VR-prototypen Meta Quest Pro läckt - glömdes på hotell

Robot
VR-prototypen Meta Quest Pro läckt - glömdes på hotell

Avtäcks troligen officiellt i oktober.

#meta, #oculus, #quest-2, #quest-pro


Medlem

Jag skulle inte bli förvånad om personen som lade ut det här inom kort får sparken. Vad är det för ett dick move att fota och lägga upp hotellgästernas kvarglömda tillhörigheter? Jag skulle aldrig vilja bo på det hotellet, och jag misstänker att de flesta som driver företag känner likadant.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Jag skulle inte bli förvånad om personen som lade ut det här inom kort får sparken. Vad är det för ett dick move att fota och lägga upp hotellgästernas kvarglömda tillhörigheter? Jag skulle aldrig vilja bo på det hotellet, och jag misstänker att de flesta som driver företag känner likadant.

Instämmer, hade jag drivit hotellet hade jag inte varit helt nöjd med det här beteendet.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Jag skulle inte bli förvånad om personen som lade ut det här inom kort får sparken. Vad är det för ett dick move att fota och lägga upp hotellgästernas kvarglömda tillhörigheter? Jag skulle aldrig vilja bo på det hotellet, och jag misstänker att de flesta som driver företag känner likadant.

UploadVR fick göra en video intervju med killen.
Det handlade inte om att rota genom gästers tillhörigheter utan det skulle ha slängts som sopor annars enligt han som hittade det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Whoopsie-doodle 😄

Medlem
Skrivet av Molotov:

UploadVR fick göra en video intervju med killen.
Det handlade inte om att rota genom gästers tillhörigheter utan det skulle ha slängts som sopor annars enligt han som hittade det.

https://youtu.be/e0njbz8wJBE

Jag orkade inte kolla på hela den där långrandiga intervjuen, men det verkar ju onekligen som att han visste att det var en företagshemlighet han hade att göra med helt oavsett varför den låg där (misstag, glömska, slarvighet), så jag förstår fortfarande inte hur hans chef skulle kunna vara nöjd med hans beteende. Om jag bor på ett hotell och hanterar företagshemligheter så vore det trevligt att veta att de anställda medvetet inte kommer att exponera dessa om jag råkar göra ett misstag.

(Jag tycker dock att hela historien är skum, och när jag ser honom prata så får jag vibbar direkt av att han ljuger, men det är en helt annan femma.)

Medlem

"Glömdes". Känns mer som att det (om det ens är äkta) glömdes med flit för att få lite gratis PR inför lansering. Inte så ofta man paketerar prototyper i vad som ser ut att vara en retail-förpackning, med linsskydd i papper och allt. Reser man runt med prototyper så gör man det diskret. Man behandlar det verkligen inte som skräp i alla fall.

Medlem

Tur att han inte provade! Headsetet var garanterat ollat.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"Glömdes". Känns mer som att det (om det ens är äkta) glömdes med flit för att få lite gratis PR inför lansering. Inte så ofta man paketerar prototyper i vad som ser ut att vara en retail-förpackning, med linsskydd i papper och allt. Reser man runt med prototyper så gör man det diskret. Man behandlar det verkligen inte som skräp i alla fall.

Håller med, detta var 100% marketing. Förstår inte hur folk kan tro det är riktigt ens. Antagligen har väl Meta insett att deras Connect är lite väl långt fram i tiden, och för att hålla igång hypen så slänger de in en "läcka" så folk har något att snacka om.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Tur att han inte provade! Headsetet var garanterat ollat.

Hade han provspelat kanske han fått pröva något riktigt ballt spel som inte är ute ännu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar