox 360 var dock den främsta konsolen för mig ca. 2006 - 2012 och då hade den också ett alldeles utmärkt UI vid release (blades), som MS sedan av helt oklar anledning tog bort till förmån för nått Windows Phone-dynga. Mycket märkligt var det.

Hänvisningen till McDonald's är ju för att båda företagen är amerikanska och framförallt att man får ofrivillig massa reklam med produkten man köper från dem

1
Skriv svar