Spelare med negativt "orb"-saldo i Diablo Immortal kommer inte att stängas av

Robot
Spelare med negativt "orb"-saldo i Diablo Immortal kommer inte att stängas av

Men Blizzard verkar inte ha några planer på att benåda dem heller.

#Blizzard, #Diablo-immortal


Medlem

Skulle gärna se en viss bestraffning för alla de som köper dessa "orber", legitimt eller ej.

Medlem

Kmr skulden även med hög ränta så man måste kontakta blizzard för en avbetalningsplan, annars får man besök av 2 biffiga män som bryter benen på en med kofot? 😂

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Kmr skulden även med hög ränta så man måste kontakta blizzard för en avbetalningsplan, annars får man besök av 2 biffiga män som bryter benen på en med kofot? 😂

Jo, Butcher borde det vara på level två, som fixar avbetalningsplaner.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Skulle gärna se en viss bestraffning för alla de som köper dessa "orber", legitimt eller ej.

Varför? Är det inte bättre bestraffa de som tillhandahåller tjänsten att köpa det?

Medlem

Riktigt dåligt, ser inte varför dom ska få vara kvar?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Riktigt dåligt, ser inte varför dom ska få vara kvar?

kanske är bästa goodwill movet egentligen, att direkt stänga av spelarna hade nog garanterat gjort att typ alla hade slutat spela

men känns skumt att man nu kan vara skuldsatt till ett spel, är nog så långt ifrån man kan kma från underhållningen jag vill få från mitt spelande iaf.

Medlem

Jag tror det bästa hade varit att ta bort de illegitima orberna och lägga ut ett meddelande på alla servrarna som man inte kommer undan om att man inte får handla utanför spelet.

Stänga av folk kan göra att de icke kommer tillbaka o därmed får Blizzard inte mer pengar lr speltid från de.

Medlem

Man ska ju inte glömma att dessa människor;
A) är köpbenägna
B) Har investerat i spelet

Eftersom hela immortal handlar om att slussa pengar från folk in till blizzard, så är det väll klart att deras beslut kring detta har samma mål. Detta är ju en chans till att få dem att köpa sig tillbaka.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Riktigt dåligt, ser inte varför dom ska få vara kvar?

Bara för att pundaren har en skuld så betyder det inte att den kan fortsätta köpa. Hellre en potentiell kund än ingen alls.

1
Skriv svar